FTP synchroniseren

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functieomschrijving Vanuit het hoofdkantoor in de regio van Bergen op Zoom ben je als PHP Developer niet alleen gefocust op het ontwikkelen van Software. Daarnaast ben je ook voortdurend bezig met het zoeken naar nieuwe mogelijkheden en innovaties die essentieel kunnen zijn voor de efficiëntie van software ontwikkeling. Je deelt veel kennis en informatie met het team en ontvangt deze dan ook graag terug. Techstack: PHP, Symfony & mySQL. Bedrijfsprofiel Deze uitdagende opdrachtgever is ruim 20 jaar actief in de regio Bergen op Zoom. Het vooruitstrevende team staat de hele dag voor je klaar om je te helpen en ondersteunen.

Bekijk vacature »

.Net ontwikkelaar - Het schoolsysteem verbeteren!

Bedrijfsomschrijving Onze klant is een prettige en kleinschalige organisatie waar hard gewerkt wordt om het onderwijs te verbeteren. Daarom werken ze aan complexe om administratieve, financiële en facilitaire processen te versnellen en te verbeteren. Dit doen ze vanuit een platte organisatie voor klanten die door geheel Nederland verspreid zitten, hier horen vanzelfsprekend een aantal aansprekende HBO scholen en universiteiten toe. Functieomschrijving Je komt terecht in een organisatie waar op dit moment 2 scrumteams werken. Jij zal als .Net developer binnen 1 van deze scrumteams functioneren, iedereen binnen dit team heeft zijn/haar eigen expertise waardoor er met verschillende invalshoeken aan een

Bekijk vacature »

PHP Developer

Zie jij mogelijkheden om onze tooling technisch te verbeteren en uit te bouwen? Over Jobmatix Jobmatix is een innovatieve en internationale speler op het gebied van jobmarketing. Onze jobmarketing automation tool helpt organisaties bij het aantrekken van nieuw talent door vacatures digitaal, geautomatiseerd en op een efficiënte manier te adverteren en onder de aandacht te brengen bij de doelgroep op 25+ jobboards. Volledig performance-based, waarbij organisaties betalen op basis van cost per click of cost per applicant. Maandelijks wordt onze jobmarketing automation tool al gebruikt door vele directe werkgevers, intermediairs en mediabureaus, waaronder Picnic, Rijkswaterstaat, AdverOnline, Schiphol, DPA, Teleperformance en

Bekijk vacature »

Software Developer PHP

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Voor een opdrachtgever in de regio van Geldrop ben ik op zoek naar een Software Developer PHP. Jij krijgt een rol met veel verantwoordelijkheid in een groeiende organisatie. In deze functie werkt je voornamelijk remote en op een vast moment kom je met het team samen, om samen te werken en nieuwe doelen te bepalen. Wat ga je doen? Je wordt verantwoordelijk voor de interne applicatie; Je zorgt voor de doorontwikkeling van de applicatie: zowel back-end, front-end; De basis van het werk betreft front-end technieken; Periodiek bepaal je samen met

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functie omschrijving Jij gaat in de functie van Software Developer werken met C# en .NET framework. Jij gaat maatwerk software ontwikkelen en softwareoplossingen creëren. Daarnaast optimaliseer je de bestaande software. Oplossingen waar de klant echt iets aan heeft, jij krijgt er energie van op dit te realiseren. Je gaat werken in een Microsoft omgeving(ASP.NET) en gebruikt daarnaast C# en MVC. Samen met het huidige IT team binnen deze organisatie verwerk je de wensen van de klant tot een (eind)product. Bedrijfsprofiel Je komt te werken in een klein team van developers, die zich voornamelijk bezighouden met back-end development. Verder staat dit

Bekijk vacature »

Hands-on Solution Architect / Software Architect (

TenneT is hard groeiend om de onze ambities waar te kunnen maken. Zo nemen wij een leidende rol in het aanjagen van de energietransitie. Het werven van nieuw talent speelt daarin een cruciale rol. Wij zijn op zoek naar een gedreven Solution Architect / Software Architect op onze locatie Arnhem die hieraan wil bijdragen en misschien ben jij dat wel? Jouw bijdrage aan TenneT Je werkt samen met gedreven DevOps teams, bestaande uit frontend, backend en middleware developers, testers, UX-designers. Samen met de teams ben je continu op zoek naar de beste oplossingen voor onze klanten. Als Solution Architect onderzoek

