fout in script
ik hoop dat iemand me kan helpne met het vinden van de fout in dit script.
ik ben inmiddels al ruim een maand hiermee bezig en begin een beetje moedeloos te worden.
In eerste instantie kreeg ik steeds een fout melding..die hb ik er inmiddels uit maar nu het volgende..
het gaat dus om een script voor een verjaardagskalender..je kunt hem evt vinden onder http://www.friendschat.nl/birthsys3/index.php zoals je ziet staat hij de ingevoerde naam en data niet op.
hier volgt het script waar in mijn idee dus een fout in moet staan.. ik zie hem niet mss hebben jullie suggesties
<HTML>
<!--
BirthSys 2.0
Script written by R. Vinke aka Ridder Roeland
http://come.to/ridderroeland
(c)opyright 2001 R. Vinke
-->
<HEAD>
<META name="author" content="Ronald Vinke">
<META http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<META HTTP-EQUIV="refresh" CONTENT="0;URL=show.php?month=">
<TITLE></TITLE>
</HEAD>
<BODY>
<link rel="Stylesheet" href="" type="text/css">
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
<?php
//$error = false;
if($name == '')
{
echo "<p>$nameerror</p>";
}
else
{
if($month == 'select')
{
echo "<p>$montherror</p>";
}
else
{
mysql_connect ("$servername", "$dbusername", "$dbpassword");
mysql_select_db ("$dbname");
if (mysql_query ("INSERT INTO birthsys (id, month, day, year, name) values (NULL, '$month', '$day', '$year', '$name')"))
{
echo "";
}
else {
echo mysql_error();
}
}}
?>
//$error = false;
if($name == '')
{
echo "<p>$nameerror</p>";
}
else
{
if($month == 'select')
{
echo "<p>$montherror</p>";
}
else
{
mysql_connect ("$servername", "$dbusername", "$dbpassword");
mysql_select_db ("$dbname");
if (mysql_query ("INSERT INTO birthsys (id, month, day, year, name) values (NULL, '$month', '$day', '$year', '$name')"))
{
echo "";
}
else {
echo mysql_error();
}
}}
?>
</BODY>
</HTML>
ik hoor/zie het wel
en alvast bedankt
groetjes tammie
oei, wel een boel fouten. Ik denk dat je er goed aan doet de basis PHP eerst onder de knie te krijgen
Waar komen al die variabelen vandaan zoals $nameerror? en $month?
En ik mis een query om alle verjaardagen op te halen. Dat is denk ik ook gelijk je probleem of niet? Heb je de query voor de gein al eens geechoéd en in phpmyadmin ingevoerd? Dan krijg je vaak een wat duidelijkere foutmelding.
Eventueel heb ikzelf ook nog wel een leuke kalender die je zou kunnen gebruiken als basis (klik, inloggen met test & test).
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Arjan Kapteijn
Het leuke van dit script vond ik juist dat je zowel een aparte pagina hebt om de kalender te bekijken en dat je ook een melding op de home pagina krijgt dat er wel of niet iemand jarig is.
Het is nl voor op mijn chatsite en vind het leuk als er chatters op de home komen die ook zien wie er jarig is..zodat ze niet perse naar de kalender hoeven..helaas gaat dat met bovenstaande kalender niet..maar thanks
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door tamara
Die losse melding op de home-page is geen probleem, als de data gewoon in een database staan kunnen we dat vrij eenvoudig los aanroepen, daar hebben we het systeem verder ook niet voor nodig. Het kan dus practisch met iedere kalender.
eerlijk gezegd dacht ik dat al...haha maar iemand zei dat dat dus niet kon....in dat geval kijk ik nog ff naar die kalender van jou...want dat is er wel een waar meer dan alleen verjaardagen op kunnen
Maar ik (en vele andere hier) zijn uiteraard ook wel bereid om je te helpen bij het 'bewerken' zodat het bruikbaar is voor jou toepassingen. Daarvoor is het PHPHulp :).
nou ja als ik die van jou zou mogen gebruiken graag..(heb ik ook weer wat anders als die vriend van me haha). ik denk dat het me wel gaat lukken om hem dan om te zetten naar mijn eigen style (hoop ik) alleen zou ik dan wel wat hulp kunnen gebruiken met het maken van die code voor de home
hier, wat voor PHP/MySQL kennisniveau heb je?
Code staat en thanks alvast
Okay, ik zit nu nog op de Uni maar als ik vanavond thuis ben en er tijd voor kan vinden zal ik wel even iets in elkaar schroeven.
groetjes tammie