fout array uit $_SESSIE['array']

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

SQL Database developer

Functie omschrijving Wil jij meewerken aan het creëren van slimme software om magazijnen als een geoliede machine te laten lopen? Wij zoeken een zorgvuldig persoon, iemand die niet snel de hand omdraait voor complexe algoritmes. Denk jij dat jij de SQL ontwikkelaar bent die wij zoeken? Lees snel verder en wie weet zitten we binnenkort samen aan tafel! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Je houdt je bezig met het ontwerpen en ontwikkelen van MS SQL server databases, dit doe je met T-SQL als programmeer laag. Je gaat aan high-end software oplossingen werken, dit doe je voor de optimalisatie

Bekijk vacature »

.NET developer

Klaar voor een nieuwe uitdaging? Welke technologieën gaan schuil achter de dagelijkse energievoorziening? Als senior .NET developer bij Kenter maak jij samen met je team het verschil, zowel voor de interne organisatie als voor eindklanten. Samen bouwen jullie aan innovatieve dienstverlening met behulp van de nieuwste technologieën en tools. Het is een functie met veel vrijheid, goede arbeidsvoorwaarden én je draagt jouw steentje bij aan de energietransitie. Klinkt dit als iets voor jou? Lees dan verder of solliciteer direct! Wat ga je doen als senior .NET developer? Als senior .NET developer bij Kenter (onderdeel van Alliander) ben je van onschatbare

Bekijk vacature »

Back-end programmeur

Functieomschrijving Heb jij kort geleden jouw HBO ICT diploma in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Voor een uitdagende werkgever in omgeving Waalwijk zijn wij op zoek naar een enthousiaste softwareontwikkelaar met kennis of ervaring met C# en SQL. In een uitdagende rol als C#.NET Developer werk je samen met een enthousiast en informeel team aan het bouwen van maatwerk software voor variërende klanten. Verder ziet jouw takenpakket er als volgt uit: Je draagt bij aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de C# based applicaties; Je houdt je bezig met het ontwikkelen

Bekijk vacature »

SQL developer

Functieomschrijving Voor een erkende werkgever in de omgeving van Tilburg zijn wij op zoek naar een ervaren SQL ontwikkelaar. Hier wordt jij mede verantwoordelijk voor zowel de design en implementatie van SQL-databases als voor het verstaan van de processen van klanten naar het vertalen van deze processen naar IT-oplossingen. Jouw takenpakket komt er als volgt uit te zien: Het ontwerpen en implementeren van databaseschema's: Je bent in staat om een database te ontwerpen en de structuur van tabellen, relaties, indexen en andere objecten te definiëren; Het schrijven van complexe SQL-query's: Je kunt complexe query's schrijven om gegevens uit de database

Bekijk vacature »

Medior Front-end Developer

Bij Getnoticed doen wij wat we leuk vinden, websites bouwen en online marketing. Voor veel van onze klanten doen we dan ook allebei. Wel zo fijn om campagnes te draaien voor conversiegerichte websites die in eigen beheer zijn. In onze vestiging in Nederweert zit onze development afdeling en worden de websites gebouwd. Op dit moment zijn we op zoek naar jou: dé Medior Front-end Developer die net als wij, het hoofd boven het maaiveld durft uit te steken! In het kort Even een paar punten die omschrijven wat deze toffe baan inhoudt: Het uitwerken van designs tot functionele layouts Je

Bekijk vacature »

Developer Full Stack

Functie omschrijving Developer gezocht! Ben jij een enthousiaste developer die graag wil bijdragen aan ontwikkelingen binnen een mooie organisatie? Solliciteer dan snel. Wij zijn op zoek naar een Full Stack Developer uit de regio Nijkerk die gaat bijdragen aan het door ontwikkelen, onderhouden en optimaliseren van een SaaS applicatie. Je moet beschikken over beheersing van zowel de Nederlandse als Engelse taal aangezien je samen met de klant gaat werken. Bedrijfsprofiel Je komt te werken binnen een echt familiebedrijf dat al sinds 1925 actief is binnen de FMCG branche. Het bedrijf heeft 40 medewerkers en er heerst een platte communicatiestructuur waarbij

Bekijk vacature »

