Fout bij include
Dat heb ik zo gedaan:
Code (php)
en zo:
En zo:
Code (php)
Maar ze werken allemaal maar voor de helft. Alleen de pagina menu_2 wordt geopend wanneer je ingelogd bent. Wanneer je dat niet bent zie je een lege witte pagina
Code (php)
Deze is verder wel goed, controleer eens of menu.php wel gevonden kan worden, en of de inhoud erin wel weergegeven kan worden, en of dat goed omgaat met de pagina waarin het geinclude wordt.
En plaatst es op je site:
echo $ingelogd;
Kan zijn dat ie helemaal geen waarde heeft, en een 1 krijgt als je bent ingelogd.
Probeer zo:
Code (php)
Als dat wel werkt, ligt het definitief aan je $ingelogd variable die dan mogelijk helemaal geen waarde heeft in plaats van 0, want 0 is geen standaard waarde voor een lege variable.
En als ik bij een include of heel veel andere dingen niet weer of die wel wordt weergegeven, ofzo, plaatst ik er ff tijdelijk voor debuggen bijvoorbeeld dit bij:
echo 'GAST MENU';
Als je die boven je include zet, en wel wordt weergegeven, en het menu niet, ligt het aan de include, wordt geen van beiden weergegeven, ligt het aan de IF structuur.
Zo maak je de mogelijkheden die een fout veroorzaken al heel wat lager.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jelle Posthuma
probeer eens een pagina zonder de if aan te maken waarin die automatisch menu_2 gebruikt of menu.php, en kijk of menu.php dan wel werkt. ik denk dat je daar ergens een php code fout heb.
Ja ik had algeprobeerd, om de code van menu_2, die wel werkt, in menu in te zetten. Maar dat deed hij het nog niet
Er stond ergens anders iets fout;)
en niet bumpen
Want wou net vragen hoe het kwam dat hij er een "1" onder zette. Maar teon ik de echo weg haalde deed hij het!