Function é, ë, ... to é, ë,...
Ik ben op zoek naar een function die in een string de speciale tekens kan vervangen door bv é enz. Bestaat er zo'n function?
Ruben
en voor ë krijg ik: ë
maar ik zou die é en ë moeten krijgen...
Eventueel kan je de karakters eerst omzetten naar gewone karakters en dan omzetten.
Voorbeeldje:
htmlspecialchars() bedoeld??
Ik denk dat je $a = htmlentities('ë'); // Dit geeft ë
echo htmlspecialchars(utf8_decode($a)); // dit geeft ë
Wat doe ik verkeerd?
Maar dan nog een vraagje... Hoe kan ik dit toepassen op een speciaal teken uit een string?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Ruben Vanhoeyveld
Je doet eerst $a omzetten met htmlentities, en dan zet je ë om met utf8 en htmlspecialchars. Ik zou die htmlentities dus maar even weghalen.
Dat is het probleem.. die $a is niet altijd ë. Dit moet kunnnen werken voor alle speciale tekens...
str_replace
En anders kun je nog altijd een ë vervangen door ë enzovoorts. Kun je doen met Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door GaMer B
Heb je je HTML document op UTF-8 staan?
ja dus...
@GaMer13: Dat is mijn bedoeling, maar ik zoek er een functie voor zodat ik niet elk mogelijk teken zelf hoef te vervangen...
edit: nog iemand een idee ofzo?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Ruben Vanhoeyveld
Heeft er nog iemand een idee?
Wat is precies het probleem?
Waarom wil je precies html entities?
Waar komen die strings vandaan? DB? Hard coded? iets anders?
Indien je een html document maakt dat bedoeld is om in UNICODE te worden gelezen, maak je dan ook gebruik van unicode karakters?
Krijg je karakters als ë zo op je scherm of krijg je dat enkell in de html broncode te zien?
Is er een database probleem?
Als je doctype utf-8 aangeeft, heb je je tabellen in je db dan ook op utf-8 gezet?
Kortweg: schets even de context waar het probleem zich voordoet.