Fouten melden

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Low Code Developer - Consultant

Functie omschrijving Wil jij fungeren als een spin in het web en samenwerken met klanten? Voor een leuke en interessante opdrachtgever in omgeving Leiden zijn wij op zoek naar een Low Code developer die zich bezig gaat houden met het optimaliseren van bedrijfsprocessen bij klanten en het leiden van projecten. Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en heb jij verstand van datamodellering en NO CODE Platformen? Lees dan snel verder! Bij deze rol horen de volgende werkzaamheden: Je gaat geen code kloppen maar bedenken hoe applicaties eruit moet komen te zien. Je gaat werken met een non code platform,

Bekijk vacature »

Senior PHP developer met ambities tot Software Arc

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een ervaren PHP developer die zichzelf graag bezighoudt met zaken als architectuur en de algehele verbetering van structuren en standaarden. Het is eigenlijk meer operationeel als uitvoerend omdat je bezig gaat met zaken als het verder uitrollen en verbeteren van testautomatisering, codereviews, tickets en de doorloop hiervan en architectuurkeuzes. Mocht je hiernaast ook wat DevOps kennis meenemen is dit mooi meegenomen! Vanwege het kleine team maar de wereldwijde impact die zij leveren is er veel focus op kwaliteit. In deze functie werk je aan één van hun belangrijkste applicaties. Hierin werk je nauw

Bekijk vacature »

Full stack Developer / .NET / Angular / Azure

Dit ga je doen Jij gaat je als Full Stack .NET Developer voornamelijk bezighouden met: Het vertalen van concepten naar passende innovatieve en duurzame oplossingen; Het ontwikkelen van bedrijf kritische en gebruiksvriendelijke applicaties voor de internationale markt en intern gebruik; Bouwen aan software om het Internet of Things netwerk te ondersteunen; Het maken en onderhouden van interfaces tussen systemen aan de hand van API's; Het onderhouden en blijven verbeteren van de ontwikkelde software. Hier ga je werken Binnen deze organisatie zal jij als Full Stack .NET Developer een belangrijke rol krijgen en ga je dagelijks de uitdaging aan om maatwerk

Bekijk vacature »

Java developer - procesoptimalisatie (Inhouse)

Functie Wat ga je doen als Java developer? Jij als back end developer hebt al enige ervaring opgedaan in jouw vakgebied. Voornamelijk het werken met Java en Spring spreekt jou aan. Jij wordt samen met je collega developers in het team verantwoordelijk voor de gehele back end van de applicatie. Hierdoor heb jij veel zelfstandigheid in je rol en zul je ook zelf beslissingen samen met de PO maken. Er wordt gewerkt volgens de SCRUM methodiek, om zo structuur te creëren in de werkzaamheden. Binnen de 2-wekelijkse sprints pak jij je taken op die samen met de PO afgestemd zijn.

Bekijk vacature »

Embedded Software Developer

Functie omschrijving Ben jij een Embedded Software Developer die affiniteit heeft met de allernieuwste technieken? Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Gouda zijn wij op zoek naar een Embedded Software developer. Binnen deze rol houdt jij je bezig met alle werkzaamheden die nodig zijn om een functionaliteit te bouwen. Denk aan ontwerpen, architectuur, programmeren en algoritmes. Je voert test en validatie werkzaamheden uit bij de implementatie bij de klant. Ben jij enthousiast en een echte team player? Lees dan snel verder en laat wat van je horen! Bedrijfsprofiel Onze opdrachtgever bestaat uit een groot aantal creatieve en ambitieuze ontwikkelaars. Ze

Bekijk vacature »

PHP developer (Laravel/Vue.js)

Functie Het team telt momenteel 20 collega’s, bestaande uit developers (front- en backend) en het operations team, waaronder ook het management en twee scrum masters vallen. Ze zijn op zoek naar een PHP developer die in staat is zelfstandig te werken. Je komt te werken in één van de drie scrumteams en gaat aan de slag met een project voor de klant. Het fijne hieraan is dat je wel afwisseling hebt qua werk, maar tegelijkertijd doorlopend werkt voor bestaande klanten. Hierdoor krijg je ook de kans om echt de diepte in te gaan en innovatieve technische oplossingen neer te zetten.

