Foutmelding FTP server reports 229 Entering Extended Passive Mode
Rene Zwolsman
19/08/2008 16:49:00Op mijn site open ik met behulp van de functie file_get_contents een txt bestand wat op de ftp server van het KNMI staat. Uit dit bestand haal ik diverse gegevens die ik in een tabel verwerk. Dit werkte altijd prima tot op vandaag... Ik krijg nu de melding:
file_get_contents(ftp://ftp.knmi.nl/pub_weerberichten/middellange_en_lange_termijn.txt): failed to open stream: FTP server reports 229 Entering Extended Passive Mode (|||22197|) in /home/weerstat/domains/weerstation-houten.nl/public_html/index.php on line 508
Blijkbaar hebben zij iets veranderd, maar het bestand is via de ftp wel gewoon te openen. Hoe kan ik dit anders doen om gegevens uit het textbestand te kunnen blijven gebruiken?
file_get_contents(ftp://ftp.knmi.nl/pub_weerberichten/middellange_en_lange_termijn.txt): failed to open stream: FTP server reports 229 Entering Extended Passive Mode (|||22197|) in /home/weerstat/domains/weerstation-houten.nl/public_html/index.php on line 508
Blijkbaar hebben zij iets veranderd, maar het bestand is via de ftp wel gewoon te openen. Hoe kan ik dit anders doen om gegevens uit het textbestand te kunnen blijven gebruiken?
PHP hulp
22/11/2024 12:13:17Tim
01/09/2008 19:18:00Rene Zwolsman
01/09/2008 19:22:00@Tim: gaat het ook om de KNMI server of een vergelijkbaar probleem?
Wat betreft de KNMI server heb ik het nu op een andere manier opgelost.
Wat betreft de KNMI server heb ik het nu op een andere manier opgelost.
Tim
01/09/2008 19:24:00@rene , nee het gaat idd om de KNMI server, ik gebruik dit bestandje voor op de regionale TV en nu werkt dat dus niet meer. Hoe heb je het opgelost? :P
Rene Zwolsman
01/09/2008 19:36:00@Tim:
Door middel van een txt bestand en een scheduled task voor het windows ftp programma.
De task is: ftp -s "C:\downloadscript.txt"
In het tekst bestand downloadscript.txt staan de uit te voeren acties.
bijvoorbeeld:
open
ftp.knmi.nl
anonymous
cd pub_weerberichten
lcd C:\
get
weeroverzicht.txt
weeroverzicht.txt
close
quit
Met deze tekst haal je dus het weeroverzicht.txt bestand binnen op een in de task in te stellen tijdstip.
Door middel van een txt bestand en een scheduled task voor het windows ftp programma.
De task is: ftp -s "C:\downloadscript.txt"
In het tekst bestand downloadscript.txt staan de uit te voeren acties.
bijvoorbeeld:
open
ftp.knmi.nl
anonymous
cd pub_weerberichten
lcd C:\
get
weeroverzicht.txt
weeroverzicht.txt
close
quit
Met deze tekst haal je dus het weeroverzicht.txt bestand binnen op een in de task in te stellen tijdstip.