Senior .NET Ontwikkelaar

In het kort Als Senior .NET ontwikkelaar ga je binnen onze business unit Transport en Logistiek aan de slag met complexe maatwerk software voor bedrijf kritische systemen binnen de technische automatisering. Denk bijvoorbeeld een IoT-oplossing voor de logistieke sector waarbij we van ruim 200.000 machines de telemetrie en events verwerken. We zijn actief in de distributielogistiek, havenlogistiek (denk aan ECT) en productielogistiek. Naast C# en .NET Core maken we ook gebruik van Azure technologie. En als trotse Microsoft Gold Partner leren we graag van en met jou. Wil jij jezelf blijven ontwikkelen binnen de technische automatisering met .NET, dan gaan

Bekijk vacature »

Cobol Developer

Dit ga je doen Als Cobol Ontwikkelaar zal je gaan meebouwen aan een onderdeel van het backend systeem waarbij je het functionele ontwerp vertaald naar een technische oplossing die geïntegreerd kan worden in de huidige omgeving. Je zorgt ervoor dat de bedrijfsprocessen op een efficiënte manier worden uitgevoerd en werkt proactief aan het verbeteren hiervan. Samen met jouw collega’s reviewen jullie elkaars code en test je je eigen code. Je werkt nauw samen met andere ontwikkelaars, testers en functioneel ontwerpers. Taken pakket: Beheren en doorontwikkelen van de bestaande omgeving; Vertalen van een functionele vragen naar een technische oplossing; Doorvoeren van

Bekijk vacature »

.NET Developer Microservices

Dit ga je doen Je taken zullen voornamelijk bestaan uit: Het ontwikkelen van software, inclusief vormgeving, implementaties, integraties en (automatisch) testen (.NET, C#, Azure, Docker, Microservices, Angular); Het in kaart brengen van software requirements; Zorgen dat jouw code kwalitatief hoogstaand is; Het uitvoeren van risico analyses; Een bijdrage leveren aan het continuous quality improvement process. Hier ga je werken Dat kanker een verschrikkelijke ziekte is die de wereld uit geholpen moet worden, is duidelijk. Binnen deze Gelderse organisatie die duizenden ziekenhuizen van producten voorziet, proberen ze daar via technische innovaties aan bij te dragen. Samen met 10 collega .NET developers

Bekijk vacature »

Full Stack Developer

Dit ga je doen Ontwikkelen van Product Informatie Management (PIM) systemen; Werken aan zowel grotere als kleine projecten voor toonaangevende klanten binnen o.a. de retail; Verantwoordelijk voor de front-end werkzaamheden; Naast de front-end werk je ook aan de backend. Hier ga je werken Als Full Stack Developer komt je te werken binnen een vooruitstrevende organisatie die Product Informatie Management (PIM) systemen levert aan hun klanten. Hun klanten zijn toonaangevende bedrijven binnen o.a. de retail. De organisatie zit gevestigd in regio Zwolle en bestaat uit zo'n 35 medewerkers, waarvan 30 IT. Je komt te werken binnen één van de zelfsturende development

Bekijk vacature »

NodeJS developer

Functie Als Fullstack developer kom je te werken in het ontwikkelteam. Je bent samen met je collega’s continu bezig om de software uit te breiden, maar hiernaast doe je onderzoek naar de inzet van nieuwe technieken, tools of bijvoorbeeld Machine Learning. Ze willen met hun software echt voorlopen op andere en toegevoegde waarde leveren voor de eindgebruiker. Mede hierom zijn ze erg benieuwd naar iemand zijn persoonlijkheid, of hij graag nieuwe dingen uitzoekt (Google!), en initiatief neemt. Qua technische kennis zoeken ze iemand die goed op de hoogte is van de nieuwste ontwikkelingen, daar zij nu ontwikkelen op NodeJs back-end,

Bekijk vacature »

Medior/senior PHP ontwikkelaar E-commerce

Functie Het software development team bestaat momenteel 5 scrum teams . Ieder team heeft een eigen SCRUM Master en eigen tester. Zij werken voornamelijk in PHP en met hun eigen geschreven framework wat Symfony based is . Jij bent samen met je collega’s verantwoordelijk voor het interne softwaresysteem en alle projecten die daar omheen lopen. Alles wat jij ontwikkelt, wordt direct toegepast en uitgerold (wereldwijd). Dit maakt jouw werk tastbaar en uitdagend! Een greep uit jouw werkzaamheden: Toevoegen en ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten Logistieke software ontwikkelen voor intern gebruik Tientallen gigabytes aan data inzichtelijk maken Altijd op zoek gaan naar