Bekijk vacature »

APEX Ontwikkelaar in een team van Oracle Developer

Bedrijfsomschrijving Wij zijn op zoek naar een APEX Ontwikkelaar om onze opdrachtgever in Den Haag te versterken. In deze rol zul je verantwoordelijk zijn voor het ontwikkelen en onderhouden van de front-end van onze applicaties met behulp van Oracle Application Express (APEX). Je werkt aan zowel inhouse als externe projecten. De sfeer binnen het Oracle team is gemoedelijk en men probeert elkaar te helpen én van elkaar te leren. Zo ontstaat er een prettige en plezierige werksfeer waar ruimte is voor persoonlijke ontwikkeling en groei. Er wordt gewerkt met de meest nieuwe technologieën waardoor je kennis up-to-date blijft. Het bedrijf

Bekijk vacature »

Developer Full Stack

Functie omschrijving Full Stack Developer gezocht! Wij zijn op zoek naar een Full Stack Developer voor een bedrijf in de regio Nijkerk. Je maakt in deze functie onderdeel uit van een groeiend team met een goede ambitie waarbij eenheid, betrokken en overtreffen de belangrijkste kernwaardes zijn. Het bedrijf werkt volgens de AGILE/SCRUM methode, wat je o.a. terug vindt in de tweewekelijkse sprints, retrospectives en een daily standup. Je takenpakket bestaat uit: Bijdragen aan het door ontwikkelen, onderhouden en optimaliseren van een Saas applicatie; Bijdragen aan de innovatie van het bedrijf en hun klanten; Het ontwikkelen op de laatste technologie van

Bekijk vacature »

C#.NET-developer - JUNIOR

Functie omschrijving Voor een leuke opdrachtgever in omgeving Brielle zijn wij op zoek naar een junior developer. Werk jij graag met de volgende tools & technieken? C#, .NET, ASP.NET, MVC en SQL? Kijk dan snel of dit iets voor jou is! Als programmeur bij een productiebedrijf zal je voornamelijk nieuwe software schrijven maar ook bestaande software verbeteren. Verder werk je veel samen in back end projecten met leuke collega's. Bedrijfsprofiel Met een team van ruim 130 personen staan ze elke dag weer klaar om IT en Business te combineren door het ontwikkelen van producten op maat. Er zijn 3 teams,

Bekijk vacature »

IT Manager team PaaS

TenneT is hard groeiende om haar ambities waar te kunnen maken. Zo nemen wij een leidende rol in het aanjagen van de energietransitie. Het werven van nieuw talent speelt daarin een cruciale rol. Wij zijn op zoek naar een gedreven Lead PaaS die hieraan wil bijdragen en misschien ben jij dat wel? Jouw bijdrage aan TenneT Je wordt de Teammanager (Lead) van een nieuw team binnen de afdeling Basic van Information Technology and Facilities (ITF) van TenneT. Het team heet Platform as a Service. Hier wordt elke dag in een goede sfeer met zijn allen hard gewerkt om vanuit IT

Bekijk vacature »

Oracle Apex Developer

Dit ga je doen Jouw taken bestaan uit: Het bouwen maatwerk Oracle applicaties voor Europese business units; Het implementeren van de nieuwste technieken om te blijven innoveren; Actief meedenken en aandragen van verbetervoorstellen. Hier ga je werken Deze organisatie in de regio Veenendaal is een van wereld grootste retailers met ruim 16.000 winkels in 27 markten en jaarlijks ruim 5,3 miljard klanten die winkelen bij een van hun welbekende retailmerken. Binnen de organisatie is er een IT Group actief die dient als IT Service Provider voor de hele organisatie en waar dagelijks IT'ers werken aan state-of-the-art IT oplossingen. Dit doen

Bekijk vacature »

Functioneel applicatiebeheerder - SOP-SYS-SAM

TenneT is hard groeiend om de onze ambities waar te kunnen maken. Zo nemen wij een leidende rol in het aanjagen van de energietransitie. Het werven van nieuw talent speelt daarin een cruciale rol. Wij zijn op zoek naar een gedreven Functioneel Applicatiebeheerder voor het financiele domein op onze locatie Arnhem die hieraan wil bijdragen en misschien ben jij dat wel? Jouw bijdrage aan TenneT Je gaat samenwerken in een team van circa 15 functioneel applicatiebeheerders en gaat onderdeel uitmaken van een DevOps team. Met dit team ga je applicaties (laten) ontwikkelen en beheren. Hierbij concentreer je je vooral op

