[framework] Laravel - zoeken in encrypted data

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

Nick Dijkstra

Nick Dijkstra

29/05/2014 22:37:47
Quote Anchor link
Hallo mensen,

Ik ben bezig met een systeem en maak gebruik van Laravel.
Nu sla ik alle data encypt op via de Crypt class. Is het mogelijk om te zoeken in de encrypted data?

En is het eigenlijk wel nodig om alles encrypt op te slaan?

PS. ik heb onderstaande code in mijn Models staan:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
public function setNameAttribute($value)
{
    $this->attributes['name'] = Crypt::encrypt($value);
}

public function getNameAttribute($value)
{
    return Crypt::decrypt($value);
}

PHP hulp

PHP hulp

23/11/2024 16:15:26

Wouter J

Wouter J

29/05/2014 23:15:52
Quote Anchor link
Wanneer zou je iets in "normaal PHP" (even doen alsof framework niet normaal is) encrypten? Juist, bij gevoelige data als pincodes en wachtwoorden.

Waarom zou je dan de Crypt klasse van Laravel, die niks anders doet dan encrypten, bij alle data willen gebruiken?

Nick Dijkstra

Nick Dijkstra

29/05/2014 23:17:54
Quote Anchor link
Weet het niet. Maar ik ben bezig voor mn werk voor meerdere klanten in 1 systeem en database.
Daar komen eindklant gegevens, factuurgegevens etc. in.

Jij zou het dus zelf niet doen?

Reshad F

Reshad F

30/05/2014 01:58:22
Quote Anchor link
Wachtwoorden zou ik sowieso niet encrypten maar gewoon hashen.. de bedoeling van encryptie is dat je het ook kan decrypten waarbij dat met een hash niet het geval is.

Welke data wil je precies encrypten en waarom?

Nick Dijkstra

Nick Dijkstra

30/05/2014 09:22:50
Quote Anchor link
Het gaat om klant- en factuurgegevens van onze klanten

- Raoul -

- Raoul -

30/05/2014 09:56:04
Quote Anchor link
Weet niet wat het nut is van encrypten van klantgegevens, als je dat WILT doen is het wel mogelijk maar het blijft wel een enorme pijn in de reet omdat je alle (basic) info die je wilt ophalen iedere keer moet decrypten.

Voor wachtwoorden gebruik je Hash::make() (is eigenlijk gewoon Bcrypt) in Laravel, zo kan de Auth module de user uitlezen.
Gewijzigd op 30/05/2014 09:56:35 door - Raoul -

Nick Dijkstra

Nick Dijkstra

30/05/2014 10:04:30
Quote Anchor link
Ok, bedankt Raoul

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.