Bekijk vacature »

Senior Front-end developer

Functie Als front-end developer ga je aan de slag voor verschillende klanten, waarbij veel rekening wordt gehouden met waar je woont (dit is altijd binnen het uur), en word er gezocht naar een organisatie die past bij jou. Zowel qua persoonlijke ambities als de technische aansluiting. De opdrachten duren gemiddeld 1 à 2 jaar maar dit hangt ook af van je wensen. Je werkt in een teamverband voor een klant en zult nauw samenwerken met zowel eigen collega’s als die bij de klant werkzaam zijn. Ze zijn op zoek naar een technische front-end developer die ruime ervaring heeft in één

Bekijk vacature »

Teamlead PHP Developer

Functieomschrijving Voor een gewaardeerde werkgever in de buurt van Middelburg zijn wij op zoek naar een gemotiveerde teamlead PHP developer met affiniteit met Symfony/Laravel. Een enthousiast persoon die het ontwikkelteam komt versterken met het aanpakken van uitdagende projecten. Ben jij op zoek naar een uitdaging waar je de tijd en ruimte krijgt jezelf te ontwikkelen en je eigen IT-team aan te sturen? Lees dan snel verder! Die ga je doen: Bijdragen aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de PHP based applicaties; Ontwikkeling en beheer van de serviceportal in Symfony en de webshops in de tweede versie van

Bekijk vacature »

Back-end Developer

Functieomschrijving Voor een erkende werkgever in de regio van Middelburg zijn wij op zoek naar een enthousiaste PHP / Symfony Developer. Een ambitieus persoon die het gemotiveerde development team komt versterken met het realiseren van nieuwe en complexe projecten. Ben jij op zoek naar een baan met veel uitdaging binnen een snelgroeiend e-commerce bedrijf, waar je de tijd en ruimte krijgt voor professionele groei? Dit ga je doen: Je bent verantwoordelijk voor de beheer en ontwikkeling van de serviceportal in Symfony en de webshops in de tweede versie van Magento; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten;

Bekijk vacature »

PHP Developer - Draag bij aan de maatschappij!

Bedrijfsomschrijving Wil jij als applicatieontwikkelaar deel uitmaken van een gedreven ontwikkelteam en werken aan innovatieve producten? Dan hebben wij dé uitdaging voor jou! Wij zijn op zoek naar een enthousiaste collega die samen met ons de technische ondergrond van onze producten verder wil ontwikkelen met behulp van PHP. Met jouw expertise geef je de finishing touch aan onze producten om jezelf steeds opnieuw weer te verrassen. Functieomschrijving Bij ons staan innovatie en creativiteit centraal. Wij zijn op zoek naar een enthousiaste PHP ontwikkelaar die nieuwe ideeën en inzichten kan inbrengen en daarmee zichzelf en het team verder kan laten groeien.

Bekijk vacature »

PHP Programmeur

Functieomschrijving Vanuit het hoofdkantoor in omgeving Breda, ontwikkel je als PHP programmeur niet alleen webapplicaties, maar ben je verder ook gefocust op het constant inspelen op nieuwe innovaties m.b.t software ontwikkeling. Naast het ontwikkelen van webapplicaties, bouwt deze toffe werkgever ook webshops en websites voor hun opdrachtgevers. Wat ga je doen? Het testen van ontwikkelde applicaties om te zorgen dat ze goed functioneren en voldoen aan de eisen van de klanten; Het ontwerpen en implementeren van webapplicaties met het Symfony framework; Het schrijven van een schone en efficiënte code volgens het Symfony framework; Onderhouden en updaten van bestaande applicaties die

Bekijk vacature »

