Foto site met GD techniek

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: 1 2 volgende »

Rene Wennekes

Rene Wennekes

04/09/2009 00:30:00
Quote Anchor link
http://www.renewennekes.com

Zo ook maar eens een keertje wat schijfruimte gehuurd om mijn foto's te laten zien. Alleen de homepage is niet css verified omdat ik wat gebruik hebt gemaakt van transparantie techniek wat alleen toegestaan is in css3.

Voor de foto's te beveiligen heb ik wat GD techniek gebruikt.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

Mvg,

Rene

PHP hulp

PHP hulp

12/01/2025 23:30:11

- SanThe -

- SanThe -

04/09/2009 00:53:00
Quote Anchor link
Jammer dat ie qua hoogte net niet op mijn scherm past maar een scrollbalk geeft. Verder vind ik dat de validation-icoons wel heel erg groot zijn.

Erg mooie site vind ik.
Die vierkantjes zien er uit als zijnde een menu, maar als ik er op klik zijn ze weg en verder gebeurt er niks.

Rene Wennekes

Rene Wennekes

04/09/2009 01:01:00
Quote Anchor link
Hm ja, heb het menu in en uitschakelbaar gemaakt door op de middelste div te klikken.'De werkelijke links moet je op het woord staan.

Door nog een keer te klikken in het midden komen ze weer terug.

Kan ik idd misschien beter weghalen die mogelijkheid

- SanThe -

- SanThe -

04/09/2009 01:11:00
Quote Anchor link
Ik vind het wel mooi. Kan je het niet zo maken dat het hele vierkantje een link is. Want dat is wat je verwacht doordat ook de kleur van het complete vierkantje verandert bij mouse-over.

Rene Wennekes

Rene Wennekes

04/09/2009 01:14:00
Quote Anchor link
Zou eigenlijk moeten kunnen. Heb zowiezo van een truuk gebruik gemaakt om de letters leesbaar te houden (2 div's over elkaar en de 2e met een negatieve linkermarge).

Hele vierkantje wordt link staat in de takenlijst :)

- SanThe -

- SanThe -

04/09/2009 01:18:00
Quote Anchor link
Het weergeven van een grote foto vind ik ook niet prettig omdat die zo over de andere heen staat (en uit het midden) en je er eerst nogmaals op moet klikken om een ander te selecteren. Verder staat je footer helemaal naar rechts geschoven bij het uitvergroten als er meerdere foto's zijn. Bijv. bij dat festival.

Edit: Niet logisch: Teksten in het Engels en popup bij het formulier in het Nederlands.
Edit2: Ik kan bij het formulier aangeven dat ik én man ben, én vrouw.
Bij input type="radio" moet de name="...." dezelfde naam hebben.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door - SanThe -

Rene Wennekes

Rene Wennekes

04/09/2009 01:27:00
Quote Anchor link
Wordt allemaal toegevoegd aan de takenlijst :)

Zometeen toch maar bedje opzoeken :).

Mvg,

Rene

p.s. Dat van die footer is vreemd want bij mijn FF 3.x werkt die goed.
Net zoals de laatste versie van Opera en uh ..... ie (die zullen we ook maar noemen).
Met Opera kun je geloof ik meerdere versies naast elkaar installeren maar of dat met FF ook kan. Doe altijd updaten.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Rene Wennekes

Rene Sn

Rene Sn

04/09/2009 01:27:00
Quote Anchor link
@René (Hey Naamgenoot),

Mooie site, Ik ben zelf toch al een voorstander van donkere layouts.

Toch nog enkele opmerkingen:

Wanneer je binnenkomt, en op de vierkantjes, home/work/news.... klikt, gebeurt er niets. Je moet echt op het woord klikken voor je verder gaat.

