function in geincluded bestand

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Sam

Sam

09/02/2006 15:09:00
Quote Anchor link
Hallo,,

Ik las de tutorial over de functie 'function()' in PHP en wilde deze toepassen, maar dit wil niet lukken omdat hij een error geeft:

De inhoud van config.php:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php
$date
= date("d-m-Y H:i:s");
$gebruikersnaam = $_SESSION['id'];

function
meld($ru){
mysql_query("INSERT INTO log (gebruikersnaam,  datum, bericht)Values('".$gebruikersnaam."', '".$date."', '".$ru."')") or die(mysql_error());
  echo $ru;
}

//deze functie moet dus het bericht dat ge-echo't wordt schrijven naar de database
?>

En in het bestand waar het bericht daadwerkelijk ge-echo't moet worden:

Code (php)
1
2
3
4
<?php
include_once("config.php");
meld("hiertext");
?>

Maar dit wil PHP niet doen :s de bedoeling hiervan is dat ik in al mijn bestanden waar conifg.php geinclude is, ik de functie meld("text") kan gebruiken waar iets ge-echo't moet worden en de echo zo wordt opgeslagen. Ik krijg de volgende error als ik dit uitvoer:

Fatal error: Cannot redeclare meld() (previously declared in /home/Sinclair/domains/tunedsinclair.nl/public_html/test/bestand.php:13) in /home/Sinclair/domains/tunedsinclair.nl/public_html/test/config.php on line 33

Weet iemand wat ik hieraan kan doen?? Bedankt alvast, Sam
Gewijzigd op 09/02/2006 15:11:00 door Sam

PHP hulp

PHP hulp

18/11/2024 01:27:27

Erik Rijk

Erik Rijk

09/02/2006 15:13:00
Quote Anchor link
in de functie:

echo $ru; vervangen door: return $ru;

funcie opvragen doe je:
$text = functienaam($text);

Sam

Sam

09/02/2006 15:23:00
Quote Anchor link
ok...thkz, maar het kan dus niet op een andere manier? want nu moet ik weer:

echo $text;

eronder zetten, en die ander zou het meteen al echo'en...

Barman V

Barman V

09/02/2006 15:29:00
Quote Anchor link
Je bedoelt

return $ru;

en dan aanroepen met

echo meld("hiertext");

Sam

Sam

09/02/2006 15:34:00
Quote Anchor link
neej, ik wilde gewoon:

meld ("hiertext");

gebruiken om te echoen, waarbij het in de db gezet wordt...

- wes  -

- wes -

09/02/2006 15:46:00
Quote Anchor link
doe es wat barman zei , dat is wat je zoekt

Sam

Sam

16/02/2006 22:13:00
Quote Anchor link
Wat barman zei werkt wel, maar dan moet ik alles in hetelfde bestand zetten, en ik wil het eigenlijk in mijn config bestan hebben, die overal geinclude staat, maar dan krijg ik de volgende error:

Fatal error: Cannot redeclare meld() (previously declared in /home/Sinclair/domains/tunedsinclair.nl/public_html/test/bestand.php:13) in /home/Sinclair/domains/tunedsinclair.nl/public_html/test/config.php on line 33

Weet iemand hoe dit komt?

Jelmer -

Jelmer -

16/02/2006 23:29:00
Quote Anchor link
Je include een bestand gewoon 2 keer. Dus of include_once overal gebruiken ipv include, of je functie verplaatsen naar een bestand dat maar 1 keer geinclude wordt, of voor iedere functie een if-lus maken met
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?
if(!function_exists('functienaamzoalsmeld'))) {
   function
functienaamzoalsmeld()
   {

}
}

?>

Sam

Sam

17/02/2006 13:12:00
Quote Anchor link
ok :) het werkt met die if lus :) Nu heb ik eigenlijk nog een klein probleempje. Ik wil eigenlijk een waarde in de functie meesturen, die buiten de functie zelf gemaakt wordt, maar dit lukt niet :S. Weet iemand hoe dat wel te maken is?

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.