Bekijk vacature »

Full Stack Developer

Dit ga je doen Ontwikkelen van Product Informatie Management (PIM) systemen; Werken aan zowel grotere als kleine projecten voor toonaangevende klanten binnen o.a. de retail; Verantwoordelijk voor de front-end werkzaamheden; Naast de front-end werk je ook aan de backend. Hier ga je werken Als Full Stack Developer komt je te werken binnen een vooruitstrevende organisatie die Product Informatie Management (PIM) systemen levert aan hun klanten. Hun klanten zijn toonaangevende bedrijven binnen o.a. de retail. De organisatie zit gevestigd in regio Zwolle en bestaat uit zo'n 35 medewerkers, waarvan 30 IT. Je komt te werken binnen één van de zelfsturende development

Bekijk vacature »

Front-end (Angular) developer

Functie Om bovenstaande ambities waar te kunnen maken zijn ze op zoek naar een Front-end (Angular) developer. Het it-team bestaat momenteel uit de IT Manager, 2 back-end developers, 1 fullstack developer, 1 designer en een DevOps engineer. Ze zijn dus op zoek naar professionals die autonoom en gedisciplineerd aan de slag gaan, en bij aanvang als enige developer met hun Front-end applicaties aan de slag gaat. Wel hebben ze de ambitie om hier snel een 2e developer bij te vinden die jij dan ook zal kunnen aansturen/begeleiden. Je zult aan de slag gaan met het doorontwikkelen van hun bestaande UI

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar C# .NET

Functie omschrijving Startende Software Ontwikkelaar gezocht met kennis van C# .NET! Ben jij net klaar met je opleiding en ben je op zoek naar je eerste echte werkervaring? Of heb jij al enige werkervaring maar ben toe aan iets nieuws? Dan is dit de perfecte kans voor jou! Wij zoeken namelijk een Junior Software Ontwikkelaar die klaar is voor een nieuwe uitdaging bij een leuke werkgeven in de regio Zeist. In deze functie werk jij vaak aan verschillende projecten en ga je bij klanten op bezoek. Ben jij op zoek naar een functie met uitdaging, diversiteit en verantwoordelijkheid? Dan is

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

- Diov  -

- Diov -

28/12/2011 11:23:36
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php
include('config.php'); // database connectie

if($_SERVER['REQUEST_METHOD']=="POST") {
header('location:http://www.site.nl/verstuurd.php');
$sql = "INSERT INTO balk SET id = '', naam ='".$_POST['naam']."', bericht='".$_POST['bericht']."'"; // invoegquery
mysql_query($sql); // query uitvoeren

}
else {
?>

Hier komt de form. Maar die heb ik er niet bij gezet omdat dit denk ik niet nodig was.

Code (php)
1
2
3
<?php
}
?>

Mijn vraag is of jullie enkele fouten kunnen opnoemen en ik zal dan dit script helemaal proberen op te lossen omdat ik veel klachten al gehoord heb over dit script.
Met vriendelijke groet
Dem

PHP hulp

PHP hulp

28/11/2024 11:43:37

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

28/12/2011 11:27:58
Quote Anchor link
Zie de gegeven opmerkingen uit je vorige thread:
http://www.phphulp.nl/php/forum/topic/fout-maar-waarom/81637/
Gewijzigd op 28/12/2011 11:28:27 door - Ariën -

- SanThe -

- SanThe -

28/12/2011 11:34:33
Quote Anchor link
Als er gePOST is kom je op regel 5. Daar stuur je de bezoeker door naar een andere pagina en dat houdt in dat de POSTdata weer weg is. Of regel 6 nog wordt uitgevoerd is een gok. De syntax van de query is niet correct en die regel is trouwens zo lek als een mandje omdat je de data van het formulier ongecontroleerd direct in de query zet (sql-injection). Ook ontbreekt de foutafhandeling van de query.

Toevoeging op 28/12/2011 11:35:54:

Zoals Aar reeds aangeeft: Waarom een nieuw topic openen?

