Foto's naar database
Ik moet voor een eindwerk een website maken.
Het onderwerp van de website mogen we zelf bepalen.
De volgende gegevens moeten aanwezig zijn :
-xhtml
-flash
-php + mysql database
Nu wou ik een website maken waar leden hun foto's op kunnen posten.
Zoiets als flickr.
Het is niet zo dat iedereen lid kan of mag worden, het is meer bedoelt voor in familiekring te gebruiken.
Nu mijn vraag :
Weet iemand een goede uitleg over hoe ik een fotobestand uit een map naar keuze kan selecteren en deze uploaden naar de database.
ps : Ik heb al op het forum gezocht en ook op google maar vindt niet precies wat ik bedoel.
Alvast bedankt,
Groetjes Philippe.
Wat je kunt doen is de naam van de foto in de database zetten met daarbij een albumid.
Verder maak je mappen (albums) aan met daarin de foto's et voilá.
Zoiets bedoel je denk ik als ik je verhaal lees.
Arjan Schuurman schreef op 15.09.2007 20:09:
Zoals je misschien weet kun je geen foto's uploaden naar een database.
Wat je kunt doen is de naam van de foto in de database zetten met daarbij een albumid.
Je kunt de inhoud van een plaatje met behulp van base64 encrypten en dan in de database zetten. Wanneer je het er weer uit haalt, decrypten en dan weer laten geven als een plaatje, door de juiste header te gebruiken.
Dit is echter erg omslachtig en er kunnen corruptie foutjes ontstaan, dus raad ik je inderdaad aan om de methode van Arjan Schuurman te gebruiken.
ik ga dit eens rustig bekijken en hoop dat ik er dan uitkom :).
Dat is mogelijk GaMer13, maar is dat niet heel moeilijk? (Ik weet niet, heb het nog nooit geprobeerd..)
uploaden naar mysql kan wel
Maar ik vermoed dat je ook bewerkingen wil gaan uitvoeren dan is opslaan op de server en in de database een pad verwijzing opnemen waarschijnlijk een betere/handigere oplossing.
Maar ik vermoed dat je ook bewerkingen wil gaan uitvoeren dan is opslaan op de server en in de database een pad verwijzing opnemen waarschijnlijk een betere/handigere oplossing.