From where = like

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Java Developer (Training And Simulation)

Wat jij doet Je zou onze Java Developer zijn en nauw samenwerken met je Product Owner, Software System Engineer, Scrum Master en andere Developers. Samen draag je bij aan een multidisciplinair en zelf organiserend Agile team. De rol is zeer afwisselend en bestaat uit, maar is zeker niet beperkt tot: de-risk en prototype onbewezen simulatietechnologieën; simulatiekaders ontwikkelen voor gebruik door andere teams; je bent goed in het begrijpen van ingewikkelde ideeën; heeft de mogelijkheid om nauw samen te werken met grote internationale klanten, leveranciers en overheden om onze oplossingen, vastleggingsvereisten, enz. te definiëren en te presenteren. Ben jij het? Wij

Bekijk vacature »

Software Developer / .NET / Azure

Dit ga je doen Als Lead .NET Software Developer zal je je bezig houden met: Het vertalen van bedrijfswensen naar een technische roadmap; Uitwerken van nieuwe architectuur / designs; Het team aansturen en motiveren; Toezien op de kwaliteit van de code; Mee ontwikkelen van nieuwe features en applicaties. Hier ga je werken Deze organisatie is op dit momenteel marktleider in het ontwikkelen van productielijnen voor de voedselindustrie en heeft een wereldwijd klantnetwerk. Binnen deze organisatie is het team van software developers dagelijks bezig met het ontwikkelen van maatwerk oplossingen om alle productiemachines aan te sturen, maar ook bedrijf kritische applicaties

Bekijk vacature »

Front end developer

Functie Jij als front end developer gaat werken binnen de teams van onze klant, uiteraard met alle moderne technieken. Opdrachten worden echt gericht op jouw leerdoelen en jouw behoeftes. Wij hebben een omgeving gecreëerd waarin je echt jezelf kan zijn en waar echt gekeken wordt naar jouw voorkeuren. Maak je een fout? Geen probleem, leer ervan en dan ga weer door. Door de variëteit aan werk kun je in verschillende omgevingen een kijkje nemen en dus jezelf snel ontwikkelen. Eisen Je bent communicatief vaardig en houdt van een dynamische omgeving Je hebt HBO werk- en denkniveau Je hebt gedegen kennis

Bekijk vacature »

Senior developer (PHP en VB.NET)

Functie De development afdeling bestaat uit 2 teams. Het productteam (10 developers) is verantwoordelijk voor verschillende applicaties met als doel om zoveel mogelijk te automatiseren en uit te werken tot standaard software. Met diverse Solutions Architecten en ervaren developers denken ze voortdurend mee met hun klanten en bouwen ze de basis van het uiteindelijke maatwerk dat wordt geleverd. Hiernaast hebben ze een maatwerk/projectteam. Dit team bestaat momenteel uit 8 developers (junior tot senior) en is verantwoordelijk voor het maatwerk in hun klantprojecten. Momenteel zijn ze op zoek naar een senior developer die aan de slag gaat in het productteam. Hierin

Bekijk vacature »

Front End Developer React Vue

Dit ga je doen Meewerken aan de implementaties en ontwikkeling van nieuwe functionaliteiten van de webapplicaties; Ontwikkelen met o.a. React en Vue en HTML/CSS, ook krijg je in verband met de samenwerking ook affiniteit met de backend Ruby on Rails; Ontwikkeling aan de front end voor de koppelingen tussen de diverse systemen; Ontwerpen van interfaces en een bijdrage leveren aan de gebruikerservaring; Zorgdragen voor hoge kwaliteit van code en jezelf (en anderen) blijven verbeteren; Als Senior Front End Developer begeleid je zelf ook FE-development projecten, hierin leid je de projecten en pak jij het initiatief op (bv integratieprojecten). Hier ga

Bekijk vacature »

Senior .NET developer

Klaar voor een nieuwe uitdaging? Welke technologieën gaan schuil achter de dagelijkse energievoorziening? Als senior .NET developer bij Kenter maak jij samen met je team het verschil, zowel voor de interne organisatie als voor eindklanten. Samen bouwen jullie aan innovatieve dienstverlening met behulp van de nieuwste technologieën en tools. Het is een functie met veel vrijheid, goede arbeidsvoorwaarden én je draagt jouw steentje bij aan de energietransitie. Klinkt dit als iets voor jou? Lees dan verder of solliciteer direct! Wat ga je doen als senior .NET developer? Als senior .NET developer bij Kenter (onderdeel van Alliander) ben je van onschatbare

Bekijk vacature »

