FTP synchroniseren
Het gaat om secondes, de meeste programma's werken met minuten.
Iemand een suggestie...?
Waarom zou je dat willen?
Omdat een systeem tekstbestanden aanmaakt op de ftp, die ik lokaal snel nodig heb als ik ze in het systeem bestel.
is rsync niet beter voor zo'n toepassing?
Geen idee, maar het moet van FTP naar lokaal synchroniseren. Online worden de bestanden aangemaakt...
Je bedoelt waarschijnlijk met "ftp" een remote server.
FTP is dan een protocol om met een remote server bestanden over te dragen.
Maar er zijn meer mogelijkheden. rsync of rcp bijvoorbeeld.
Ik heb een php-script draaien online. Als er door een gebruiker op een knop wordt gedrukt maakt het script een rts-bestand met info aan in de map:
www.website.nl/tekstmap/
Nu wil ik dat als er op de server iets gebeurt (nieuw bestand wordt aangemaakt of bestand wordt herschreven) dat dat binnen 5 seconden op mijn lokale pc in een map te zien is.
Bureaublad > Tekstmap
Waarom 5 seconden? Omdat online een bestand besteld wordt dat op de computer vrijwel direct zichtbaar moet zijn op met dat speciale programma te kunnen openen....
Gewijzigd op 15/07/2016 14:18:05 door Daan Vee
Quote:
Ik heb een php-script draaien online. Als er door een gebruiker op een knop wordt gedrukt maakt het script een rts-bestand met info aan in de map:
www.website.nl/tekstmap/
www.website.nl/tekstmap/
Kun je zo'n rts-bestand niet beter buiten de root opslaan? Of is het de bedoeling dat iedereen het kan openen?
Alleen ik kom er niet echt uit.
Ik zie dat het een techniek is, maar is er ook een programma bij te downloaden die het uitvoert?
Of hoe kan ik die twee mappen synchroniseren?
RTF lijkt mij ook niet echt een geschikt formaat om gestructureerde data te versturen (als daar sprake van zou zijn). Wat voor informatie zit er in zo'n bestand? En FTP is (in dit geval een) "PULL", kun je niet beter iets met een "PUSH" doen? Oftewel, als er een nieuw/gewijzigd bestand is gebeurt er iets?
Voor het kiezen van een goede oplossing is het misschien handig als je wat meer details verschaft over wat je nu precies probeert te bereiken.
EDIT: daarbij dupliceer je informatie. Kun je deze informatie niet beter gewoon op één plek bekijken, zodat je niet meerdere bronnen met dezelfde informatie hebt? Je creëert een heleboel overhead, ik zie niet direct waarom je dit zo zou doen.
Gewijzigd op 15/07/2016 16:50:33 door Thomas van den Heuvel
Ik probeer te bereiken dat RTF-bestand die door een script online worden aangemaakt, zonder opslaan, direct in een map op een specifieke computer verschijnen.
Zelf dacht ik dit te kunnen bereiken door een FTP-map (waar het bestand nu in komt) te synchroniseren met een lokale map op de pc, maar de tijd in de meeste sync-programma's hiervoor kan ik niet lager zetten dan 1 minuut, terwijl dit wel gewenst is.
Heb je het online ook nog nodig of maak je het enkel online om het vervolgens op die computer te gebruiken?
Maar hoe kan ik met php maken dat het bestand op die ene computer geplaatst wordt dan?
Is er eigenlijk een reden dat er expliciet PHP moet worden gebruikt?
Anders kun je het als een server beschouwen, kun je daar niet gewoon ook een ftp server op draaien?
Dan laat je het bestand gewoon naar je computer uploaden.
Eventueel eerst naar de server, en de server een cronjob om de 5 seconden om die bestanden te uploaden naar je computer.
wat voor applicatie draai je lokaal die je niet vanaf een server kan draaien? Waar gaat het om? Mogelijk is er een andere oplossing denkbaar.
Daan Vee op 15/07/2016 20:01:24:
Ik heb het enkel offline nodig op die ene computer...
Maar hoe kan ik met php maken dat het bestand op die ene computer geplaatst wordt dan?
Door php op die ene computer te draaien. Zoek maar op WAMP of XAMP.