Ook viel mij op wanneer je een foto bekijkt, dat dan de <div> waar de thumb's staat korter wordt, en dat dan de background niet helemaal klopt. De ruimte tussen de achtergrond van de thumbs en de footer wordt groter ( in IE8 en FF )

Ik zou persoonlijk de voorkeur geven aan één maal je naam te vermelden. Dus niet Images by : en Webdesign by. Maar Images & Webdesign .. en dan je naam aangezien het de zelfde persoon is. Deze niet uit elkaar halen.

De foto's waar je de copyrights in hebt staan vind ik eigenlijk jammer van de foto. Zet het gewoon Rechts onderin, En voor de rest wees trots als mensen je foto's willen gebruiken.

Je blijft altijd wettelijk de copyrights houden. Dus misbruikt iemand anders zonder toestemming jouw werk. Dan kun je hem een process aan de broek spannen.

Tip: Wanneer je foto's op 't web zet, en je wilt ongezien toch een bewijs achter de hand houden dat deze foto's van jou zijn. crop dan de foto met 20x20x20x20 pixels, Zo blijf je in je archief een bewijs houden dat jij die foto`s gemaakt hebt aangezien het orgineel in je archief een stukje groter is. (ooit eens ergens iets over gelezen met een rechtzaak over eigendomsrechten)

contact formulier:

Ik vindt deze er erg uitspringen, mbt het design, Achtergrond is wel leuk gevonden maar de Naam/Adres labels en de vel witte invoervelden verpesten de rust van het design.

Ik hoop dat je er iets mee kunt.

Groetjes,
René

Terence Hersbach

Terence Hersbach

04/09/2009 01:31:00
Quote Anchor link
mooie site, wel handig om de puntjes die santhe aankaart mee te pakken.

verder nog een bug:
http://www.renewennekes.com/pictures.php?catalog=geusselt%20pop%201995

(ik heb alleen de naam veranderd in de url)

houdt er verder rekening mee dat copyright niet bestaat in europa. wat je beter neer kan zetten is: 'alle rechten voorbehouden'.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Terence Hersbach

Rene Wennekes

Rene Wennekes

04/09/2009 01:36:00
Quote Anchor link
Bedankt, dit wordt uiteraard allemaal meegenomen.
Zit nu toch echt te knikkebollen.

Dat met die <div> ja daar zit ik nog mee te stoeien. Had net het concept veranderd en de gd watermerk toegepast en wou eens laten reviewen.

Er moet e.e.a nog qua uiterlijk veranderd worden.

Bedankt allemaal voor de info.

Rene Wennekes

Rene Wennekes

04/09/2009 01:40:00
Quote Anchor link
Terence schreef op 04.09.2009 01:31:

verder nog een bug:

Kan ik evt. oplossen met een if exist. Ik ga ervan uit dat de meesten bezoekers niet zo creatief zijn :) Het is ongebruikelijk om eigen variabelen mee te geven (tenzij om te hacken of zo)

=========== Update ===========

Het paneelmenu is aangepast.
Niet alleen de link maar de hele <div> (vierkant) is nu aanklikbaar en het menu verdwijnt niet meer.

Foutmelding contactformulier vertaald naar Engels, m/v maar verwijderd. Opmaak wordt nog aangepast.

Jurgen assaasas

Jurgen assaasas

04/09/2009 11:09:00
Quote Anchor link
Misschien wat padding bij de albums, de tekst plakt nu helemaal rechts tegen de border van de vakjes aan.

Rene Wennekes

Rene Wennekes

04/09/2009 11:12:00
Quote Anchor link
Jurgen schreef op 04.09.2009 11:09:
Misschien wat padding bij de albums, de tekst plakt nu helemaal rechts tegen de border van de vakjes aan.

Over welke pagina heb je het, welke tekst????

Rene Wennekes

Rene Wennekes

04/09/2009 11:52:00
Quote Anchor link
Terence schreef op 04.09.2009 01:31:

verder nog een bug:

houdt er verder rekening mee dat copyright niet bestaat in europa. wat je beter neer kan zetten is: 'alle rechten voorbehouden'.

