Frames, tabellen website, inline css, ...
ik wil aan mijn leerkracht webdesign het één en ander uitleggen, zo wil ik hem bijvoorbeeld overtuigen van het gebruik van html5 en css3.
Nu heb ik wel enkele goede uitleggen nodig die hem direct overtuigen. Dus als jullie mij willen helpen bij deze nobele opdracht zodat mijn klasgenoten ook deftige webdesign krijgen. :)
Waarom geen...
- Frames-website
- Tabellen-website
- inline css
- embedded css
- flash-buttons (kan gewoon met css)
...
Waar ik zelf al met kwam:
www.stylesheets.nl (!interessante site trouwens )
tja hoe moet je hem zoiets uitleggen zet html4 naast html5 en het word duidelijk.
Weet er iemand of je als leerling de leerplannen kan inkijken want dat is meestal de uitvlucht.
Als je er echt zo mee zit kan je 1 of andere scholen comissie mailen denk ik..... en daar je klacht doen. of ze er aandacht aan besteden dat is vraag 2
Ik vond net een document uit 2002 (vrij oud)
daarin staat het volgende:
Quote:
2.2.5 Levenslang leren
Raamdoelstelling 6: Bereidheid ontwikkelen om op eigen initiatief levenslang bij te
leren en op de hoogte te blijven van nieuwe ontwikkelingen.
Raamdoelstelling 6: Bereidheid ontwikkelen om op eigen initiatief levenslang bij te
leren en op de hoogte te blijven van nieuwe ontwikkelingen.
Als dat punt al niet door de leerkracht nageleefd word vraag ik mij af hoe ze dit bij de leerling willen brengen.
Gewijzigd op 20/04/2012 21:33:53 door Jasper DS
Qua frames kun je het gooien op veroudering en zoekmachine vindbaarheid. Html en css heeft alles te maken met semantiek, en overzichtelijkheid.
Toevoeging op 20/04/2012 21:51:34:
Even kort uit zijn cursus HTML geplukt ->
Quote:
Hieronder volgen een zestal belangrijke attributen die in de <BODY> tag thuis horen:
- background
- bgcolor
- text
- link
- alink
- vlink
- background
- bgcolor
- text
- link
- alink
- vlink
Mijn reactie daarop was:
"meneer, we kunne dit toch ineens veel beter met css doen?"
Maar kaart de scheiding van structuur, presentatie en logica eens aan. Die is heel belangrijk
Heeft er nog nooit iemand anders in deze situatie gezeten? Wat kan ik hier tegen doen?
Ik ongeveer in dezelfde. Maar ik gaf de leraar les, ipv andersom. Gebruik harde feiten.
Ja, maar ik ben nu zo op het punt dat ik het eigenlijk een beetje beu ben om alles te verbeteren... Daarom dat ik er nu voor wil zorgen dat hij zijn kennis beschaaft en dat wil ik doen door duidelijk aan te duiden dat wat hij doet fout is.
Ik ken het gevoel... Maar het beste wat ik ervaren heb is een opdracht helemaal perfect te maken, en dus regel voor regel aaangeven waarom dit beter is.
meestal gaat het dan dus zo: "Ja Jasper maar jij staat al op een heel ander niveau dan je klasgenoten, ze moeten eerst de basis leren en dat doen we zo." dan probeer ik er nog op in te gaan dat die basis fout is maar meestal tevergeefs.
O ja dat verhaal ken ik. En die zijn meestal hardleers. Ik heb toen een keer een les voorbereid met dus zo juist mogelijk programmeren, met vooral de semantiek in het achterhoofd. Heb het daar eens over met je docent.
Ik ga het allemaal nog eens duidelijk proberen maken maar ik wil met nog meer informatie naar de leerkracht gaan over bovenstaande punten.
Hoe staan jullie trouwens over het gebruik van dreamweaver en het "bijeen sleuren" van een website in de design mode?
Ik ben niet van dreamweaver. Ik doe alles in pure code. Maar dat is mijn voorkeur, misschien veranderd die nog.
PHP Jasper op 20/04/2012 21:58:34:
Dan nu nog overtuigen om hem te lezen.. Dat is bij de vorige website die ik hem gaf nog niet gelukt.
Heeft er nog nooit iemand anders in deze situatie gezeten? Wat kan ik hier tegen doen?
Heeft er nog nooit iemand anders in deze situatie gezeten? Wat kan ik hier tegen doen?
Eh, ja, ik zat in die situatie. Op dat moment ben ik gestopt met mijn opleiding en ben ik gaan werken. Ik kreeg betaald en leerde in 2 maanden meer dan ik in 2 jaar op die school had geleerd :)
Ik krijg van de zelfde leerkracht Java, een volledig nieuwe taal voor mij. Na 2 maand deed ik wat de leerlingen van een jaar hoger nu zien. Dit kan toch gewoon niet kloppen?
Misschien is dat niet zijn hoofdvak, maar een vak van zijn totale opleiding. Ik doe bijvoorbeeld vwo en had informatica als bijvak
Dan geef je dat niet als vak hé? Ik vind dat een leerkracht de juiste leerstof moet geven en niet die van vijf jaar geleden. Mijn oefeningen die ik krijg zijn nog met onderandere "Belgische franken" toen de euro uitkwam zat ik in het 1ste leerjaar, dat is 11 jaar geleden. Met andere woorden, die oefeningen zijn 11 jaar oud.
Je kan op school aangeven bij het bestuur dat de kwaliteit van de lessen te laag liggen. Je zou zelfs kunnen proberen om een extern persoon bij de les erbij te laten zitten, en zijn mening aan de school te geven. (Ik zeg wel zijn, maar ik ken een paar vrouwelijke Java ontwikkelaars :)). Geld overigens ook voor PHP/HTML. Ik ga hier verder niet te veel op in omdat ik niets te maken wil hebben met "smaad" of iets, maar ik ga zelf waarschijnlijk binnenkort ook langs op een school om daar het een en ander duidelijk te maken.