Java Developer bij een jonge groeiende organisatie

Bedrijfsomschrijving Vind jij het als Java developer ook zo belangrijk dat een bedrijf je de ruimte en tijd geeft voor persoonlijke ontwikkeling? Dan zit je hier helemaal goed. Deze jonge organisatie is opgericht in 2018 en is ondertussen uitgegroeid tot een club van ongeveer 30 medewerkers. Het gaat hier om een echte Java club, die vrijheid en verantwoordelijkheid erg belangrijk vinden. Het bedrijf heeft een informele sfeer en de teams zijn erg hecht met elkaar. Ze delen graag de kennis en ervaringen met anderen, maar vinden andermans mening ook zeer belangrijk. De organisatie zet zich in voor ontwikkeling en besteed

Bekijk vacature »

C++ Developer

Functieomschrijving Ben jij als software engineer toe aan een nieuwe uitdaging? Dan zijn wij op zoek naar jou! Voor het maken van de procesbesturingsoftware gebruiken onze projectteams een in C++ en C# geschreven tool. Dit is een gedistribueerd object framework wat alle kernfuncties biedt voor een procesautomatisering. Verder zullen jouw werkzaamheden o.a. bestaan uit: Analyseren van vragen en wensen van gebruikers en deze vertalen naar een functioneel ontwerp; Ontwerpen, programmeren en testen van productaanpassingen; Implementeren van nieuwe productreleases in de projectteams; Continu toetsen van het effect van nieuwe releases op andere tools en processen; Inzichtelijk maken van voortgang omtrent softwarewerkzaamheden,

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Voor jou als junior .NET ontwikkelaar staat er een flinke uitdaging klaar bij dit bedrijf waar jij veel van kan gaan leren. Zo willen zij een flinke uitbreiding doen op het webbased gedeelte dat zij nu hebben en willen zij het standaard deel gaan moderniseren. Jouw team is dan ook op zoek naar een junior .NET ontwikkelaar die het leuk vindt om op basis van research en development aan de slag te gaan. Jouw mening telt mee als het gaat om hoe en met wat deze applicaties gebouwd en herschreven gaan worden. Jouw functie bij dit bedrijf gaat dan

Bekijk vacature »

Junior Back end developer PHP, Symfony

Functie Wij hebben onlangs onze eerste collega’s aangenomen, waardoor ons development team momenteel uit 4 personen bestaat. We bouwen onze software op basis van een PHP-framework (wat op zichzelf een Symfony framework is). Qua ontwikkeling focussen wij ons op 3 focus velden; – API-ontwikkeling/ Component Creatie – Implementatie – Framework ontwikkeling; het toevoegen van nieuwe functionaliteit of interne microservices Onze senior software engineer focust zich momenteel op de laatste twee punten, maar wij komen handen te kort op het eerste veld. Daarom zijn wij op zoek naar een enthousiaste junior software engineer die graag de kneepjes van het vak wil

Bekijk vacature »

Senior Front-end developer Consultancy

Functie Als front-end developer ga je aan de slag voor verschillende klanten, waarbij veel rekening wordt gehouden met waar je woont (dit is altijd binnen het uur), en word er gezocht naar een organisatie die past bij jou. Zowel qua persoonlijke ambities als de technische aansluiting. De opdrachten duren gemiddeld 1 à 2 jaar maar dit hangt ook af van je wensen. Je werkt in een teamverband voor een klant en zult nauw samenwerken met zowel eigen collega’s als die bij de klant werkzaam zijn. Ze zijn op zoek naar een technische front-end developer die ruime ervaring heeft in één

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Lead javascript developer Node.js React

Functie Als fullstack JavaScript developer vind jij het uitdagend om op basis van concrete klantvragen nieuwe functionaliteiten te ontwikkelen. Bij voorkeur worden deze functionaliteiten op een bepaalde manier geprogrammeerd, zodat ze door meerdere klanten te gebruiken zijn. Je hebt dus vaak te maken met abstracte vraagstukken. Om dit te kunnen realiseren sta je nauw in contact met de product owner en/of klant. Je bent niet alleen onderdeel van het development team, maar hebt ook vaak contact met de product-owner en/of klanten om daardoor inzichten te verzamelen die leiden tot productverbeteringen. • Inzichten verzamelen bij de klant en/of product owner •

Bekijk vacature »

Randstad B.V.- Freelance Senior Fullstack Develope

Startdatum: 01.05.2023 Richttarief: € 75,00 - €85,00 Duur van de opdracht: 1 jaar Uren per week: 40 Werkmodel: Hybride, dinsdag en donderdag aanwezig op kantoor in Diemen en meer wanneer dit nodig is. Functieomschrijving: De ideale kandidaat gaat onderdeel uitmaken van een junior team binnen het foundation domein. Vanuit het foundation domein werkt dit team samen met andere foundation teams en teams uit het online domein (professionals B2B en B2C) voor het bouwen en integreren van HRM functionaliteiten (verlof en benefits) in de persoonlijke portal van Interim Professionals. Er is meer backend werk dan frontend, maar kandidaat moet beiden leuk

