frafiek tekenen met php
Ik ben bezig met een afstudeer project. Hiervoor heb ik een soor grit nodig waar ik in kan tekenen. Ik moet zeg maar in een soort grafiek een blokje kunnen tekenen, de waarde die dan geselecteerd zijn moeten dan opgeslagen worden in mijn database.
Is dit mogenlijk? zo ja hoe of weet iemand een goed voorbeeld?
Ik zou eerst maar eens aandacht besteden aan het vak nederlands.
hiermee kan je via php afbeeldingen maken.. nu kun je via het zetten van pixels (volgensmij is het ook mogelijk lijnen te trekken) een balkgrafiek maken ;)
Of je gaat met CSS/plaatjes stoeien (kun je hele mooie dingen mee maken) . Maar net wat je het liefste doet ;-)
Volgens mij bedoelt hij dat hij zelf wil tekenen in de grafiek. Ik denk dat dit een beetje lastig wordt. Kun je niet beter gewoon in Excel een grafiekje bouwen?
Ja inderaat ik wil zelf in de grafiek kunnen tekenen. Het gaat om een applicatie waarmee je diverse dingen kan instellen. Ik ben aan het kijken hoe gebruiksvriendelijk mogenlijk je dat kan doen. Een van de instellingen moeten dus grafische ingegeven worden.
Dit zou het mooiste zijn met AJAX, omdat dan de afbeelding wordt herladen zonder zichtbare refresh.
En kijk ook eens naar dit script:
http://www.plus2net.com/php_tutorial/gd-linegp.php
Zit eigenlijk alles in wat je nodig hebt, heeft alleen wat aanpassingen nodig (als ik het goed begrijp in ieder geval)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Robert Deiman
Ziet er intersant uit, ik ga er ff mee stoeien.