Bekijk vacature »

Front-end developer wanted! (Angular, React, Vue.j

Functie Under the guidance of 3 account managers, one of whom will be your point of contact within your expertise, you will start working for various clients. He or she will help you find a suitable and challenging assignment. Naturally, they will take your situation, experience and (technical) ambitions into account. The assignments last one to two years on average. This allows you to really commit to a project and make an impact as a consultant. Besides the assignment, you will regularly meet your colleagues from the IT department to share knowledge or discuss new trends, for example. Master classes

Bekijk vacature »

Senior Front-end Developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als Senior Front-end Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Onze klantenkring is groot en divers, dat vraagt om flexibiliteit van jou. Tegelijkertijd betekent dit dagelijks nieuwe dingen leren én dat geen werkdag hetzelfde is. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling waarbij iedereen welkom is, zowel

Bekijk vacature »

Als Front-end developer bijdragen aan het onderwij

Functie Als front-end developer om je terecht in een team van goede en ervaren developers, en ga je werken aan de software die door miljoenen mensen gebruikt wordt. Je bent in staat om designs effectief te vertalen naar werkende feautures en hebt oog voor een goede UX van het product. Je staat voor clean code en goede documentatie. Je ziet toegevoegde waarde in het beoordelen van het werk van collega’s om zo samen te streven naar hoge kwaliteit software en code. Je dagelijkse werk bestaat uit het werken aan componenten in de Storybook. Het verbeteren en refactoren van de huidige

Bekijk vacature »
Elias

elias

09/04/2008 16:21:00
Quote Anchor link
hallo, mijn probleem is dit:
ik stop een array met zelf gemaakte klasse "Categorie" in een sessie variabele, en als ik deze later terug wil uitlezen dan kan hij dit niet meer.

dit is de code:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
<?php
if(!empty($_POST['WaCat'])){
    $i = 0;
    //  ophalen van de radiobutton waardes
    //  aan de hand van het aantal categorieën er aanwezig zijn

$arrCat = $_SESSION['arrCat'];  //  array met categorieën  !! FOUT
    $arrGcw = array();  //  array voor GebCatWaarde in op te slaan
    while($i <= count($arrCat)){
        $x = $i+1;

//  het opslaan van de gekozen waarde bij de juiste categorie
        $cat = new Categorie();
        $cat = $arrCat[$i];  // categorie uit array halen  !! LUKT NIET

$waCat = $_POST['group'.$x];  //  waarde group uit POST halen

$gcw = new GebCatWaarde();
        $gcw->setCategorieID($cat->getID());
        $gcw->setWaardeCat($waCat);

array_push($arrGcw,$gcw);

$i++;
    }

$_SESSION['arrGcw'];  //  array oplsaan in sessie var
}
?>

hij doet blijkbaar wel de eerste keer de while, maar de volgende keren niet meer.

ik include de klassen die ik gebruik ergens bovenaan.

dit is de fout:
Fatal error: Call to a member function getDatum() on a non-object in

de functie bestaat ook zeker in de klasse

PHP hulp

PHP hulp

27/12/2024 12:31:09

Jacco Engel

Jacco Engel

09/04/2008 16:30:00
Quote Anchor link
$cat = new Categorie();

Dit zijn instanties van Classes. Dat doe je maar 1 keer en niet in een while loop.

Vervolgens op de regel er onder overschrijf je de instant van je class weer.

Zou zeggen terug naar de tekentafel

En kan aan mij liggen maar ik zie in dat hele stukje geen aanroep van de functie getDatum()?

--------------

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
<?php
if(!empty($_POST['WaCat'])){
    $i = 0;
    //  ophalen van de radiobutton waardes
    //  aan de hand van het aantal categorieën er aanwezig zijn

$arrCat = $_SESSION['arrCat'];  //  array met categorieën  !! FOUT
    $arrGcw = array();  //  array voor GebCatWaarde in op te slaan
    while($i <= count($arrCat)){
        $x = $i+1;

//  het opslaan van de gekozen waarde bij de juiste categorie
        $cat = new Categorie();
        $cat = $arrCat[$i];  // categorie uit array halen  !! LUKT NIET

$waCat = $_POST['group'.$x];  //  waarde group uit POST halen

);
        $gcw->setWaardeCat($waCat);

$i++;
    }

$_SESSION['arrGcw'];  //  array oplsaan in sessie var
}
?>

Hier hoort ongetwijfelt 1 of ander brak kut formulier bij.

