Foute datum wordt in de database gezet
Deze datum wordt in de database gezet.
Helaas klopt deze tijd niet.
Als je op een link klikt en het is 16:28 uur dan komt er dit in de database te staan: 09:28 uur. (s'morgens)
Ik heb al bij mijn host geïnformeerd maar deze zegt dat het goed staat.
Wie weet hoe dit kan en of er een oplossing voor is.
Het is namelijk ook lastig als bezoekers een formulier invullen en ik dus niet exact weet wanneer dit is geweest.
Staat je host toevallig ergens aan de andere kant van de wereld.
Oftewel in een andere tijdzone?
Nee.
Maar ik moet de datum in de database zetten.
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php
$datumtijd = date("Y-m-d H:i:s");
// MySQL-toevoegquery opstellen:
$sql = "INSERT INTO `kliks` ";
$sql .= "(`id`, `datumtijd`, `fotoalbum_id`,`methode`, `pagina`, `referer`, `adres`, `browser`) ";
$sql .= "VALUES ";
$sql .= "('', '$datumtijd', '$fotoalbum_id','$methode', '$pagina', '$referer', '$ip_adres', '$browser') ";
$sql .= "; ";
?>
$datumtijd = date("Y-m-d H:i:s");
$sql .= "(`id`, `datumtijd`, `fotoalbum_id`,`methode`, `pagina`, `referer`, `adres`, `browser`) ";
$sql .= "VALUES ";
$sql .= "('', '$datumtijd', '$fotoalbum_id','$methode', '$pagina', '$referer', '$ip_adres', '$browser') ";
$sql .= "; ";
?>
Maar wat @Karl Karl bedoelt is toch het ophalen van de gegevens uit de database.
Maar hoe zet je de juiste klik-tijd van de bezoeker in de database?
Daar gaat het eigenlijk om.
je servertijd kun je instellen denk ik
edit
function.date-default-timezone-set
Gewijzigd op 01/12/2010 19:17:57 door Jasper DS
Nee, de datum en tijd functies kunnen tijdens het ophalen, invoeren, wijzigen of whatever worden toegepast.
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
2
3
4
5
6
7
8
<?php
$sql .= "VALUES ";
$sql .= "('', NOW(), '$fotoalbum_id','$methode', '$pagina', '$referer', '$ip_adres', '$browser') ";
$sql .= "; ";
?>
$sql .= "VALUES ";
$sql .= "('', NOW(), '$fotoalbum_id','$methode', '$pagina', '$referer', '$ip_adres', '$browser') ";
$sql .= "; ";
?>
@Karl Karl
De uitleg op deze pagina begrijp ik helaas niet. Ook al staan er voorbeelden bij. Dat is voor mij niet iets te moeilijk.
werkt het nu.?
Ja, het werkt, dank je wel.
zeer goed :D
(Verder horen backticks niet thuis in sql.)
De ` (backticks) heb ik gebruikt omdat ik dit script van iemand heb overgenomen.
Wat moet ik hiervoor in de plaats zetten?
Niets of de gewone ' (quotes)
Zit gewoon niet genoeg in de programmeer wereld om dit goed te kunnen snappen. Soms snap ik het wel maar zou niet weten hoe het dan toe te moeten passen.
niets is prima ;D