Foutmelding bij instaleren phpbb3
Wat houd deze foutmelding in ,zie :
Dan hebben anderen er nog wat aan, mocht de melding op je site opgelost zijn. Een betere topictitel zou ook wel gewenst zijn voor jouw topic. Welke melding? Kan je die even op het forum plaatsen?
Sorry
Als ik de link open ziek ik dit staan .
General Error
SQL ERROR [ sqlite ]
SQL logic error or missing database [1]
An sql error occurred while fetching this page. Please contact an administrator if this problem persists. Hoi
Toevoeging op 19/11/2012 17:57:31:
Ik verwijder op dit moment even alles ,en doe het gewoon even op nieuw .
Toevoeging op 19/11/2012 18:27:59:
Hostnaam of DSN-databaseserver: kan ik leeg laten toch
Database naam is ??? weet aardig de weg als het eenmaal loopt ,maar deze techniese vragen weet ik niet ..dus maw gewoon even verweideren en opnieuw opzetten ,is nu nog blanco .
Zou je a.u.b. je topictitel in je eeste bericht kunnen aanpassen naar wat duidelijkers. Alvast bedankt!
Die weten wij niet. Die moet je zelf even achterhalen in je phpMyAdmin, je COntrolPanel van je hosting, of via je hosting. De hostname is in 99/100 gevallen 'localhost' of '127.0.0.1'
Zie vergedrukte tekst...
En wat gebeurt er dan? Als hij ze niet pakt, dan zijn ze fout, lijkt me.
Met de site builder van de host werkte het prima ,maar dat voorgekouwde spul is 3X niks .
Moe even wat gesprekken voeren ..ik lees straks wel of er iemand een idee heeft . Ik heb de gegevens zoals ze horen te zijn voor me neus staan ,allees wachtwoord heb ik in het begin meteen verandert .
Wat voor reacties verwacht je nou nog meer dan? Ik heb nog geen reactie op mijn laatste vraag.... Voorgekauwd, dat is dan van een dergelijke sitebuilder die je bedoelt?
Maar leg naar mijn mening een duidlijk probleem voor .
met smart ftp geupt .
Dan naar de www via explorer ,dan kom ik bij instalatie ,databaseconfiguratie.
Daar moet ik de gegevens invoeren van mijn host acount gegevens en pakket staat er naast open ,deze gegevens moet ik ingeven in de configuratie :
database type: mysql met mysqli extensie
hostnaam : neem ik aan localhost .
poort database: kan ik leeg laten
databasenaam: =
databasegebruikersnaam heb ik
database wachtwoord:=heb ik
voorvoegsel voor de tabellen: phpbb_
phpbb3 is geupt in de map www Misschien dat ik het een en ander niet snap .
Databasenaam: Moet je opzoeken
Gebruikersnaam: Moet je opzoeken, kan wel eens verschillen van je algemene gebruikersnaam
Wachtwoord: Moet je opzoeken, kan wel eens verschillen van je algemene wachtwoord Type: MySQL
Waar vind ik die dan ...
Heb wel gegoogled ,waar aan gegeven word dat ik wat moet invoeren in mijn index.php ,config.php of wat met hatchess moet veranderen .
Iedereen gooit zijn mening er op los ,vandaar dat ik hier bij een forum geholpen kan worden . Buiten om de gegevens die van de host het in tablat voor me staan .
Je index.php. config.php en .htaccess staan los van dit probleem met phpBB. De installatie past zelf wel de config.inc.php aan.
Welke hosting heb je dan? Jij hebt je domeinnaam/hosting aangevraagd, dus die gegevens moet jij wel ergens kunnen vinden. Misschien je documentatie. Misschien in je hosting control panel anders, of in phpMyAdmin?
En de gegevens van control panel staan voor mij . starthosting.nl .
Ervan uitgaande dat je MySQL kiest. En wat gebeurt er nou precies als je die gegevens invult? Welke melding krijg je?
phpBB kan geen databaseverbinding maken, zie de foutmelding hieronder.
