Freelance PHP expert gezocht i.v.m. optimalisatie website
Wij zijn op zoek naar iemand die op zeer korte termijn onze website kan optimaliseren i.v.m. de snelheid hiervan. Het gaat om de website http://www.allesvoorjehuis.nl.
Momenteel is de website niet vooruit te branden als je op iets zoekt bijvoorbeeld.
Werkzaamheden:
Aanpassen bestaande PHP code binnen de website.
- Bedrijven & Producten zoekmachine
- Slideshow
- Snel selecteren
- Banner systeem
- Main page bedrijven categorien overzicht
- Bedrijven & producten pagina (menu optie)
- Bedrijven & resultaat zoekresultaat pagina’s
Functie eisen:
Iemand die weet waar hij over praat als het om PHP gaat.
Wij bieden:
Een freelance opdracht met een van te voren afgesproken prijs.
U kunt hier reageren of ons mailen.
Bedrijfsgegevens:
Allesvoorjehuis.nl
Meeuwenstraat 4
6611 CA Overasselt
www.allesvoorjehuis.nl
[email protected]
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Rik Engelen
- Snel selecteren > Wat houdt dit in?
- Banner systeem > Banner rotatie?
Quote:
met een van te voren afgesproken prijs.
Kun je een indicatie geven?
Snel selecteren: Haalt bedrijven op die hieraan gekoppeld zijn.
Banner: Zelfde als snel selecteren.
Die slideshow is Javascript trouwens... die wellicht gevuld wordt door PHP, maar het is/blijft Javascript.
Snel selecteren: ophalen uit de database dus? Dat is dus het linkerformulier waarin je gaat zoeken. Dat is een stevige SQL, maar mag neit al te veel tijd vragen.
Ik wil/kan dit doen, maar wil wel Evert eerst de kans geven.
Ik denk eerder dat het probleem hem in de zoekmachines bevind. de resultaat pagina's hiervan.
Eddy, ga je gang. Ik heb zelf geen interesse, ik vond alleen de vacature wat onvolledig op bepaalde punten. It's yours. ;)
Daarnaast kan jullie HTML ook behoorlijk wat verbeterd worden, wat een grote chaos is dat en er staan veel dingen in die overbodig zijn.. (zoals tig div-jes van een bepaalde hoogte/ breedte (met daarin spacer.gif) welke allemaal ook nog eens een andere class hebben..
Een afstand ergens tussen doe je met een margin, daarnaast als je veel dingen hebt die precies hetzelfde zijn en doen elke keer: Dan geef je die dezelfde class, 1 keer de properties opgeven in de CSS en klaar.. (scheelt ook in de laadtijd, gezien de HTML kan dat behoorlijk schelen ook)
Dit soort dingen met dubbele eigenschappen kom ik vaker tegen..
Gooi ook ALLE CSS (indien mogelijk) in een externe sheet.. Dat betekend namelijk dat je CSS gecached kan worden, wat ook in laadtijd scheelt bij het surfen over jullie website.
Ik heb zo het spirituele gevoel dat alles gerecode moet worden en het database model zal ook wel aan de tand gevoeld moeten worden...
Vandaar ook mijn uitgebreide reactie, ik heb net als jij het gevoel dat voor het optimaliseren veel meer moet gebeuren dan alleen het aanpassen van de bestaande PHP-code.
Juist omdat het zo traag is, kan ik me niet voorstellen dat dat met alleen het aanpassen van de PHP op te lossen is..
@Rik
Meest reële lijkt mij om een vaste prijs af te spreken voor een aantal onderdelen/ aantal uren (misschien afspreken dat iemand bij jullie op kantoor werkt, is beter na te gaan of het werkuren zijn)
Bovenop die uren een uurtarief vast te stellen waartegen de freelancer het project afmaakt en de website verder optimaliseert.
Mogen we eens de broncode van de indexpagina zien, inclusief PHP code? Dan valt er al veel meer over te zeggen.
Een vaste prijs afspreken voor het aanpassen van andermans code lijkt mij geen goed plan, het is onmogelijk om in te schatten welke bak ellende je tegen gaat komen. En gezien de snelheidsproblemen zal dit een hele flinke bak ellende zijn!
Uurtje-factuurtje of een compleet nieuw systeem voor een fixprice, dat zou redelijk zijn.
Het probleem is dat de website word beheert door een bedrijf. Alleen toen de website nog klein was waren er geen problemen. maar nu gaat het helemaal verkeert :( alleen die gasten weten niet waar het aan kan liggen.
vandaar dat we iemand zoeken die er wel verstand van heeft.
Ik zie in ieder geval al een aantal mensen met goede reacties waar ik iets mee kan om te kijken wat we gaan doen.
Kan je niet nog terugvallen op garantie voor je huidige programmatuur icm de snelheid? Dan kan je misschien bij het bedrijf dat het gemaakt heeft deze tips terugkoppelen... wie weet scheelt dat in de kosten...
Ben ik mee bezig maar mijn gevoel zegt dat ze echt totaal geen idee hebben wat het probleem is :(
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Rik Engelen
Dat wordt dus herschrijven neem ik aan.
Is het zo slecht ?
Persoonlijk vind ik het een onoverzichtelijke puinhoop.
we hadden nergens last van totdat er wat bedrijven en producten bij kwamen.
Dit heeft een 'professioneel bedrijf' voor een hoop geld in elkaar gezet?
edit: over welke aantallen producten en bedrijven hebben we het dan? 1000 000?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Crispijn -
wel duizenden euro's natuurlijk.
105.000 bedrijven en 20.000 producten.
Producten zal over 2 maanden 200.000 zijn.