Foutmelding blijft maar terug komen
het gaat om de volgende code, maar ik kan geen fouten bespeuren. iemand een idee wat het kan zijn?
(iedere tip/terugkoppeling is welkom, ik ben een beginner en wil heel graag leren!!)
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
<?php
$button = $_GET ['Zoeken'];
$search = $_GET ['search'];
if(!$button)
echo "U heeft geen zoekwoord ingevoerd";
else
{
if(strlen($search)<=1)
echo "zoekterm te kort";
else{
echo "U zocht naar <b>$search</b> <hr size='1'></br>";
mysql_connect("localhost","your mysql username","password");
mysql_select_db("your database name");
$search_exploded = explode (" ", $search);
foreach($search_exploded as $search_each)
{
$x++;
if($x==1)
$construct .="keywords LIKE '%$search_each%'";
else
$construct .="AND keywords LIKE '%$search_each%'";
}
$construct ="SELECT * FROM searchengine WHERE $construct";
$run = mysql_query($construct);
$foundnum = mysql_num_rows($run);
if ($foundnum==0)
echo "Geen resultaten gevonden voor <b>$search</b>.</br></br>1.
Controleer uw spelling";
else
{
echo "$foundnum resultaten gevonden !<p>";
while($runrows = mysql_fetch_assoc($run))
{
$title = $runrows ['titel'];
$desc = $runrows ['Omschrijving'];
$url = $runrows ['url'];
echo "
<a href='$url'><b>$title</b></a><br>
$desc<br>
<a href='$url'>$url</a><p>
";
}
}
}
}
?>
$button = $_GET ['Zoeken'];
$search = $_GET ['search'];
if(!$button)
echo "U heeft geen zoekwoord ingevoerd";
else
{
if(strlen($search)<=1)
echo "zoekterm te kort";
else{
echo "U zocht naar <b>$search</b> <hr size='1'></br>";
mysql_connect("localhost","your mysql username","password");
mysql_select_db("your database name");
$search_exploded = explode (" ", $search);