functie eregi vervallen
Pagina: « vorige 1 2 3 4 5 volgende »
Ikzelf raad aan om oude software te verwijderen of te vervangen. Wat nu nog nog niet lijkt te zijn gebeurd aan hackpogingen, kan altijd gebeuren als je je er niet tegen wapent.
Gewijzigd op 10/02/2019 16:20:46 door - Ariën -
Zat weleens te denken aan een Wordpress shop, maar misschien met een recente versie van Oscommerce ?
Al met al ..een heel gedoe allemaal iets opnieuw gaan maken en op de nieuwe shop is er ook geen echte verkoop meer te verwachten.
Een easy fixes voor die oude code uit 2003 zit er ook niet in he.
Met Httrack kan dat bijvoorbeeld.
Gewijzigd op 10/02/2019 16:29:14 door - Ariën -
Word ook lastig om oude oscommerce software over te zetten naar de nieuwste oscommerce die object georienteerd is geprogrammeerd ..weet ook niet meer de weg te vinden in de nieuwste versies denk ik.
Of statisch maken zoals ik zei, maar weeg het eens af of het nog nuttig is om de inhoud te archiveren. Wordt de inactieve shop nog bekeken door anderen?
Toevoeging op 10/02/2019 16:36:08:
Ja er zijn mensen die er nog wel op kijken naar produkten om een idee te krijgen
Toevoeging op 10/02/2019 16:40:50:
Deels kan de site mogelijk nog informatief zijn voor een klant
Toevoeging op 10/02/2019 16:44:12:
Vandaar ook de moeite om het te laten draaien.. de shop
Toevoeging op 10/02/2019 16:46:05:
Als het echt niet meer lukt om de shop draaiende te houden, dan moet het ophouden ..het bestaan ervan
Toevoeging op 10/02/2019 17:11:47:
Bedankt voor je hulp!
Jan douma op 10/02/2019 13:42:52:
Op mijn website server is een nieuwe php versie 5.3 draaiend, maar krijg nu foutmeldingen en de website functioneert niet meer
De combinatie "nieuw" en "5.3" in 1 zin is wat raar.
Versie 5.3 is al End of Life sinds augustus 2014. Versie 5.2 al sinds januari 2011. JE hoster is dus eigenlijk al diep een museum in moeten duiken voor deze versie.
http://php.net/eol.php
Kun je dus nagaan hoe oud jouw code is als je kennelijk PHP 5.2 of ouder nodig hebt.
https://museum.php.net/
Ik zou voor een nieuwe site gaan. Misschien statische html, of misschien wel iets gebaseerd op Wordpress of iets dergelijks. Al moet je dat ook regelmatig updaten.
Wil je er geen omkijken naar hebben, is statische html misschien wel het simpelste
Voor mij was de versie 5.3 "nieuw" omdat de shop altijd op een oudere versie PHP gedraaid heeft
Toevoeging op 11/02/2019 19:46:10:
Had de shop graag willen laten doordraaien zoals het al vanaf 2003 gebeurde
De shop functie is alleen maar informatief geworden..verkoop was stilgezet.
Toevoeging op 11/02/2019 19:54:29:
http://zerospec.com/.. wat er van over is veroorzaakt door de nieuwe 5.3 server php.
Heb ook wel eens een wordpress website gemaakt, maar de oude feel van de oude shop is weg
Gewijzigd op 11/02/2019 19:55:36 door - Ariën -
Quote:
At this point what you effectively have is your own "fork" of osC, that you are responsible for maintaining. Over time, there will be less and less support available here, simply because no one will be using osC 2.2 any more.
Je bent dan zelf verantwoordelijk voor het onderhoud en het updaten. Is dat de moeite waard voor iets dat je niet meer actief gebruikt? Eigenlijk heb je wel mazzel dat je niet gehacked bent/lijkt te zijn.
Ja, dat is nog nooit voorgekomen en wat is tegenwoordig hackvrij van de webshops ?
Gewijzigd op 11/02/2019 22:16:53 door - Ariën -
http://zerospec.com/
Nog 1 foutmelding te zien : Deprecated: Function session_is_registered() is deprecated in /home/jdouma/domains/zerospec.com/public_html/admin/includes/functions/sessions.php on line 74
Geweldig,de shop doet het weer Nog 1 foutmelding te zien : Deprecated: Function session_is_registered() is deprecated in /home/jdouma/domains/zerospec.com/public_html/admin/includes/functions/sessions.php on line 74
- Ariën - op 10/02/2019 15:23:17:
Met isset() kijken of $_SESSION['sessienaam'] bestaat.
Knap dat je een oud script weer gepatched hebt zodat deze op nieuwere PHP-versies draait. Maar dit doet nog niks aan de veiligheid. Misschien is het sowieso een idee, omdat het niet actief is, om persoonlijke data uit de database te halen.
Gewijzigd op 12/02/2019 09:18:13 door - Ariën -
De webshop heb ik toen gemaakt met hulp van het nederlandse osc forum en natuurlijk heb ik wel een beetje kijk op programmering, maar dan houdt het ook op.
Heb nog weleens overwogen om dieper de php programering te leren, maar dat vereiste zon studie
Kon ook nooit achterhalen hoe de shopping kaart programmering precies werkte, waarom dit en dat
Is wel leuk om te doen, maar wel ingewikkeld.
Toevoeging op 12/02/2019 09:35:17:
Van de klantis er alleen een eerste naam, achternaam, e-mailadres, straat, postcode , stad en land + telefoonnummer bekend.
Wat moet iemand hiermee?
Toevoeging op 12/02/2019 09:36:36:
Weet niet of de database gemakkelijk gehackt kan worden
Jan douma op 12/02/2019 09:24:36:
Van de klant is er alleen een eerste naam, achternaam, e-mailadres, straat, postcode , stad en land + telefoonnummer bekend.
Wat moet iemand hiermee?
Wat moet iemand hiermee?
Handelen voor spam?
Quote:
Weet niet of de database gemakkelijk gehackt kan worden
Haal persoonlijke gegevens eruit.
"Better safe than sorry"
Gewijzigd op 12/02/2019 10:08:53 door - Ariën -
Is toch leuk voor een klant?
Heb nog een database probleem : de produktzoeker doet het ook niet meer ( blijft zoeken..voorbeeld http://www.zerospec.com/limited-slip-differential-c-1338_1944_1949.html en de produkteditor werkt ook niet meer onder windows 10
Misschien is er een oplossing op dit forum te vinden en ook nog d epaar foutmeldingen
Handiger misschien om op xampp te zetten de shop?
Toevoeging op 12/02/2019 15:27:28:
http://www.zerospec.com/infoextra_carbonmirrorkappen_wrx.php
Hoezo wou je XAMPP gebruiken?
Zo deed ik het vroeger ook met de contributies en codeaanpassingen, meteen te zien op de server
Toevoeging op 12/02/2019 16:02:37:
Hoe de produktzoeker (is geprogrammeerd in de Ukraine, maar het bedrijf bestaat niet meer volgens mij?) en html produkteditor ( is een oude oscommerce contributie) weer werkend te krijgen?