fout bij sql
$sql = "INSERT INTO topics SET id = '', titel = '" . $_POST['tit_el'] . "', categorie = '" . $_GET['categorie'] . "'', bericht = '" . $_POST['beri_cht'] . "', datum = '" . $datum . "', naam = '" . $_POST['na_am'] . "'";
kijk naar die aanhalingstekens op het einde.... klopt niet ;-)
1 ' te veel
hij doet het maar hij wil geen zet dan bij categorie 0?
manaus:
Wat dacht je er van om de boel eens wat overzichtelijker te gaan noteren? Nu zie je door de bomen het bos niet meer.wat is hier fout aan?
$sql = "INSERT INTO topics SET id = '', titel = '" . $_POST['tit_el'] . "', categorie = '" . $_GET['categorie'] . "'', bericht = '" . $_POST['beri_cht'] . "', datum = '" . $datum . "', naam = '" . $_POST['na_am'] . "'";
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<?
$sql = "
INSERT INTO
topics
SET
id = '',
titel = '" . $_POST['tit_el'] . "',
categorie = '" . $_GET['categorie'] . "'',
bericht = '" . $_POST['beri_cht'] . "',
datum = '" . $datum . "',
naam = '" . $_POST['na_am'] . "'
";
?>
$sql = "
INSERT INTO
topics
SET
id = '',
titel = '" . $_POST['tit_el'] . "',
categorie = '" . $_GET['categorie'] . "'',
bericht = '" . $_POST['beri_cht'] . "',
datum = '" . $datum . "',
naam = '" . $_POST['na_am'] . "'
";
?>
Verder is $_POST['tit_el'] een redelijk beroerde naam of een tikfout.
En let er op dat je een vreemde variant van SQL gebruikt! Bij een INSERT hoort, bij mijn weten, geen SET. MySQL slikt het wel, maar andere databases volgens mij niet.
Dan nog een vraagje: Heeft $datum wel het formaat yyyy-mm-dd? En heb je de overige variabelen wel gecontroleerd op inhoud, slashes toegevoegd wanneer dat nodig is, etc. etc. ?
Quote:
En let er op dat je een vreemde variant van SQL gebruikt! Bij een INSERT hoort, bij mijn weten, geen SET. MySQL slikt het wel, maar andere databases volgens mij niet.
dat SET dat wordt gebruikt in een van de tutorials hier
maar het hoort er inderdaad niet bij
ik gebruik ook altijd VALUES
Deze keer zal dat zijn op dit stukje:
Wat Boris dus ook al zei.