Mark de Wit

Mark de Wit

28/12/2011 11:38:37
Quote Anchor link
Zodra je het formulier hebt verzonden, wordt de bezoeker meteen doorgestuurd naar de verstuurd.php, nog voordat de query is uitgevoerd. De query zal dus niet worden uitgevoerd, de rij komt niet in de tabel in je database. Bovendien vergeet je mysql_real_escape_string(); om je $_POST['bericht'], dit moet vanwege veiligheid.

- Diov  -

- Diov -

28/12/2011 12:35:43
Quote Anchor link
Beste,
dit script heb ik nu al:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<?php
include('config.php'); // database connectie
include('functions.php'); // smilies, filter en stukje css

$sql = "INSERT INTO balk SET id = '', naam = '".mysql_real_escape_string($_POST['naam'])."', bericht = '".mysql_real_escape_string($_POST['bericht'])."'"; // invoegquery

echo "U heeft het volgende bericht gepost: <br>".$post."."; //dan laten we ff zien wat diegene gepost heeft.
}
else { // Er is niet op de knop Verzenden geklikt dus laten we het formuliertje weer zien
?>

Die mysql_real_escape_string(); zit denk ik nog een fout. Ik heb dit opgezocht op internet maar weet niet waar het probleem ligt.

@ Aar, is de inspringing nu wel goed?
De fouthandeling heb ik ook opgezocht maar via 000webhost denk ik dat dit moeilijk gaat.

Toevoeging op 28/12/2011 12:41:51:

Ik heb de header veranderd naar de echo:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<?php
include('../config.php'); // database connectie

$sql = "INSERT INTO balk SET id = '', naam = '".mysql_real_escape_string($_POST['naam'])."', bericht = '".mysql_real_escape_string($_POST['bericht'])."'"; // invoegquery

header('location:http://www.site.nl/verstuurd.php');
}

else { // Er is niet op de knop Verzenden geklikt dus laten we het formuliertje weer zien
?>
Gewijzigd op 28/12/2011 12:38:07 door - Diov -

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

28/12/2011 12:43:58
Quote Anchor link
De inspringing is niet echt goed want waar komt die else vandaan? Met een meetlat zal je er nooit achter kunnen komen.

Waarom SET je een leeg id in de database?

En waarom zou foutafhandeling volgens jouw bij 000webhost een probleem moeten zijn? Foutafhandeling bestaat uit standaard PHP functies.
Inbouwen dus!!!
Gewijzigd op 28/12/2011 12:45:57 door - Ariën -

- SanThe -

- SanThe -

28/12/2011 12:50:39
Quote Anchor link
- SanThe - op 28/12/2011 11:34:33:
Als er gePOST is kom je op regel 5. Daar stuur je de bezoeker door naar een andere pagina en dat houdt in dat de POSTdata weer weg is. Of regel 6 nog wordt uitgevoerd is een gok. De syntax van de query is niet correct en die regel is trouwens zo lek als een mandje omdat je de data van het formulier ongecontroleerd direct in de query zet (sql-injection). Ook ontbreekt de foutafhandeling van de query.

Het wordt al beter.

- Diov  -

- Diov -

28/12/2011 12:51:38
Quote Anchor link
Die else is nodig om mijn formulier te laten zien.

Ik laat de id leeg omdat die dan in mijn database elke keer 1tje omhoog gaat.
Ik heb de foutafhandeling: (http://www.phphulp.nl/php/tutorial/data-verwerking/foutafhandeling-query-sql/735/)

Alleen als ik dat eerste erop zet, zie ik geen errors dus dan is het ook niet nodig?

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

28/12/2011 12:57:07
Quote Anchor link
Dem Ian op 28/12/2011 12:51:38:
Die else is nodig om mijn formulier te laten zien.

Logisch, maar dat blijkt niet uit de inspringing. Alle if-(elseif)-else uit één statement horen op een verticale lijn te liggen. In jouw voorbeeld van 10 regels is het nog makkelijk te overzien, maar met een script van 600 regels is het wat lastiger te zien als het als spaghetti ongeordend in je script verwerkt is.
Quote:
Ik laat de id leeg omdat die dan in mijn database elke keer 1tje omhoog gaat.

Dan kan je hem net zo goed niet meesturen via SET, want als hij omhooggaat dan gebeurt dat toch al via Auto Increment. Of zet je ook altijd een lege fles drinken in de koelkast voor de visite die niks wil drinken?
Quote:
Ik heb de foutafhandeling: (http://www.phphulp.nl/php/tutorial/data-verwerking/foutafhandeling-query-sql/735/)
Alleen als ik dat eerste erop zet, zie ik geen errors dus dan is het ook niet nodig?

