[FTP] Probleempje met rechten
PH-MJS
28/04/2009 09:57:00Ha PHPHulpers,
Effe een vraagje.
Ik heb hier een website waarbij de bestanden (afbeeldingen en dergelijke) worden geupload middels een PHP-script.
Echter wanneer ik inlog op de FTP-server en probeer om van de bestanden een kopie te maken, dan krijg ik een 550 error. Access Denied.
Met andere woorden... Ik ben de eigenaar niet meer...
Hoe krijg ik het voor elkaar om dit probleem op te lossen?
Het ligft overigens niet aan de gebruikte ftp programma's. Heb er een aantal geprobeerd, maar ik hou steeds dezelfde fout.
Hopelijk kunnen jullie hier iets mee. Alvast bedankt voor je antwoord,
PH-MJS
Effe een vraagje.
Ik heb hier een website waarbij de bestanden (afbeeldingen en dergelijke) worden geupload middels een PHP-script.
Echter wanneer ik inlog op de FTP-server en probeer om van de bestanden een kopie te maken, dan krijg ik een 550 error. Access Denied.
Met andere woorden... Ik ben de eigenaar niet meer...
Hoe krijg ik het voor elkaar om dit probleem op te lossen?
Het ligft overigens niet aan de gebruikte ftp programma's. Heb er een aantal geprobeerd, maar ik hou steeds dezelfde fout.
Hopelijk kunnen jullie hier iets mee. Alvast bedankt voor je antwoord,
PH-MJS
PHP hulp
25/11/2024 03:15:04Arjan Kapteijn
28/04/2009 10:00:00Het uploadscript zou na het uploaden een chmod() of chown() uit moeten voeren. Hoe staan de rechten nu? En wie is de owner? Wellicht kun je nog een glob() maken die alle bestanden naloopt en de rechten/owner goed zet.
PH-MJS
28/04/2009 10:08:00Ha Arjan,
De rechten zijn 600, dus alleen de eigenaar kan lezen en schrijven.
Hoe kan je de eigenaar achterhalen dan?
Heb al geprobeerd om via FTP de rechten te veranderen, maar dan krijg ik (logisch) ook de melding dat ik daartoe de rechten niet hebt.
Is er nog een oplossing of moet ik middels een PHP proberen om de rechten te veranderen?
PH-MJS
De rechten zijn 600, dus alleen de eigenaar kan lezen en schrijven.
Hoe kan je de eigenaar achterhalen dan?
Heb al geprobeerd om via FTP de rechten te veranderen, maar dan krijg ik (logisch) ook de melding dat ik daartoe de rechten niet hebt.
Is er nog een oplossing of moet ik middels een PHP proberen om de rechten te veranderen?
PH-MJS
Arjan Kapteijn
28/04/2009 10:22:00Via PHP kun je het zelf proberen, anders zou je iemand met adminrechten aan moeten spreken, de beheerders van de server dus.