Foto's in database zetten?
Wie kan mij vertellen hoe ik een foto in een database kan zetten? (eruit halen moet wel lukken denk ik)
ik heb bijv. een form met file button etc
maar hoe krijg ik die in de database?
form:
Code (php)
1
2
3
2
3
<?
echo "<form method='POST' action='". $_SERVER['PHP_SELF'] ."'><input type='file' name='bestand' size='40'><input type='submit' value='submit'>";
?>
echo "<form method='POST' action='". $_SERVER['PHP_SELF'] ."'><input type='file' name='bestand' size='40'><input type='submit' value='submit'>";
?>
tabel:
CREATE TABEL `pics` (
`id` PRIMARY KEY auto_increment,
`foto` BLOB,
`info` text
) TYPE = MYISAM;
Gewijzigd op 16/09/2004 21:06:00 door Ano Niem
database is voor tekst, gooi je er plaatjes in dan gaat de snelheid opmerkelijk achteruit, en dat wil je niet.. ook is het zo dat als je veel foto's in een db hebt, en je moet de db overzetten, dit bijna niet lukt zonder shell access omdat die dumps net zo groot zijn als alle plaatjes bij elkaar + de teksten die je in de db hebt staan..
als je het ECHT wil, dan heb ik nog wel een scriptje voor je :o) maar je wil het dus zo ECHT niet :)
beter gewoon een image upload script pakken.
lijkt me duidelijk :)
upload script zal geen probleem wezen. en de foto aan de tabel koppen ook niet.
Bedankt voor het advies
Mvg Sickness
Daar zijn we toch hiervoor ;)
als je trouwens wil dat je foto's niet geript kunnen worden, dan kan je met .htaccess heel mooie beveiligingen maken..
daarvoor moet je ff op www.mijnhomepage.nl kijken om de uitleg ;)
als je een script wilt waarmee je alleen maar fotos plaatjes kunt uploaden met de extensies, jpeg,jpg,gif en png + dat hij er een thumb van maakt(moet je wel gd hebben) heb ik wel een leuk script je voor je, moet je fftjes zeggen of je wilt
SerpenT, Als je dat script nog hebt, mag je me dat altijd even doorgeven (k ben op zoek naar zo'n script)
alvast bedankt!!