fout bij sql

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Manaus

Manaus

08/08/2006 21:32:00
Quote Anchor link
wat is hier fout aan?

$sql = "INSERT INTO topics SET id = '', titel = '" . $_POST['tit_el'] . "', categorie = '" . $_GET['categorie'] . "'', bericht = '" . $_POST['beri_cht'] . "', datum = '" . $datum . "', naam = '" . $_POST['na_am'] . "'";

PHP hulp

PHP hulp

17/11/2024 17:24:57

K i p

K i p

08/08/2006 21:34:00
Quote Anchor link
categorie = '" . $_GET['categorie'] . "''

kijk naar die aanhalingstekens op het einde.... klopt niet ;-)

1 ' te veel

Manaus

Manaus

08/08/2006 21:36:00
Quote Anchor link
hij doet het maar hij wil geen zet dan bij categorie 0?

Frank -

Frank -

08/08/2006 23:40:00
Quote Anchor link
manaus:
wat is hier fout aan?

$sql = "INSERT INTO topics SET id = '', titel = '" . $_POST['tit_el'] . "', categorie = '" . $_GET['categorie'] . "'', bericht = '" . $_POST['beri_cht'] . "', datum = '" . $datum . "', naam = '" . $_POST['na_am'] . "'";
Wat dacht je er van om de boel eens wat overzichtelijker te gaan noteren? Nu zie je door de bomen het bos niet meer.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<?
$sql
= "
INSERT INTO
  topics
SET
  id = '',
  titel = '"
. $_POST['tit_el'] . "',
  categorie = '"
. $_GET['categorie'] . "'',
  bericht = '"
. $_POST['beri_cht'] . "',
  datum = '"
. $datum . "',
  naam = '"
. $_POST['na_am'] . "'
"
;
?>

Verder is $_POST['tit_el'] een redelijk beroerde naam of een tikfout.

En let er op dat je een vreemde variant van SQL gebruikt! Bij een INSERT hoort, bij mijn weten, geen SET. MySQL slikt het wel, maar andere databases volgens mij niet.

Dan nog een vraagje: Heeft $datum wel het formaat yyyy-mm-dd? En heb je de overige variabelen wel gecontroleerd op inhoud, slashes toegevoegd wanneer dat nodig is, etc. etc. ?

Gerben G

Gerben G

09/08/2006 00:02:00
Quote Anchor link
Quote:

En let er op dat je een vreemde variant van SQL gebruikt! Bij een INSERT hoort, bij mijn weten, geen SET. MySQL slikt het wel, maar andere databases volgens mij niet.

dat SET dat wordt gebruikt in een van de tutorials hier

maar het hoort er inderdaad niet bij

ik gebruik ook altijd VALUES

Gerben G

Gerben G

09/08/2006 00:03:00

Frank -

Frank -

09/08/2006 00:14:00
Quote Anchor link
Ik vraag me trouwens af waarom wij niet worden verblijd met de foutmelding die de functie mysql_error() geeft. 99 van de 100x geeft die vrij precies aan waar de fout zit.

Deze keer zal dat zijn op dit stukje:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
categorie = '" . $_GET['categorie'] . "'',
Wat Boris dus ook al zei.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.