[framework] Laravel - zoeken in encrypted data
Nick Dijkstra
29/05/2014 22:37:47Hallo mensen,
Ik ben bezig met een systeem en maak gebruik van Laravel.
Nu sla ik alle data encypt op via de Crypt class. Is het mogelijk om te zoeken in de encrypted data?
En is het eigenlijk wel nodig om alles encrypt op te slaan?
PS. ik heb onderstaande code in mijn Models staan:
Ik ben bezig met een systeem en maak gebruik van Laravel.
Nu sla ik alle data encypt op via de Crypt class. Is het mogelijk om te zoeken in de encrypted data?
En is het eigenlijk wel nodig om alles encrypt op te slaan?
PS. ik heb onderstaande code in mijn Models staan:
PHP hulp
23/11/2024 16:15:26Wouter J
29/05/2014 23:15:52Wanneer zou je iets in "normaal PHP" (even doen alsof framework niet normaal is) encrypten? Juist, bij gevoelige data als pincodes en wachtwoorden.
Waarom zou je dan de Crypt klasse van Laravel, die niks anders doet dan encrypten, bij alle data willen gebruiken?
Waarom zou je dan de Crypt klasse van Laravel, die niks anders doet dan encrypten, bij alle data willen gebruiken?
Nick Dijkstra
29/05/2014 23:17:54Weet het niet. Maar ik ben bezig voor mn werk voor meerdere klanten in 1 systeem en database.
Daar komen eindklant gegevens, factuurgegevens etc. in.
Jij zou het dus zelf niet doen?
Daar komen eindklant gegevens, factuurgegevens etc. in.
Jij zou het dus zelf niet doen?
Reshad F
30/05/2014 01:58:22Wachtwoorden zou ik sowieso niet encrypten maar gewoon hashen.. de bedoeling van encryptie is dat je het ook kan decrypten waarbij dat met een hash niet het geval is.
Welke data wil je precies encrypten en waarom?
Welke data wil je precies encrypten en waarom?
Nick Dijkstra
30/05/2014 09:22:50- Raoul -
30/05/2014 09:56:04Weet niet wat het nut is van encrypten van klantgegevens, als je dat WILT doen is het wel mogelijk maar het blijft wel een enorme pijn in de reet omdat je alle (basic) info die je wilt ophalen iedere keer moet decrypten.
Voor wachtwoorden gebruik je Hash::make() (is eigenlijk gewoon Bcrypt) in Laravel, zo kan de Auth module de user uitlezen.
Voor wachtwoorden gebruik je Hash::make() (is eigenlijk gewoon Bcrypt) in Laravel, zo kan de Auth module de user uitlezen.
Gewijzigd op 30/05/2014 09:56:35 door - Raoul -