Probeer eens iets wat lijkt op :
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
<form method="POST">
    <table>
        <tr>
            <td><input type="checkbox" name="group[]" /></td>
        </tr>
        <tr>
        </tr>
        <tr>
        </tr>
        <tr>
        </tr>
        <tr>
            <td><input type="submit" /></td>
        </tr>
    </table>
</form>

<?php
$cat
= new Categorie();
$arrGcw = array() ;
foreach($_POST["group"] as $selected)
{

$gcw->setWaardeCat($selected);
}

$_SESSION['arrGcw'] = $arrGcw;
?>
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jacco Engel

Elias

elias

09/04/2008 16:45:00
Quote Anchor link
bedankt voor de snelle reactie alvast.

ik heb jou oplossingen gevolgd, de instanties buiten loop aangemaakt, maar nog steeds krijg ik dezelfde error.
inderdaad niet die error van getDatum() maar de error van getID(). :)

ik dacht trouwens dat het normaal niets verkeerd is een nieuw instantie aan te maken in een loop. zo maakt hij gewoon telkens een nieuw object aan.

kan het trouwens zijn dat mijn probleem ligt aan het feit dat ik mijn klasses inculde voor de session_start()?
ik moest dit doen omdat ik ook niet met die arrays kon werken.

Jacco Engel

Jacco Engel

09/04/2008 16:49:00
Quote Anchor link
Quote:
I can only show u the door, u are the one that has to walk trough it

Elias

elias

09/04/2008 16:58:00
Quote Anchor link
:) sorry voor de terechtwijzing :)

het is trouwes niet het probleem van de het formulier, dat lukt me. ik kan ook uitlezen wat er in het formulier staat.
het is gewoon dat ik al data van een vorige pagina wil linken met de pagina van dit formulier. en die vorige data in een array steekt. het is dus dat die array niet meer herkend word ofzo na de eerst loop. want als ik één vaste regel uit de array haal, zonder hem te overlopen, dan lukt me dat wel.
het heeft dus echt iets te maken met het feit dat hij de tweede keer vergeten wat er in de array steekt.

Jacco Engel

Jacco Engel

09/04/2008 17:01:00
Quote Anchor link
Verder wil je dat $i altijd kleiner is dan de count van je array omdat je als hij niets bevat (0 dus :P) niet door je loop wil.

Heb je verder doormiddel van print_r($_SESSION); bevestigd dat de data daar echt in staat?

Verder denk ik dat je even de hele situatie moet uitleggen omdat er van effectievere en nettere manieren zijn om dit probleem op te lossen.

Elias

elias

09/04/2008 17:09:00
Quote Anchor link
is dus inderdaad de bedoeling dat hij bij nul niet loopt.

ik heb inderdaad ook al gezien dat er data inzit. dit dus als ik bijvoorbeeld één vast cijfer in de array zet, zoiets dus print($arrCat[1]);.

probleem even geheel schetsen.

ik werk met PEAR, geen idee of dat dat iets er toe doet.
verder werk ik ook met een frontcontroller (die alle paginas dus regelt).
en nu is dus het probleem dat ik in vorige paginas eigen objecten heb opgeslagen in een array en die nu dus wil uitlezen.

heb ook al het probleem gehad dat ik mijn includes("klassen/..."); voor mijn start_session() moest zetten anders gaf hij een fout.
de oplossing hiervoor vond ik hier <a href="http://www.php.net/manual/nl/function.main.php">php site</a>.
de fout die ik toen had was degene die maurice onderaan op de pagina oplost.

ik weet niet wat je nog verder wil weten?
mijn klasses werken goed.
veder heb ik niet echt iets anders wat er mis loopt ofzo.

Elias

elias

09/04/2008 17:17:00
Quote Anchor link
moet ik trouwens iets in mijn klasse van serializatie doen? of moet dit normaal zo werken?

Elias

elias

09/04/2008 17:31:00
Quote Anchor link
heb fout gevonden dus. deed gewoon een loopje teveel en daarom herkende hij dus geen objecten meer.

php is wel niet zo heel vriendelijk en concreet in het verstrekken van error informatie, moet die nog een beetje gewoon worden.

toch bedankt iedereen dit heeft of heeft willen helpen

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.