Game programmeren in PHP
Jelle Hi
07/03/2013 15:16:16[small]Allereerst: Ik heb het maar in de koffiehoek geplaatst omdat ik niet weet waar deze anders in moet[/small]
Beste PHP'ers,
Ik moet voor school een game 'programmeren' in Alice3D, (het grootste ******programma ter wereld)
Kunnen jullie even met een logisch inzicht kijken wat hier fout aan is?
(Het gaat om de WholeNumber variabelen, ik krijg namelijk een fout als ik het uitvoer)
U1_P en U2_P zijn allebij 0.
Beste PHP'ers,
Ik moet voor school een game 'programmeren' in Alice3D, (het grootste ******programma ter wereld)
Kunnen jullie even met een logisch inzicht kijken wat hier fout aan is?
(Het gaat om de WholeNumber variabelen, ik krijg namelijk een fout als ik het uitvoer)
U1_P en U2_P zijn allebij 0.
PHP hulp
28/11/2024 10:54:21Roel -
07/03/2013 15:42:22Jelle Hi
07/03/2013 15:43:36Ik heb het ook maar in de koffiehoek geplaatst omdat het geen php is, het is een prorgamma waar je moet 'programmeren door wat blokjes te slepen....
Dit is eigenlijk de code :P
het program: Alice 3D (www.alice.org)
Dit is eigenlijk de code :P
het program: Alice 3D (www.alice.org)
Jordi Kroon
07/03/2013 15:45:05Jelle Hi
07/03/2013 15:45:44Jasper DS
07/03/2013 18:46:13@Jelle, ik heb dat programma een aantal jaar geleden ook moeten gebruiken op school en hmm hoe zeg je dat, dit is echt niet programmeren.
Je gaat met dat programma nooit een vet spelletje kunnen maken... Het enige wat je kan doen is enkele voorgebakken handelingen uitvoeren op je objecten.
Normaal gezien zou er dus ook geen fout in de code mogen zitten aangezien je niet in de code komt(?), kijk voor alle zekerheid de logica van je systeempje nog eens na.
Je gaat met dat programma nooit een vet spelletje kunnen maken... Het enige wat je kan doen is enkele voorgebakken handelingen uitvoeren op je objecten.
Normaal gezien zou er dus ook geen fout in de code mogen zitten aangezien je niet in de code komt(?), kijk voor alle zekerheid de logica van je systeempje nog eens na.
En nog een tip: Probeer je code te isoleren. Dus haal eens andere delen van je code eruit, en vind zo eens uit waar het probleem zit.
Jelle Hi
07/03/2013 21:29:00@Jasper, ik weet dat het niet echt programmeren is, het is meer blokjes slepen zodat er iets gebeurt :P.
Het programma is in mijn ogen zowat compleet waardeloos, ik had het hier gepost omdat ik nog geen fout kon ontdekken in de logica ;)
@Aar, goed idee!
Het programma is in mijn ogen zowat compleet waardeloos, ik had het hier gepost omdat ik nog geen fout kon ontdekken in de logica ;)
@Aar, goed idee!