Als je query nu zonder foutafhandeling mis gaat, en display_error staat uit, dan zie je gewoon een melding dat het gelukt is, terwijl er niks is ge-INSERT is. Lekker onduidelijk voor de bezoeker, die zich vermoedelijk dan wezenloos op F5 zal drukken, en je site maar stom zal vinden.
Daarom foutafhandeling. Laat de bezoekers iets weten dat het niet goed ging aan jouw kant, en laat zelf de fout alleen voor jouw zichtbaar maken.
Gewijzigd op 28/12/2011 13:01:23 door - Ariën -

- SanThe -

- SanThe -

28/12/2011 13:01:04
Quote Anchor link
- SanThe - op 28/12/2011 12:50:39:
De syntax van de query is niet correct.

Zie http://phptuts.nl/view/41/5/

- Diov  -

- Diov -

28/12/2011 13:01:26
Quote Anchor link
- Ik zal nog wat sleutelen aan mijn inspringen.
Heb je enkele tips, links waar ik dit kan vinden. Ik zal zelf ook wel zoeken op
google.

- Dus ik moet id = '' weglaten?

- Ik heb dus die foutafhandeling er neergezet maar ik krijg geen melding.
Dit is wat ik heb:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
<?php
# We zetten dit volledig bovenaan

# errors weergeven

ini_set('display_errors',0); // 1 == aan , 0 == uit
    error_reporting(E_ALL | E_STRICT);

# sql debug
    define('DEBUG_MODE',false);  // true == aan, false == uit

# functie voor sql debug

function showSQLError($sql,$error,$text='Error')
    {

if (DEBUG_MODE)
        {

return  '<pre>Error: ' . $error . '<br />' . $sql . '</pre>';
        }

else
        {
            return $text;
        }
    }

header('location:http://www.site.nl/gepost.php');
}

?>
Gewijzigd op 28/12/2011 13:01:49 door - Diov -

Erwin H

Erwin H

28/12/2011 13:03:24
Quote Anchor link
De set syntax kan ook, die tutorial geeft niet alle opties. Uit de MySQL handleiding:

INSERT [LOW_PRIORITY | DELAYED | HIGH_PRIORITY]
[INTO] tbl_name
SET col_name={expr | DEFAULT}, ...
[ ON DUPLICATE KEY UPDATE
col_name=expr
[, col_name=expr] ... ]
Gewijzigd op 28/12/2011 13:04:02 door Erwin H

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

28/12/2011 13:04:53
Quote Anchor link
Ik zie nergens een foutafhandeling, het enige wat er nu erbij is geplaatst is een functie om fouten te verwerken, maar je roept die nergens aan.

Ik raad je aan om het artikel nog eens goed te lezen, en niet klakkeloos alleen maar code te kopiëren.

Die is is dus overbodig, zoals ik al eerder zei, en kan dus weg.

De inspringing: Het is gewoon een kwestie van logisch kijken. Hier is geen tutorial voor nodig. Misschien zijn ze er, maar zoals ik zei, met logisch kijken het het gebruik van een enkele tab per if else, waarbij je genestte if'jes een steeds een tab extra meegeeft, moet het wel lukken.

Pseudecode:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
<?php
if($zus == 'zo') {
    if($broer=='dit') {
        echo "Zus is zo, en broer is dit :-).";
        if($lief == true) {
            echo "Broer is lief";
        }
else {
            echo "Broer is stout.";
        }
    }
else {
        echo "Zus is zo, en broer is niet dit... :'(";
    }
}
else {
    echo "Zus is zo, en broer is er niet.";
}

?>

Dit is al veel overzichtelijker.
Gewijzigd op 28/12/2011 13:09:33 door - Ariën -

- Diov  -

- Diov -

28/12/2011 13:08:30
Quote Anchor link
Ok, ok,
Ik probeer eerst even de syntax goed te krijgen en dan ga ik aan de slag met de foutafhandeling.

