Foutmelding; headers already sent

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ervaren PHP Software Developer

Functieomschrijving Voor een toffe opdrachtgever in regio Breda zijn wij op zoek naar een medior PHP Developer met affiniteit met Laravel. Je komt te werken bij een uitdagende opdrachtgever met supergave klanten in een specifieke branche. Als PHP ontwikkelaar ben je samen met een vooruitstrevende team van 6 collega’s verantwoordelijk voor de ontwikkeling, beheer en het vernieuwen van informatiesystemen voor een specifieke branche. Je ondersteunt complexe uitdagingen van klanten. Vervolgens breng je hun wensen in kaart en vertaalt deze door naar maatwerk software. Affiniteit met Laravel is een pré. Om de klanten zo goed mogelijk te ondersteunen en snel in

Bekijk vacature »

Frontend Developer

Functieomschrijving Voor de NIPV zijn wij opzoek naar een Frontend Developer. Als Frontend Developer ga jij aan de slag om dashboards te bouwen vanuit het datawarehouse. Dit stelt NIPV in staat om snel en eenvoudig bij correcte bedrijfsvoeringsinformatie te kunnen. Je ontwikkelt dashboards in PowerBI, publiceert en onderhoud die, verzameld en verwerkt feedback in overleg met het ontwikkelteam. Naast dashboards ontwikkel en onderhoud je een datamodel in Excel waarmee adviseurs, controllers en analisten in staat worden gesteld om de gegevens uit de dashboards te raadplegen en anders te filteren of bepaalde gegevens nader te verfijnen, zodat verdiepende vragen kunnen worden

Bekijk vacature »

PHP Software Developer

Functie omschrijving PHP Software Developer gezocht! Voor een organisatie in de regio Zeist die zich bezighoud met het verbeteren van de medicatieveiligheid zoeken wij een Software Developer. In deze functie zijn wij op zoek naar een slimme en enthousiaste Developer die interesse heeft in farmacie, logistiek en ICT. Daarnaast beschik je over een goed analytisch vermogen en ben je van nature gestructureerd en resultaatgericht. Je moet in deze functie daadkrachtig, flexibel en communicatief goed zijn. Je verantwoordelijkheden bestaan uit: Object georiënteerd programmeren; Werken in een scrumteam aan de ontwikkeling van een medicatiebewakingssysteem; Meedenken over de mogelijkheden en onmogelijkheden van projecten;

Bekijk vacature »

Medior PHP Developer

Functie omschrijving Ben jij een getalenteerde PHP Developer en aan de slag in een gemotiveerd team? Lees dan snel verder! Voor onze opdrachtgever in de omgeving van Valkenswaard zijn we op zoek naar een ervaren PHP developer. Jij gaat hier zorg dragen voor het optimaliseren en up-to-date houden van de bestaande applicaties. Je werkt verder aan de applicaties die jij verder ontwikkelt. Dit doe je voornamelijk met PHP en MySQL. Verder ga je je bezig houden met: Het uitbouwen van het E-commerce software platform. Deelnemen aan overleggen met het team. Het ondersteunen van jouw team developers (3 man) en helpen

Bekijk vacature »

Back-end developer (Magento2)

Functie E-commerce is een ‘’snelle’’ wereld. Om hierin continu voorop te blijven omarmen ze in een vroeg stadium nieuwe technieken. Een webshop is nooit af en kan altijd beter, sneller en efficiënter. Tegelijkertijd hebben ze vanaf hun oprichting altijd vastgehouden aan kwaliteit boven snelheid, en dit loont. Als back-end developer fungeer je als het verlengstuk van hun klanten. Technisch complexe zaken pak je met liefde op, en hierin werk je samen met o.a. front-end developers en designers. Klanten verwacht hierin kwaliteit van het hoogste niveau en een proactieve, meedenkende rol bij het maken van zowel technische als strategische keuzes. Ga

Bekijk vacature »

Senior PHP Developer

As a Senior PHP Developer at Coolblue, you ensure that our webshops work as optimal as possible and you choach other colleagues on the hard and soft skills. How do I become a Senior PHP Developer at Coolblue? As a PHP Developer you work together with other development teams to make our webshop work as optimal as possible and to make our customers happy. Although you are a PHP Developer, you are not averse to a little TypeScript or other technologies that might be used. Would you also like to become a PHP Developer at Coolblue? Read below if the

Bekijk vacature »

PHP Developer Symfony

Dit ga je doen Ontwikkelen van Product Informatie Management (PIM) systemen; Werken aan zowel grotere als kleine projecten voor toonaangevende klanten binnen o.a. de retail. Hier ga je werken Als PHP Developer kom je te werken binnen een vooruitstrevende organisatie die Product Informatie Management (PIM) systemen levert aan hun klanten. Hun klanten zijn toonaangevende bedrijven binnen o.a. de retail. De organisatie zit gevestigd in regio Zwolle en bestaat uit zo'n 35 medewerkers, waarvan 30 IT. Je komt te werken binnen één van de zelfsturende development teams welke ieder verantwoordelijk zijn voor hun 'eigen' klanten. Jouw team bestaat uit 6 backend

