Functie voor verwijderen van bestanden

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Jorrie

jorrie

09/05/2005 15:49:00
Quote Anchor link
Hoi mensen, ik zit al een hele tijd te kloten met een verwijer functie om bestanden te verwijderen...

Het gaat om een membersysteem waar users fotows kunne opslaan in een database, ik lees de database uit in een loopje, en verwijder alle fotos van de betreffende gebruiker:

Wie kan me helpen onderstaande code werkend te krijgen? ik krijg het maar niet voor elkaar....

wat ie moet doen is simpel:
Checken of de betreffende file bestaat, en zoja deze verwijderen zonder foutmeldingen op het scherm te krijgen (krijg ik ook steeds :S:S ) wie o wie kan me hiermee helpen, mijn dank is groot!!

-->

[linebreak] // FOTOWS eerst de files, daarna de gegevens!![linebreak] // dt_photos [linebreak] [linebreak] $filename = f(q("SELECT * from dt_photos where member_id=$id"));[linebreak] [linebreak] [linebreak] $c = 0;[linebreak] $filenum =1;[linebreak] [linebreak] while ($c < 18) {[linebreak] [linebreak] [linebreak] // unlink($system_dir ."/photos/$filename". "[$filename_ . $filenum]");[linebreak] [linebreak] [linebreak] // echo $system_dir ."/photos"."$filename". "[filename_ . $filenum]";[linebreak] [linebreak] $c++;[linebreak] $filenum++;[linebreak] [linebreak] }[linebreak] [linebreak][linebreak]
Gewijzigd op 09/05/2005 15:50:00 door Jorrie

PHP hulp

PHP hulp

13/01/2025 20:19:17

Derk nvt

Derk nvt

09/05/2005 16:17:00
Quote Anchor link
Mijn scripts die ik voor anderen edit werken vaak niet weetniet waarom maar ik wil je wel helpen ;)

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<?
//hierzo moet je het gebruikersnaam ergens vandaan halen

//een loopje door de database welke foto's hij heeft

$sql = "SELECT * FROM $prefix.fotos WHERE eigenaar='$gnaam'";  
$sql = mysql_query($sql) or die (mysql_error());  
while($queryc = mysql_fetch_object($sql)) {
//verwijderen
unlink ($queryc->fotonaam);
//database loopje afsluiten
}
?>

zoiets :)

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.