Free php-based form builder

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Gee Bee

Gee Bee

11/09/2015 11:26:51
Quote Anchor link
Kom uit een Visual Basic achtige omgeving ( meer specifiek Visual FoxPro ) en heb daar een volledige wysiwyg form builder die mij erg bevalt. Je formulier ( scherm ) is een blanco veld waarop je tot op de pixel nauwkeurig diverse controls, van radiobuttons en drop down lists tot complete tabbladen en grids kan plaatsen. Elke control heeft een eigen set properties en methods waarin instellingen zoals grootte, kleur en stukken code geplaatst kan worden.

Nu vraag ik me af of er ook iets dergelijks is voor het bouwen van forms op basis van html en php. Liefst iets wat het bovenstaande zo dicht mogelijk benaderd en freeware zou ook mooi zijn.

PHP hulp

PHP hulp

25/11/2024 03:57:40

Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

11/09/2015 14:53:20

Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

11/09/2015 19:15:20
Quote Anchor link
In de wereld van de websites worden HTML elementen en de opmaak daarvan gescheiden gehouden. In je HTML omschrijf je wat er getoond moet worden en in je CSS omschrijf je hoe hetgeen getoond wordt er uit moet zien. Nu zijn er wel zogenaamde wysiwyg editors maar die raad ik je zeker niet aan.

Het bekenste HTML, CSS en Javascript framework is denk ik wel Bootstrap.

Dan zijn er Vele PHP libraries die allemaal formulieren kunnen bouwen. Ik haal alleen voor al deze dingen mijn neus op persoonlijk. Als je eenmaal formulieren gaat gebruiken ben je een applicatie aan het schrijven en moet je dus de knowhow hebben of zien te krijgen om dit tot een succes te brengen. Mensen die langer meelopen in de wereld van PHP zullen dit herkennen. Experts zullen in PHP hun favoriete framework gebruiken.
Voorbeelden zijn Symfony en Laravel.

Eddy E

Eddy E

13/09/2015 14:06:12
Quote Anchor link
Kijk eens naar Google-forms: die verwerkt het ook nog een gratis en gemakkelijk voor je. Resultaten in Excel...

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.