.NET Developer

Dit ga je doen Tot jouw takenpakket behoort onder andere: Webapplicaties ontwerpen, bouwen, testen en implementeren in .NET/C#.; Ontwikkelen, implementeren en beheren van maatwerkapplicaties; Onderhouden en beheren van standaardpakketten; Onderzoeken en beoordelen van nieuwe technieken. Hier ga je werken Als .NET ontwikkelaar kom je te werken bij een grote semioverheidsinstelling in Nijmegen. De organisatie staat garant voor het leveren van onderwijs en les- en onderzoeksmateriaal voor duizenden betrokkenen. De organisatie wil bijdragen aan een gezonde, vrije wereld met gelijke kansen voor iedereen. Binnen de teams hangt een open en collegiale cultuur met veel aandacht voor een prettige en sociale werksfeer.

Bekijk vacature »

Intern - Junior PHP ontwikkelaar in fris en jong t

Bedrijfsomschrijving Werk jij graag een in fris, flexibel en jong team? Bij ons ben jij vrij om te bepalen waar jij het liefst werkt en op de vrijdag komen wij gezellig bij elkaar op kantoor. Flexibiliteit en vrijheid zijn bij ons de norm en dat geeft jou de ruimte en energie om het beste uit jezelf te halen! Ons team bestaat uit vijf enthousiaste collega's die jou graag ondersteunen in zowel je persoonlijke als professionele ontwikkeling. Met twee ervaren Senior Developers als mentoren ben jij in goede handen. Wij zien onszelf als een vriendengroep die gezamenlijk werken aan iets moois

Bekijk vacature »

Medior Java developer

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »
Daan Vee

Daan Vee

15/07/2016 12:05:07
Quote Anchor link
Ik zoek een programma die een ftp-map om de 5 SECONDEN kan synchroniseren met een lokale map.
Het gaat om secondes, de meeste programma's werken met minuten.

Iemand een suggestie...?

PHP hulp

PHP hulp

22/11/2024 05:14:07

Ramon van Dongen

Ramon van Dongen

15/07/2016 12:06:34
Quote Anchor link
Waarom zou je dat willen?

Daan Vee

Daan Vee

15/07/2016 12:07:52
Quote Anchor link
Omdat een systeem tekstbestanden aanmaakt op de ftp, die ik lokaal snel nodig heb als ik ze in het systeem bestel.

Ivo P

Ivo P

15/07/2016 12:20:31
Quote Anchor link
is rsync niet beter voor zo'n toepassing?

Daan Vee

Daan Vee

15/07/2016 13:09:44
Quote Anchor link
Geen idee, maar het moet van FTP naar lokaal synchroniseren. Online worden de bestanden aangemaakt...

Ivo P

Ivo P

15/07/2016 13:28:59
Quote Anchor link
"ftp" is een protocol. "vanaf ftp synchroniseren" betekent dus "vanaf file-transfer-protocol synchroniseren".

Je bedoelt waarschijnlijk met "ftp" een remote server.
FTP is dan een protocol om met een remote server bestanden over te dragen.

Maar er zijn meer mogelijkheden. rsync of rcp bijvoorbeeld.

Daan Vee

Daan Vee

15/07/2016 14:17:44
Quote Anchor link
Dank! Even heel simpel wat ik wil:

Ik heb een php-script draaien online. Als er door een gebruiker op een knop wordt gedrukt maakt het script een rts-bestand met info aan in de map:

www.website.nl/tekstmap/

Nu wil ik dat als er op de server iets gebeurt (nieuw bestand wordt aangemaakt of bestand wordt herschreven) dat dat binnen 5 seconden op mijn lokale pc in een map te zien is.

Bureaublad > Tekstmap

Waarom 5 seconden? Omdat online een bestand besteld wordt dat op de computer vrijwel direct zichtbaar moet zijn op met dat speciale programma te kunnen openen....
Gewijzigd op 15/07/2016 14:18:05 door Daan Vee

Ramon van Dongen

Ramon van Dongen

15/07/2016 14:36:12
Quote Anchor link
Maar heb je je nu al verdiept in de suggestie van Ivo; "rsync"?

