fout in query
Frank -
18/08/2006 01:29:00echo mysql_errno() dan even, dan weet je precies wat er fout gaat.
De foutmelding moet je altijd ergens gebruiken, op het scherm of in een logboek, je moet de volledige melding ergens noteren. En gebruik zowel mysql_errno() als mysql_error(), dat maakt het voor jou alleen maar eenvoudiger.
De foutmelding moet je altijd ergens gebruiken, op het scherm of in een logboek, je moet de volledige melding ergens noteren. En gebruik zowel mysql_errno() als mysql_error(), dat maakt het voor jou alleen maar eenvoudiger.
PHP hulp
12/01/2025 10:20:47PHP Newbie
18/08/2006 01:31:00$voerin = mysql_query($insert) or die(mysql_errno());
geeft een lege pagina
$voerin = mysql_query($insert) or die(mysql_error());
geeft Duplicate entry 'Dit is een test om te kijken of alles werkt' for key 'bericht'
geeft een lege pagina
$voerin = mysql_query($insert) or die(mysql_error());
geeft Duplicate entry 'Dit is een test om te kijken of alles werkt' for key 'bericht'
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door PHP Newbie
Frank -
18/08/2006 01:35:00Even terug naar af en je code opschonen:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
<?php
$result = mysql_query($insert); // $result, $voerin is een rare naam
if(mysql_errno() == 1062) // mysql_errno() kent geen parameters
{
$melding2 = 'Precies ditzelfde bericht is al eerder gepost, dit kan geen toeval zijn.';
}
elseif($result)
{
$melding2 = 'Succesvol toegevoegd';
unset($_SESSION['contactform']);
}
else
{
$melding2 = 'Door een technische storing kon het bericht niet worden toegevoegd: '.mysql_errno().' Met melding: '.mysql_error();
}
?>
$result = mysql_query($insert); // $result, $voerin is een rare naam
if(mysql_errno() == 1062) // mysql_errno() kent geen parameters
{
$melding2 = 'Precies ditzelfde bericht is al eerder gepost, dit kan geen toeval zijn.';
}
elseif($result)
{
$melding2 = 'Succesvol toegevoegd';
unset($_SESSION['contactform']);
}
else
{
$melding2 = 'Door een technische storing kon het bericht niet worden toegevoegd: '.mysql_errno().' Met melding: '.mysql_error();
}
?>
PHP Newbie
18/08/2006 01:40:00Thx Frank,
Ik heb het probleem nu gevonden, ik had:
mysql_errno($voerin)
maar dit moest zijn
mysql_errno()
Verder heb ik bij $melding2 ook nog even een mail functie gezet, zodat ik een mailtje krijg bij database fout
Ik heb het probleem nu gevonden, ik had:
mysql_errno($voerin)
maar dit moest zijn
mysql_errno()
Verder heb ik bij $melding2 ook nog even een mail functie gezet, zodat ik een mailtje krijg bij database fout