Bekijk vacature »

Backend Developer Scrummaster .NET

Samengevat: Deze werkgever is een ambitieus internetbedrijf met een passie voor digitale communicatie. Ben jij geschikt als Backend Developer? Heb je ervaring met .NET platform? Vaste baan: Backend Developer / SCRUM Master Scrum HBO WO €3.800 - €6.000 Deze werkgever is een innovatief bedrijf met enthousiaste mensen die jarenlang ervaring hebben met het ontwikkelen internet- en intranetoplossingen. Wij houden van korte lijnen en open en eerlijke communicatie. Wij zetten graag onze jarenlange ervaring in om perfect werkende oplossingen te ontwikkelen. Wij ondersteunen dienstverlenende organisaties bij het ontwikkelen en realiseren van een effectief, adaptief communicatieplatform. Je ontwikkelt met ons de meest

Bekijk vacature »

Digitale Tovenaar Gezocht: Junior Low-code/No-code

Bedrijfsomschrijving Duik mee in een wereld vol innovatieve avonturen waar gegevens en technologie een magische symbiose aangaan! Al meer dan twee decennia lang zijn we de tovenaars achter de schermen die oplossingen creëren voor de meest complexe klantcontactvraagstukken en datagedreven software-uitdagingen. Bij ons draait het om de kracht van samenwerking en groei. We zijn een hechte vriendengroep die samen bergen verzet om elkaar én onze klanten te laten schitteren. Jouw succes is ons succes en we streven ernaar om elkaar naar nieuwe hoogten te tillen, niet voor even, maar voor altijd. We willen dat jij je helemaal thuis voelt in

Bekijk vacature »

Front-End Developer

As a Front-End Developer at Coolblue you improve the user-friendliness of our webshop for millions of customers. How do I become a Front-End Developer at Coolblue? As a Front-End Developer you work on the user-friendliness of our webshop for millions of customers. You enjoy working with the UX Designer to pick up stories. You get energy from coming up with creative solutions and are happy to present these within the team. You also take pride in your work and welcome any feedback. Would you like to become a Front-End Developer at Coolblue? Read below if the job suits you. You

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Functioneel applicatiebeheerder - SOP-SYS-SAM

TenneT is hard groeiend om de onze ambities waar te kunnen maken. Zo nemen wij een leidende rol in het aanjagen van de energietransitie. Het werven van nieuw talent speelt daarin een cruciale rol. Wij zijn op zoek naar een gedreven Functioneel Applicatiebeheerder voor het financiele domein op onze locatie Arnhem die hieraan wil bijdragen en misschien ben jij dat wel? Jouw bijdrage aan TenneT Je gaat samenwerken in een team van circa 15 functioneel applicatiebeheerders en gaat onderdeel uitmaken van een DevOps team. Met dit team ga je applicaties (laten) ontwikkelen en beheren. Hierbij concentreer je je vooral op

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functie omschrijving Net afgestudeerd en op zoek naar een leuke baan als developer? Zoek niet verder! Ik heb een functie beschikbaar als back-end developer, bij een leuk familiebedrijf. Je gaat werken met de Microsoft stack en de technieken C# en .NET. Verder maak je gebruik van MVC en Entity framework. SQL kent ook geen geheimen voor jou. Jouw verantwoordelijkheden: Nieuwe maatwerk software bouwen; API koppelingen bouwen; Applicaties en software optimaliseren; Back-end programmeren. Een erg uitdagende functie, met veel vrijheid. Je kan meerdere dagen thuis werken en als je op kantoor werkt wordt de lunch verzorgd. Heb je interesse, reageer dan

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als .NET developer start jij in een development team met één Senior .NET developer en één junior .NET developer. Als team zijn jullie verantwoordelijk voor het schrijven van software voor onze toonaangevende Automatiseringssystemen. Jij gaat aan de slag met de onderhoud van de kernsoftware, ondersteund de software van derden door het gebruik van onze webservices en als team zijn jullie verantwoordelijk voor het ontwikkelen van onze backend oplossingen. Wij maken op dit moment veel gebruik van .NET met ASP.NET. Komend kwartaal gaan wij wel gedeeltelijk overstappen naar .NET Core. Verder werken wij ook met SOAP, REST, JSON, HTML5, CSS3

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack .NET Developer

Dit ga je doen Start op 7 augustus 2023 bij de Experis Academy en ontwikkel jezelf tot een gewilde Full Stack .NET Developer. Maar hoe ziet het traineeship eruit en wat kun je verwachten? Periode 1 De eerste 3 maanden volg je fulltime, vanuit huis, een op maat gemaakte training in teamverband. Je leert belangrijke theorie en krijgt kennis van de benodigde vaardigheden en competenties die nodig zijn om de IT-arbeidsmarkt te betreden. Zowel zelfstandig als in teamverband voer je praktijkopdrachten op het gebied van front- en backend development uit. Wat er per week op het programma staat kun je

