Functie checkmail
Floris
04/05/2005 20:49:00onderstaande functie heb ik van deze site afgejat (lees afgehaald). Op zich werkt de functie goed, maar er wordt kennelijk wel eens een mailadres als ongeldig betiteld dat toch echt geldig is. Het gebeurde me zojuist met dit adres:
[email protected]
Het zit hem in het resolven van het adres. Is het nou zo dat de functie niet goed werkt of kan het zijn dat het adres tijdelijk niet geresolved kan worden?
Ik kon op hetzelfde moment namelijk wel gewoon bij mijn webmail van dat adres komen dus de mailserver was niet offline of zo.
function checkmail($mail)
{
$valid = 0;
// explode het e-mail adres op een @
$email_host = explode("@", $mail);
// pak alles na de @
$email_host = $email_host['1'];
// zet een var met de (eventuele) DNS van de domein
$email_resolved = gethostbyname($email_host);
// kijk of er een DNS aan zit en of alles voor en na het e-mail adres klopt
if ($email_resolved != $email_host && eregi("^[0-9a-z]([-_.~]?[0-9a-z])*@[0-9a-z]([-.]?[0-9a-z])*\\.[a-z]{2,4}$",$mail))
$valid = 1;
// wanneer het geldig is, is $valid = 1, zo niet, dan geeft hij geen result (NULL)
return $valid;
}
[email protected]
Het zit hem in het resolven van het adres. Is het nou zo dat de functie niet goed werkt of kan het zijn dat het adres tijdelijk niet geresolved kan worden?
Ik kon op hetzelfde moment namelijk wel gewoon bij mijn webmail van dat adres komen dus de mailserver was niet offline of zo.
function checkmail($mail)
{
$valid = 0;
// explode het e-mail adres op een @
$email_host = explode("@", $mail);
// pak alles na de @
$email_host = $email_host['1'];
// zet een var met de (eventuele) DNS van de domein
$email_resolved = gethostbyname($email_host);
// kijk of er een DNS aan zit en of alles voor en na het e-mail adres klopt
if ($email_resolved != $email_host && eregi("^[0-9a-z]([-_.~]?[0-9a-z])*@[0-9a-z]([-.]?[0-9a-z])*\\.[a-z]{2,4}$",$mail))
$valid = 1;
// wanneer het geldig is, is $valid = 1, zo niet, dan geeft hij geen result (NULL)
return $valid;
}
PHP hulp
24/11/2024 05:31:29Elwin - Fratsloos
04/05/2005 20:54:00Het ligt in ieder geval aan die twee punten achter de @.
Has ik ook een keer met die te testen op het adres [email protected].
Elwin
Has ik ook een keer met die te testen op het adres [email protected].
Elwin