foute link google
ik heb sinds kort een nieuwe website online gezet waar ik dus ook andere links gebruik.. nu staat er een link in google wie niet meer klopt.
die link gaat gewoon naar een 404 pagina.. nu stond er op zon website dat het een week kon duren voordat google daar achter kwam, en de link zou update.
Nu het is inmiddels al 2 maand later en vind het nu toch echt nodig om er wat aan te doen..
want bij google.nl sta ik met een 404 pagina (wel boven aan als je zoekt op heinen design maar) maar bij google.com al op de 2e pagina terwijl ik eerder bij beide boven aan stond...
wat kan ik doen?
mvg. Dirkjan Heinen
Zorg gewoon at je je eigen error pagina hebt die precies het zelfde is als je index pagina
zou ik met htaccess zon redirect kunnen maken of ziet google dat dan ook als een foute pagina? (waardoor ik zak)
Met behulp van PHP een 400-error (header()!!!) en daarna met header() doorsturen naar de betreffende pagina/index.
Bezoekers merken er niets van en Google wel.
Met behulp van PHP een 400-error (header()!!!) en daarna met header() doorsturen naar de betreffende pagina/index.
Bezoekers merken er niets van en Google wel.
Dus:
Op http://www.heinendesign.com/page/Showcase/ (daar stuurt Google je heen) plaats je (als je dit met .htaccess deed) een pagina die bovenstaand verhaal laat gebeuren!
@Heinen: ik zou een htaccess redirect op je oude url zetten en de gebruiker met een 301 http status doorsturen, een permanent redirect. Het mooie is dat google deze 301 status ook ziet en automatisch e.e.a. zal aanpassen.
In een .htaccess:
@Mathijs: dat is een minder slimme aanpak. Je instrueert google zo namelijk niet dat er een andere url is met dezelfde content. Met een 301 header doe je dat wel...
Zoek je site op google met 'site:heinendesign' en kijk welke oude pagina's nog geindexeerd zijn en los deze op met je htaccess
/page/Showcase/ID/26/
ik heb geen zin om een stuk of 50 regels in mijn htaccess te zetten met allemaal andere ID's
hoe kan ik dat doen? want nu krijg ik dus iets als
/heinendesign.html/ID/26/
mvg. Dirkjan Heinen
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door DirkJan Heinen
Ik ga er vanuit dat je weet hoe mod-rewrite werkt? Zo niet, dan kun je natuurlijk altijd een kijkje nemen in deze mod-rewrite tutorial.
- De website had een 'oude structuur', wat zo veel wil zeggen als mappen op de server, met daarin index.php, contact.php, etc;
- De website is vernieuwd naar mod_rewrtie;
- Hierdoor is bijvoorbeeld het bestand /nieuws/archief.php gewijzigd naar /archief/;
- In Google stonden de verwijzingen naar de oude pagina's. Die heb ik allemaal opgezocht m.b.v. de zoekoptie: 'site:website.nl';
- Alles wat niet klopte heb ik in m'n .htaccess erbij gezet:
Code (php)
1
2
2
RewriteRule ^vervallenPagina/?$ doorsturen.php [L]
RewriteRule ^nieuws/archief.php?$ doorsturen.php?l=archief/ [L]
RewriteRule ^nieuws/archief.php?$ doorsturen.php?l=archief/ [L]
- In /doorsturen.php heb ik de volgende code gebruikt:
Code (php)
Deze genereert sowieso een 301 met permanente redirect waardoor Google z'n cache aanpast. Verder wordt de bezoeker (en Google) gelijk doorgestuurd naar de locatie die meegegeven is, of de root van de site.
Quote:
Dat had je ook al direct in je RewriteRule kunnen doen, door de R=301 flag mee te geven ;-)In /doorsturen.php heb ik de volgende code gebruikt:
Blanche schreef op 15.12.2008 11:44:
Da's waar.. :)Dat had je ook al direct in je RewriteRule kunnen doen, door de R=301 flag mee te geven ;-)
Maar is het bij die van jou ook zo dat het adres in de balk van de browser gewijzigd wordt? Dat was in ieder geval wel nodig bij mijn project (ivm deeplinking).
Jazeker, de R flag zorgt voor een zichtbare redirect waarbij de url in de adresbalk dus verandert...
Ok... dan moet je die van jou hebben :)