Bekijk vacature »
Fer

Fer

08/02/2009 13:11:00
Quote Anchor link
Ik heb een login formulier gemaakt met een optie om de logingegevens te bewaren (als cookie).
Maar zodra de cookie moet worden gemaakt krijg ik deze foutmelding:

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at D:\xampp\htdocs\extreemweer.nl\pagina\login.php:5) in D:\xampp\htdocs\extreemweer.nl\include\login.inc.php on line 156

Echter, ik heb nog niets naar de headers gestuurd voordat de 2 cookies gemaakt worden.

Het stukje code waar het omgaat:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
<?
//hiervoor zit het formulier en enkele controles.
// controleer paswoord-login met paswoord database en geef $passwrd de waarde van het paswoord

$passwrd=CheckPasswordDb($_POST["login"]);    
        if (trim($passwrd) ==  trim($_POST["passwrd"]))
        {

//als blijvend inloggen is aangevinkt cookie maken van login met tijd en datum
        if($_POST['blijvendInloggen'] == 'ja')
        {

setcookie("user", $_POST['login']);
          setcookie("paswoord", trim(md5($_POST['passwrd'])));
        }

//Registreer login en paswoord in sessie
          $_SESSION['login'] = $_POST['login'];
          $_SESSION['paswoord'] = trim($_POST['passwrd']);
               //de rest van de code laat ik weg, is irrelevant
?>

Waarom kan ik de cookie niet maken?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Fer

PHP hulp

PHP hulp

20/11/2024 02:47:06

08/02/2009 13:12:00
Quote Anchor link
Lieve schat, klik es hier.

- SanThe -

- SanThe -

08/02/2009 13:15:00

Fer

Fer

08/02/2009 13:30:00
Quote Anchor link
Ik had natuurlijk wel al gegoogled en andere topics gelezen. Maar ik kwam er niet uit.
Ik heb nog niets naar de header gestuurd, en er is ook nog geen echo gebruikt voordat ik de cookie zet in de functie die wordt aangeroepen.

Hoe kan het dan dat ik die melding krijg? Liefhebbers om de hele functie te laten zien? ;)

TJVB tvb

TJVB tvb

08/02/2009 13:32:00
Quote Anchor link
je hebt op login.php regel 5 al output. Terwijl je in login.inc.php op regel 156 een cookie probeert te zetten. Dat heb ik niet zelf verzonnen maar verteld php je. Dus is het waar.

Tom K

Tom K

08/02/2009 13:32:00
Quote Anchor link
heb je misschien een spatie voor
Code (php)
1
<?php staan??

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

08/02/2009 13:35:00
Quote Anchor link
Om misschien de B-O-M die met je encoding mee is gelift?

Trowuens, even wat anders, waarom sla je het wachtwoord op een cookie? Verre van veilig...

Fer

Fer

08/02/2009 13:39:00
Quote Anchor link
@Tom; nee geen spatie voor
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
<?

@Aar; de cookie voor het paswoord wordt nog in md5 gezet. Zover was ik nog niet, eerst moest die foutmelding weg.

Ik heb in regel 5 van login.php inderdaad een menu output. Daarna worden de login functies aangeroepen. Als ik het goed begrijp kun je op deze manier geen cookie zetten, omdat er altijd output is vanwege de structurele opbouw en uitvoer van de site.

Hoe kan ik op een andere manier bij een inlogformulier een optie maken om de gegevens op te slaan, zodat een bezoeker niet elke keer zijn login en paswoord moet invoeren om in te loggen bij een bezoek aan mijn site?

TJVB tvb

TJVB tvb

08/02/2009 13:53:00
Quote Anchor link
Je moet eerst de logica van een website uitvoeren (daar valt het verwerken van een login ook onder, maar tevens het verwerken van berichten etc.) daarna komt pas de uitvoer van het script. (Dus je menu, teksten. oftewel alle html)

Verder nog wat dingen:
setcookie("paswoord", trim(md5($_POST['passwrd'])));
Moet worden
$_COOKIE['passwoord'] = md5(trim($_POST['passwrd']));
anders neem je de spaties mee in je md5. En een trim over een md5 is nutteloos

Roel -

Roel -

08/02/2009 14:04:00
Quote Anchor link
Karl schreef op 08.02.2009 13:12:
Lieve schat, klik es hier.

Leuke link, xD

Fer

Fer

09/02/2009 20:02:00
Quote Anchor link
Ik heb inmiddels door waarom het niet werkte om een cookie te zetten. Nu heb ik helemaal bovenin de pagina een controle gemaakt of er aan bepaalde voorwaarden wordt voldaan om de cookie(s) te maken.

Bedankt allemaal voor het meedenken!

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.