Lost connection to MySQL server at 'reading initial communication packet', system error: 111
met localhost :
Access denied for user 'dhzgarag'@'localhost' (using password: YES) Met '127.0.0.1':
Je kan beter bij je hosting zijn, om dit op te lossen. Wij kunnen hier verder weinig aan doen. Dan klopt de inlog blijkbaar niet, het gebruik van 'localhost' is overigens dan wel de juiste manier. ok ..thnx ik stoei wel even verder als het gelukt is laat ik het weten ,mochten jullie als nog wat te binnen schieten zie ik dat wel aan een reactie via de mail :) .
Dan hebben anderen er nog wat aan, mocht de melding op je site opgelost zijn. Een betere topictitel zou ook wel gewenst zijn voor jouw topic.
Gewijzigd op 19/11/2012 17:23:23 door - Ariën -
Sorry
Als ik de link open ziek ik dit staan .
General Error
SQL ERROR [ sqlite ]
SQL logic error or missing database [1]
An sql error occurred while fetching this page. Please contact an administrator if this problem persists.
En je gebruikt phpBB zie ik. Mogelijk mist je sql-LITE database?
Heb het stap voor stap gedaan met smart ftp ..eerst phpbb3 gedownload ,daarna geupload ..en dan site geopend waarmee je het hele verhaal instaleerd ,daar gaf de procedure geen foutmelding aan .
Is het geen betere optie om MySQL te gebruiken i.p.v. te kiezen voor SQLlite?
Toevoeging op 19/11/2012 17:57:31:
Ik verwijder op dit moment even alles ,en doe het gewoon even op nieuw .
Toevoeging op 19/11/2012 18:27:59:
Hostnaam of DSN-databaseserver: kan ik leeg laten toch
Database naam is ???
Zou je a.u.b. je topictitel in je eeste bericht kunnen aanpassen naar wat duidelijkers. Alvast bedankt!
Gewijzigd op 19/11/2012 19:00:13 door - Ariën -
staan voor me neus ..maar pakt gewoon niet
William spinmuis op 19/11/2012 18:59:59:
staan voor me neus ..maar pakt gewoon niet
Zie vergedrukte tekst...
En wat gebeurt er dan? Als hij ze niet pakt, dan zijn ze fout, lijkt me.
Met de site builder van de host werkte het prima ,maar dat voorgekouwde spul is 3X niks .
Moe even wat gesprekken voeren ..ik lees straks wel of er iemand een idee heeft .
Gewijzigd op 19/11/2012 19:07:09 door william spinmuis
Wat voor reacties verwacht je nou nog meer dan? Ik heb nog geen reactie op mijn laatste vraag....
Maar leg naar mijn mening een duidlijk probleem voor .
met smart ftp geupt .
Dan naar de www via explorer ,dan kom ik bij instalatie ,databaseconfiguratie.
Daar moet ik de gegevens invoeren van mijn host acount gegevens en pakket staat er naast open ,deze gegevens moet ik ingeven in de configuratie :
database type: mysql met mysqli extensie
hostnaam : neem ik aan localhost .
poort database: kan ik leeg laten
databasenaam: =
databasegebruikersnaam heb ik
database wachtwoord:=heb ik
voorvoegsel voor de tabellen: phpbb_
phpbb3 is geupt in de map www
Gewijzigd op 19/11/2012 20:52:55 door william spinmuis
Databasenaam: Moet je opzoeken
Gebruikersnaam: Moet je opzoeken, kan wel eens verschillen van je algemene gebruikersnaam
Wachtwoord: Moet je opzoeken, kan wel eens verschillen van je algemene wachtwoord
Waar vind ik die dan ...
Heb wel gegoogled ,waar aan gegeven word dat ik wat moet invoeren in mijn index.php ,config.php of wat met hatchess moet veranderen .
Iedereen gooit zijn mening er op los ,vandaar dat ik hier bij een forum geholpen kan worden .
Je index.php. config.php en .htaccess staan los van dit probleem met phpBB. De installatie past zelf wel de config.inc.php aan.
Welke hosting heb je dan?
Gewijzigd op 19/11/2012 20:59:49 door - Ariën -
En de gegevens van control panel staan voor mij .
Ervan uitgaande dat je MySQL kiest.
Lost connection to MySQL server at 'reading initial communication packet', system error: 111
met localhost :
Access denied for user 'dhzgarag'@'localhost' (using password: YES)
Je kan beter bij je hosting zijn, om dit op te lossen. Wij kunnen hier verder weinig aan doen.
Gewijzigd op 19/11/2012 21:08:59 door william spinmuis