Heb het geprobeerd met

$dir = new DirectoryIterator($map1) or die('url voided, go to home instead');

maar dit schijnt niet te werken.
Om zo'n bug te creeren moet de gebruiker dit expres doen of ik zou een map moeten verwijderen nadat een zoekmachine geindexeerd heeft.

Is het echt noodzakelijk deze bug op te lossen of weet iemand een makkelijke oplossing?
=== update ====
Ga de functie Is_dir uitproberen

Gelieve Niet Bumpen::
Twee of meer keer achter elkaar in een topic posten heet bumpen. Bumpen is pas na 24 uur toegestaan en kan een reden zijn voor de admins en moderators om een topic te sluiten. Gebruik indien nodig de Afbeelding knop om je tekst aan te passen.

SanThe.

Sorry. zal het niet meer doen.
Terence, probleem is opgelost, je krijgt nu een melding te zien.

BTW is wel lastig als je op meer dan 1 bericht wil reply-en (ik heb dus op de reply knop gedrukt van 2 berichtjes).

Hoe kun je 2 replies in 1 maken??????

04/09/2009 12:49:00
Quote Anchor link
Door snel te reageren, en vervolgens je reactie op deze manier te starten:

@ naam: bericht

(At -> Tegen) naam: bericht

Rene Wennekes

Rene Wennekes

04/09/2009 12:57:00
Quote Anchor link
Hmm, ja.

Goed, de kleine foutjes zijn eruit.
Nu nog de presentatie aanpassen van de grote foto.

04/09/2009 13:06:00
Quote Anchor link
Die was inderdaad best raar, thumbs gingen achter de foto hangen.. Best jammer!

Rene Wennekes

Rene Wennekes

04/09/2009 13:15:00
Quote Anchor link
Chris Kortaan schreef op 04.09.2009 13:06:
Die was inderdaad best raar, thumbs gingen achter de foto hangen.. Best jammer!

Gingen? Nu niet meer dan?

Deze wijziging zal iets langer duren omdat ik het dan helemaal omgooi (de presentatie van de grote foto).

Ik vind het niet erg dat de thumbs achter de foto zitten, je hebt immers die ruimte maar tot je beschikking. Je ziet het ook wel eens met flash.

Ik test in de laatste versies van FF, Opera en IE. Idd geen achtergrond tot aan de footer bij grote foto. Heeft iets met height te maken.

- SanThe -

- SanThe -

04/09/2009 13:30:00
Quote Anchor link
Rene schreef op 04.09.2009 11:52:
BTW is wel lastig als je op meer dan 1 bericht wil reply-en (ik heb dus op de reply knop gedrukt van 2 berichtjes).

Ja, ik weet het, dat is inderdaad een ramp. Ik doe dat zelf vaak door knippen, plakken te gebruiken. Zeker niet ideaal.

Steen

steen

04/09/2009 13:55:00
Quote Anchor link
Persoonlijk zou ik die 'valid' afbeeldingen weghalen, welke gebruiker kan het wat schelen of jouw site wel helemaal css & (x)html valid is. Niemand toch? Ik heb er iniedergeval geen last van als een site niet valid is (tenzij de site niet goed wordt weergeven).

Mitchell

Mitchell

04/09/2009 14:16:00
Quote Anchor link
De manier dat je site in elkaar zit is niet logisch.

Verder vind ik de kleuren niet mooi en gebruik je te veel letter spacing op veel plaatsen. Ook vind ik (zoals veel anderen) die 2 knopjes van w3c te groot en gewoon lelijk, maak je eigen buttons of haal ze gewoon weg. Maak overigens van "personal", "about", dit is bekender. Laat die menu knoppen van de foto categorieen gewoon weg en hou ze alleen als sub categorie onder "work", het staat momenteel gewoon nogal raar.

And last but not least, "creating staff"? Welke "staff", je hebt beide gedaan..

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.