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar

Functie omschrijving Voor een echt familiebedrijf in de omgeving van 's-Hertogenbosch ben ik op zoek naar een Software Developer. Jij gaat in de functie van Software Developer werken met C# en .NET framework Jij gaat maatwerk software ontwikkelen en softwareoplossingen creëren. Daarnaast optimaliseer je de bestaande software. Oplossingen waar de klant echt iets aan heeft, jij krijgt er energie van op dit te realiseren. Je gaat werken in een Microsoft omgeving(ASP.NET) en gebruikt daarnaast C# en MVC. Samen met het huidige IT team binnen deze organisatie verwerk je de wensen van de klant tot een (eind)product. Bedrijfsprofiel Deze organisatie is

Bekijk vacature »
Rick

Rick

05/09/2006 21:01:00
Quote Anchor link
Hoi forumleden,

eindelijk een na een uur forum lezen eindelijk mijn probleem waarop misschien iemand wel een antwoord op weet.

Ik heb namelijk een sql query :
SELECT * FROM records WHERE list_item ='J' AND country LIKE '%alsou%' OR year LIKE '%alsou%' OR artist LIKE '%alsou%' OR title LIKE '%alsou%' OR type LIKE '%alsou%' LIMIT 0,20

het probleem zit 'm in list_item = 'J'

zonder dit doet hij het prima en ook als alles na de 'J' weggehaald wordt werkt het maar nu wil ik enkel degene die door de J uitgefilterd worden laten zien.

Alsou is het voorbeeld in de zoekstring wat ik gebruikte en heeft niks met de code te maken.

Weet iemand hoe dit zou kunnen komen.

Alvast bedankt

Rick

PHP hulp

PHP hulp

12/01/2025 13:08:31

Mebus  Hackintosh

Mebus Hackintosh

05/09/2006 21:04:00
Quote Anchor link
Hoi rick,

list_item = varchar(16)

bijvoorbeeld dus?

Zo ja jij hebt dus een word genaamd jan

En je wilt alles selecteren wat met de letter j begint?

edit: typo
edit: even netjes voorstellen natuurlijk
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Mebus Hackintosh

Stefan van Iwaarden

Stefan van Iwaarden

05/09/2006 21:08:00
Quote Anchor link
nu selecteer je inderdaad zoals Mebus ook al een beetje zegt de mensen waar list_item letterlijk J is, ik weet niet of dat de bedoeling is, maar anders moet je hier ook een LIKE van maken.

'zoekterm%' - selecteert de resultaten die beginnen met de zoekterm
'%zoekterm' - selecteert de resultaten die eindigen met de zoekterm

mocht je gewoon alle mensen willen selecteren waar een j in voorkomt moet je gewoon de like gebruiken zoals je nu ook doet, met 2 procent-tekens dus.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Stefan van Iwaarden

Mebus  Hackintosh

Mebus Hackintosh

05/09/2006 21:11:00
Quote Anchor link
Rick

Kijk anders even na dit topic wat ik ooit eens heb geopent

http://www.phphulp.nl/forum/showtopic.php?id=18676&cat=1&replies=0

Dit gaat over een sql query die de eerste letter van een word pakt

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

05/09/2006 21:11:00
Quote Anchor link
Algemene opmerking:

het is bijna altijd een slecht idee om een aantal OR's en AND's achter elkaar te zetten zonder haakjes te gebruiken. Dat geeft eigenlijk altijd onverwachte resultaten.

Probeer eens in een gewone Nederlandse zin te beschrijven welke resultaten je query moet opleveren?

Rick

Rick

05/09/2006 21:18:00
Quote Anchor link
Wel heftig hoor nu al reacties geweldig

list_item = char(1) en geeft eigenlijk aan of de cd wel of niet in de lijst mag verschijnen

die AND's en OR's is eigenlijk bedoeld voor de lege query wanneer niet naar artiest land enzo verder gezocht wordt

hier is eigenlijk de code query (die ik net plakte was de output query.

SELECT * FROM records WHERE list_item ='N' AND country LIKE '%" .$keyword. "%' OR year LIKE '%" .$keyword. "%' OR artist LIKE '%" .$keyword. "%' OR title LIKE '%" .$keyword. "%' OR type LIKE '%" .$keyword. "%'";

Rick

Mebus  Hackintosh

Mebus Hackintosh

05/09/2006 21:20:00
Quote Anchor link
is J of N een kleine letter of een hoofdletter in je record?

