Functie AVG met weeknummers
Quote:
Ik ben het nog steeds eens alleen heel soms is klant koning. Hoe onlogisch het soms klinkt en soms ook is
De klant is wel koning, maar alleen over het eindresultaat. Dat hij de uitslag in weken wil zien betekent *alleen* dat hij de uitslag in weken wil zien. Hoe je aan die weken komt is volledig aan jou, en het is ook jouw taak om in te zien dat je niet kunt uitrekenen wat "het gemiddelde weeknummer" is.
Wat jij moet doen, als onderdaan van de koning, is navragen wat de koning precies bedoelt, en zijn wens vertalen naar, in eerste instantie iets dat wel ergens op slaat, en ten tweede instantie naar de meest handige en efficiente manier om tot de uitslag te komen die de koning wil hebben.
Als de echte vraag is hoe je kunt bepalen wanneer de meeste bestellingen halverwege de levertijd zijn, dan kan de klant dat wel uitdrukken als "geef mij de gemiddelde week van een bestelling" maar dat is *helemaal niet* wat hij echt wil.
Afijn, uit de duizend vragen die hier door je collega's worden gesteld kun je wel opmaken dat jouw koning een onduidelijke vraag heeft gesteld...
3x raden welke programmeur bij de jaargesprekken hoger gewaardeerd wordt.
En dat is niet alleen bij het ICT vak zo.
Bij mijn rijlessen in een lang verleden was de instructie "rechtdoor tenzij ik wat anders zeg".
En dan zat er soms zo'n tunneltje met een doorrijhoogte van 3 meter in de weg.
Dan werd je wel geacht om zelf in te grijpen en te vragen of het links of rechts ging worden. Zelfs vrachtwagenchauffeurs worden geacht na te denken.
Doe dat als ICTer ook en pin je niet vast op een ongelukkig gekozen bewoording van de vraagsteller.
Ik zoek een scriptje om maandcijfers onder te verdelen naar (iso)weekcijfers. Hoeft niet 100% accuraat te zijn.
Bijvoorbeeld: maand 08, jaar 2018, omzet 4000, week 31 tm 35 omzet gelijk te verdelen.
Kan dit met AVG?
Gelieve hier een apart topic voor aan te maken. Op die manier blijft het forum schoon, en zullen er geen discussies door elkaar lopen. Alvast bedankt.
Toevoeging op 26/11/2018 18:19:45:
-