Quote:
Ik heb een php-script draaien online. Als er door een gebruiker op een knop wordt gedrukt maakt het script een rts-bestand met info aan in de map:

www.website.nl/tekstmap/

Kun je zo'n rts-bestand niet beter buiten de root opslaan? Of is het de bedoeling dat iedereen het kan openen?

Daan Vee

Daan Vee

15/07/2016 16:46:11
Quote Anchor link
Ik heb net even op google gekeken wat rsync precies is.
Alleen ik kom er niet echt uit.
Ik zie dat het een techniek is, maar is er ook een programma bij te downloaden die het uitvoert?
Of hoe kan ik die twee mappen synchroniseren?

Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

15/07/2016 16:47:23
Quote Anchor link
Ik denk dat je RTF (Rich Text Format) bedoelt in plaats van RTS (Real-Time Streaming Protocol). Of over wat voor bestandstype (met wat voor inhoud) hebben we het?

RTF lijkt mij ook niet echt een geschikt formaat om gestructureerde data te versturen (als daar sprake van zou zijn). Wat voor informatie zit er in zo'n bestand? En FTP is (in dit geval een) "PULL", kun je niet beter iets met een "PUSH" doen? Oftewel, als er een nieuw/gewijzigd bestand is gebeurt er iets?

Voor het kiezen van een goede oplossing is het misschien handig als je wat meer details verschaft over wat je nu precies probeert te bereiken.

EDIT: daarbij dupliceer je informatie. Kun je deze informatie niet beter gewoon op één plek bekijken, zodat je niet meerdere bronnen met dezelfde informatie hebt? Je creëert een heleboel overhead, ik zie niet direct waarom je dit zo zou doen.
Gewijzigd op 15/07/2016 16:50:33 door Thomas van den Heuvel

Daan Vee

Daan Vee

15/07/2016 17:39:35
Quote Anchor link
Het gaat inderdaad om RTF-bestanden, excuus.

Ik probeer te bereiken dat RTF-bestand die door een script online worden aangemaakt, zonder opslaan, direct in een map op een specifieke computer verschijnen.
Zelf dacht ik dit te kunnen bereiken door een FTP-map (waar het bestand nu in komt) te synchroniseren met een lokale map op de pc, maar de tijd in de meeste sync-programma's hiervoor kan ik niet lager zetten dan 1 minuut, terwijl dit wel gewenst is.

Ramon van Dongen

Ramon van Dongen

15/07/2016 19:09:38
Quote Anchor link
En als je het RTF bestand nu op die specifieke computer aan maakt?

Heb je het online ook nog nodig of maak je het enkel online om het vervolgens op die computer te gebruiken?

Daan Vee

Daan Vee

15/07/2016 20:01:24
Quote Anchor link
Ik heb het enkel offline nodig op die ene computer...
Maar hoe kan ik met php maken dat het bestand op die ene computer geplaatst wordt dan?

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

15/07/2016 20:49:45
Quote Anchor link
Is er eigenlijk een reden dat er expliciet PHP moet worden gebruikt?

Dennis WhoCares

Dennis WhoCares

15/07/2016 21:50:13
Quote Anchor link
Ehm ik neem aan dat deze computer ook weleens uit staat ?
Anders kun je het als een server beschouwen, kun je daar niet gewoon ook een ftp server op draaien?
Dan laat je het bestand gewoon naar je computer uploaden.

Eventueel eerst naar de server, en de server een cronjob om de 5 seconden om die bestanden te uploaden naar je computer.

Ben van Velzen

Ben van Velzen

16/07/2016 01:35:45
Quote Anchor link
Is anders iets als sshfs geen optie? Maar een belangrijkere vraag is denk ik:
wat voor applicatie draai je lokaal die je niet vanaf een server kan draaien? Waar gaat het om? Mogelijk is er een andere oplossing denkbaar.

Ramon van Dongen

Ramon van Dongen

16/07/2016 11:46:22
Quote Anchor link
Daan Vee op 15/07/2016 20:01:24:
Ik heb het enkel offline nodig op die ene computer...
Maar hoe kan ik met php maken dat het bestand op die ene computer geplaatst wordt dan?

Door php op die ene computer te draaien. Zoek maar op WAMP of XAMP.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.