Rick

Rick

05/09/2006 21:23:00
Quote Anchor link
@Jan,

Hier kan je het eventueel bekijken
http://www.bearecords.nl/2shop.php

Alsou heb ik als voorbeeld genomen omdat namelijk die een waarde 'N' in list_item heeft anders is het 'n 'J'

Nu is die code een souvenir van een voorganger die ik moet verbouwen.

Rick

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

Quote Anchor link
Zoals ik al zei, een goed gebruik van haakjes. En verder je query netjes uitschrijven:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
<?php
    $sql
= "
    SELECT *
    FROM records
    WHERE
        list_item ='J'
    AND
    (
        country LIKE '%"
.$keyword. "%'
        OR year LIKE '%"
.$keyword. "%'
        OR artist LIKE '%"
.$keyword. "%'
        OR title LIKE '%"
.$keyword. "%'
        OR type LIKE '%"
.$keyword. "%'
    )
    "
;
?>

Rick

Rick

Quote Anchor link
@Mebus

enkel hoofdletters

Rick

Rick

05/09/2006 21:24:00
Quote Anchor link
Dank je Jan, ga ik het nu even proberen

Klaasjan Boven

Klaasjan Boven

05/09/2006 21:29:00
Quote Anchor link
paar dingetjes.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
<?
$sql
= "SELECT
               hier,
               je,  
               velden
FROM
             records
WHERE
              list_item ='N'
AND
            (country LIKE '%"
.$keyword. "%'
OR
             year LIKE '%"
.$keyword. "%'
OR
            artist LIKE '%"
.$keyword. "%'
OR
            title LIKE '%"
.$keyword. "%'
OR
           type LIKE '%"
.$keyword. "%')";
?>

Dat is makkelijker Debuggen en zoals Jan al aangaf gebruik haakjes. En in je code Query zeg je list_item'N'en bovenaan zeg je list_item='J'

Maak er een kleine letter van kun je in phpmyadmin wel aangeven wat Linux is hoofdletter gevoelig dus altijd alles in kleine letter muv KEYWORDS in SQL

EDIT JAN IS WEER EENS SNELLER GRRRR...
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Klaasjan Boven

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

05/09/2006 21:33:00
Quote Anchor link
@ Klaasjan: case sensitivity in MySQL hangt af van de collatie van je tabel. Klik in phpMyAdmin maar eens op Karakter Sets en Collaties. Je kunt zelfs collatie op veldniveau toepassen.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jan Koehoorn

Klaasjan Boven

Klaasjan Boven

05/09/2006 21:34:00
Quote Anchor link
En kijk uit met je veldnamen, ik weet het niet zeker maar namen als TYPE en RECORDS zou ik niet gebruiken. Gebruik voor de veldnamen altijd NEDERLANDSE namen. Weet je zeker dat je geen verboden worden gebruikt

Klaasjan Boven

Klaasjan Boven

05/09/2006 21:35:00
Quote Anchor link
Jan:
@ Klaasjan: case sensitivity in MySQL hangt af van de collatie van je tabel. Klik in phpMyAdmin maar eens op Karakter Sets en Collaties. Je kunt zelfs collatie op veldniveau toepassen.

Volgens mij kun je inderdaad een veld naar LOWER zetten en dat is wat ik bedoelde.

Rick

Rick

05/09/2006 21:35:00
Quote Anchor link
Jan en Klaasjan

beiden bedankt die haakjes deden het 'm

Jan je hebt helemaal gelijk wat die code betreft
ik heb er al wat structuur in zitten maar het zoals ik het vond was het net een csv bestand met alles aan elkaar en zeker niet overzichtelijk.

Nu ben ik in PHP vrij nieuw zo zou ik het nooit gedaan hebben.

Nogmaals iedereen bedankt voor de hulp en de reacties

Rick

Bo az

Bo az

05/09/2006 21:38:00
Quote Anchor link
Als een kolom alleen maar 2 waardes kan bevatten, maak je het jezelf volgens mij alleen maar lastig door een letter te kiezen?

1/0 lijkt me dan een betere keuze, dus gewoon een tinyint(1)

Rick

Rick

05/09/2006 21:47:00
Quote Anchor link
Had ik ook voorgesteld maar voor iemand van 60 is dit ingeven al een hele kunst. Hoofdletters zijn voor haar 'Lekker' duidelijk.

Maar wel een doorn in mijn oog. Daarom heb ik in de nieuwe versie dan ook alles weer naar hoofd en kleine letters gezet.

Voor de nieuwsgierigen:
http://www.bearecords.nl/1a.php

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.