Foutmelding bij inloggen
als ik wil inloggen krijg ik deze fout
Code (php)
1
2
3
4
5
2
3
4
5
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/www/mafiacrime.freehostia.com/config.php:33) in /home/www/mafiacrime.freehostia.com/login.php on line 115
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/www/mafiacrime.freehostia.com/config.php:33) in /home/www/mafiacrime.freehostia.com/login.php on line 116
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/www/mafiacrime.freehostia.com/config.php:33) in /home/www/mafiacrime.freehostia.com/login.php on line 121
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/www/mafiacrime.freehostia.com/config.php:33) in /home/www/mafiacrime.freehostia.com/login.php on line 116
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/www/mafiacrime.freehostia.com/config.php:33) in /home/www/mafiacrime.freehostia.com/login.php on line 121
kan iemand mij uitleggen hoe ik dat kan veranderen
Code (php)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Baarr
En dan nog het liefst met een template-engine (bv. Smarty) die letterlijk op de allerlaatste regel van jouw script de output naar de browser stuurt.
Ik heb de volgende regel in m'n .htaccess staan:
Deze regel zorgt er voor dat het bestand output.inc.php automatisch wordt aangeroepen als afsluiter van ieder script dat wordt aangeroepen. Je hoeft dus nooit te includen, gebeurt automatisch.
In het bestand output.inc.php staat het volgende:
Geen enkel bestand maakt output aan, dat is ten strengste verboden. Ze mogen variabelen aanmaken en deze in de template-engine gooien, maar that's it.
Problemen met headers-already-sent bestaan niet meer.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Frank -
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door bob
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
2
3
4
5
6
7
if(isset($_SESSION['id'])){
$id = $_SESSION['id'];
}
mysql_connect($db_server, $db_login, $db_pass) or die("Er kan geen verbinding gemaakt worden met de database, MySQL retouneerde: ".mysql_error());
mysql_select_db($db_naam) or die("Er kan geen database geselecteerd worden. MySQL retouneerde devolgende error: ".mysql_error());
php_value auto_append_file "output.inc.php"
?>
$id = $_SESSION['id'];
}
mysql_connect($db_server, $db_login, $db_pass) or die("Er kan geen verbinding gemaakt worden met de database, MySQL retouneerde: ".mysql_error());
mysql_select_db($db_naam) or die("Er kan geen database geselecteerd worden. MySQL retouneerde devolgende error: ".mysql_error());
php_value auto_append_file "output.inc.php"
?>
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door bob
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Baarr
Precies, ik heb beschreven hoe wij het aanpakken. De php-bestanden maken variabelen aan en zetten deze in de template-engine (die automatisch vóór het uitvoeren van een script wordt opgestart):
Het bestandje output.inc.php wordt door Apache als afsluiter aangeroepen en dit bestand zal vervolgens de output naar de browser sturen.
Maar dit is dus uitsluitend de aanpak die wij hanteren, het zegt helemaal niets over een ander script. Zou je dezelfde aanpak willen hanteren, dan moet je een template-engine gaan gebruiken, bestanden automatisch includen, etc. etc.
Geen idee wat jouw niveau is, maar deze aanpak is niet aan te raden voor een beginner.