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<?php

$sql = "
    INSERT INTO balk
    (
         naam,
         bericht
    )
    VALUES
    (
         '"
.mysql_real_escape_string($_POST['naam'])."',
         '"
.mysql_real_escape_string($_POST['bericht'])."'
    )
"
;

if(!$res = mysql_query($sql))
{

trigger_error(mysql_error().'<br />In query: '.$sql);
}

header('location:http://site.nl/gepost.php');
}

?>
Gewijzigd op 28/12/2011 13:09:30 door - Diov -

- SanThe -

- SanThe -

28/12/2011 13:08:41
Quote Anchor link
ini_set('display_errors',0); // 1 == aan , 0 == uit
define('DEBUG_MODE',false); // true == aan, false == uit

Lees het commentaar wat er achter staat. Ze staan nu beiden UIT.

- Diov  -

- Diov -

28/12/2011 13:09:52
Quote Anchor link
Ik heb even de foutafhandeling verwijderd. Daar kom ik straks op terug.

- SanThe -

- SanThe -

28/12/2011 13:11:12
Quote Anchor link
Dem Ian op 28/12/2011 13:09:52:
Ik heb even de foutafhandeling verwijderd. Daar kom ik straks op terug.

Stond wel goed.

- Diov  -

- Diov -

28/12/2011 13:11:47
Quote Anchor link
Oké dan :P
Maar is de syntax nu beter? Of is er nog een fout?

- SanThe -

- SanThe -

28/12/2011 13:12:53
Quote Anchor link
Dem Ian op 28/12/2011 13:11:47:
Oké dan :P
Maar is de syntax nu beter? Of is er nog een fout?

Die is okee nu.

- Diov  -

- Diov -

28/12/2011 13:18:29
Quote Anchor link
Ik heb nu de foutafhandling:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
<?php

# errors weergeven

ini_set('display_errors',1); // 1 == aan , 0 == uit

# sql debug
    define('DEBUG_MODE',true);  // true == aan, false == uit

# functie voor sql debug

{

if (DEBUG_MODE)
        {

}

else
        {
            return $text;
        }
    }

$sql = "
    INSERT INTO balk
    (
         naam,
         bericht
    )
    VALUES
    (
         '"
         '"
    )
"
;

{

trigger_error(mysql_error().'<br />In query: '.$sql);
}

#  Check of query is gelukt    
if (($result_insert_user = mysql_query($sql_insert_user)) === false)
{

# als de query fout is -> foutafhandeling
    echo showSQLError($sql_insert_user,mysql_error(),'Fout bij het invoegen');
}

else
{
    # De query is geluk! :)

echo 'Gelukt';
}

}

?>

Ik snap die foutafhandeling maar half want wat Aar zei:

Quote:
Ik zie nergens een foutafhandeling, het enige wat er nu erbij is geplaatst is een functie om fouten te verwerken, maar je roept die nergens aan.

Ik heb het nu aangezet maar ik zie nog altijd geen fouten. Zou dit komen door mijn header doordat hij direct doorstuurt?

Toevoeging op 28/12/2011 13:22:17:

Ok, het lag aan de header.
Ik kom op 1 error:

Error: Query was empty

- SanThe -

- SanThe -

28/12/2011 13:27:30
Quote Anchor link
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
<?php

# errors weergeven

ini_set('display_errors',1); // 1 == aan , 0 == uit

# sql debug
define('DEBUG_MODE',true);  // true == aan, false == uit

# functie voor sql debug

{

if (DEBUG_MODE)
    {

}

else
    {
        return $text;
    }
}

if($_SERVER['REQUEST_METHOD']=="POST")
{

$sql = "
        INSERT INTO balk
        (
            naam,
            bericht
        )
        VALUES
        (
            '"
            '"
        )
        "
;

#  Check of query is gelukt  
    {

echo showSQLError($sql,mysql_error(),'Fout bij het invoegen');
    }

else
    {
        # De query is geluk! :)
        echo 'Gelukt';
    }

}

else
{
    // Er is niet op de knop Verzenden geklikt dus laten we het formuliertje weer zien
}
?>

Toevoeging op 28/12/2011 13:30:41:

Dem Ian op 28/12/2011 13:18:29:
Ik kom op 1 error:

Error: Query was empty

Die komt omdat jij op regel 45 een onbekende (tweede) query wilt uitvoeren. In mijn bovenstaand script heb ik de overbodige regels verwijderd.
Gewijzigd op 28/12/2011 13:28:23 door - SanThe -

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.