Game script

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: 1 2 volgende »

Alexander

alexander

03/03/2009 12:15:00
Quote Anchor link
Hallo allemaal, ik heb weinig tot geen verstand van PHP en andere zaken.
Maar toch ben ik opzoek die mij wilt helpen met het volgende :
Ik zoek een gelijkwaardige game schript zoals www.kapilands.nl

mocht er iemand zijn die hierin wat ziet hoor ik het graag
ik weet voor niks gaat de zon op dus geef mij jou voorstel en wij komen er wel uit hoop ik.

Met vriendelijke groeten,
A.G.P brandenburg

PHP hulp

PHP hulp

30/11/2024 00:37:29

TJVB tvb

TJVB tvb

03/03/2009 13:00:00
Quote Anchor link
Wat voor budget heb je?
Dit is niet zo even gemaakt. Je hebt eigenlijk de keuze uit:
-duizenden euro's betalen
-php/mysql leren en over enkele jaren eens gaan kijken hoe je dit in elkaar gaat zetten.

Robert Deiman

Robert Deiman

03/03/2009 15:26:00
Quote Anchor link
@alexander

Behalve het scripten moet je een heleboel meer weten. In het gamescript van kapilands zitten een aantal formules waarmee bepaalde resultaten worden bepaald. Dat soort dingen moet je allemaal vantevoren gaan uitdenken en uitwerken (niet in code, maar een juiste formulie), het kost namelijk een heleboel extra tijd en dus ook geld als je tijdens de ontwikkeling steeds dingen tegenkomt waar je niet aan hebt gedacht.

Het maken van zoiets valt of staat eigenlijk met een goed plan, werk zoveel mogelijk vantevoren uit, dat scheelt een heleboel gedoe tijdens het scripten.

Alexander

alexander

03/03/2009 15:51:00
Quote Anchor link
Bedankt voor de snelle reactie`s alvast

Wat voor Budget ik hiervoor heb is tussen de 5.000 en 10.000 euro
dit bedrag wordt snel terug verdient door de prim accounts
dus optie 2 is geen optie helaas.

de reactie van Robert :
ik heb een soort story bord gemaakt met alle dingen die er ongeveer in zouden moeten zitten, dit is gemaakt door mij zelf door te luisteren wat de internet gamers zoeken en willen.
ik heb 3 jaar verschillende games gespeeld en heb geluisterd naar de spellers wat ze willen in de game
daardoor loop ik nu al 1 jaar met het idee, maar kan het zelf niet verwezelijken.
wel geprobeerd maar helaas.
dus zoek ik een persoon of personen die dit idee om willen zetten naar een daad werkelijke game er is Geen haast bij en de opbouw wordt in fase`s gemaakt ( is de bedoeling ) ik heb zelf een schatting gemaakt kwa tijd dat men er mee bezig zal zijn dat is ongeveer 5 jaar natuurlijk niet elke dag maar gewoon op een hobby matige manier.

met vriendelijke groeten

Alexander brandenburg

Wouter De Schuyter

Wouter De Schuyter

03/03/2009 17:00:00
Quote Anchor link
Contacteer ***SPAM*** eens ;)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Wouter De Schuyter

Alexander

alexander

03/03/2009 20:00:00
Quote Anchor link
Hoi, Paradox

ik heb contact opgenomen met hun nu even wachten op hun antwoord zodra ik deze heb zal ik deze ook hier vermelden.

Bedankt voor je informatie

Max S

Max S

03/03/2009 21:37:00
Quote Anchor link
Quote:
ik heb 3 jaar verschillende games gespeeld en heb geluisterd naar de spellers wat ze willen in de game

Bij dat spelen en wat zij willen hebben...

Bedoel je hiermee "games" via je browser waar je alleen maar een beetje hoeft te klikken?

of

Bedoel je "games" die je gratis kan downloaden en waar allemaal reclame in het spel is verwerkt?

of

Bedoel je games die worden verkocht in de winkel, uitgegeven door een grote uitgever en gemaakt door de beste game-developers...

Er zit namelijk een groooot verschil in, in het geval van de 2e en de derde zal ik niet voor een browser spel gaan, denk niet dat je doelgroep dit dan leuk zou vinden.....

Alexander

alexander

13/03/2009 08:55:00
Quote Anchor link
Hallo soorry voor de late reactie had de griep.

Het wordt een browser game, met interactieve hoofdpagina en ja een beetje klikken en invullen de game gaat over de je een bedrijf moet gaan runnen met alle zaken die er bij komen zoals personeel, reclame, onderzoek
Het enige wat wij niet gebruiken is belasting.
De speler moet een producten maken en deze verkopen op de markt of in zijn eigen winkels.
De speler heeft verschillende doelen waar hij naar toe kan streven dat is de keuze van de speler zelf. er is geen echte einde een openeinde in deze game.
je kan net zo lang spelen als zij dat willen.
De verdiensten komen uit VIP accounts deze hebben vele extra mogelijkheden zonder VIP kan je ook gewoon spelen zonder belemeringen
Reclame gebruiken wij niet in de game zelf dat vind ik super vervelend.

Voor de bouwers hier die willen hun hulp willen aanbieden hebben wij een powerpoint presentatie gemaakt van de game globale voorbeeld van hoe de game er uit zouden moeten zien.

alle hulp is welkom

Robert Deiman

Robert Deiman

13/03/2009 10:02:00
Quote Anchor link
@alexander

Maar wat is dan het doel van het spel? Kan je concurrenten ook op 1 of andere manier dwarszitten bijvoorbeeld? enige interactie met de verschillende spelers onderling (en dan bedoel k niet met forum) is bij online games welkom, anders kan je he tnet zo goed offline spelen.

Alexander

alexander

13/03/2009 10:27:00
Quote Anchor link
Hoi Robert Deiman

jazeker kan je een andere speler dwars zitten maar je kan nooit een andere kapot maken, de doel van de game is Handelen met je producten
En je bedrijven terein uitgroeien om bij de top te horen.
Dus eigelijk is het een combinatie van handel -bouwen - geld.

In de hoofkantoor gebouw zit je kantoor als je in je kantoor zit dan kan je ook chatten met andere spelers er zijn 3 kamers daarvoor gemaakt.
zodat je direct kunt handelen of gewoon chatten.

tevens als je via de chat een handelspartner heb gevonden dan kan hij de goederen via een contract aan je verkopen dus zonder de markt er tussen wat weer meer voordeel oplevert.

Daarnaast kan er ook schepen onderling worden verhuurd om de producten naar de werled markt te brengen .

De spelers zitten op verschillende plekken in de wereld Amerika Z en Noord en afrikca azie Europa Russland Elke wereld deel heeft zijn voor en nadelen
Somige producten doen het heel goed en andere heel slecht.

Je kan niet overal productie gebouwen neer zetten zeker niet in de eerste 6 nivo`s van de game dus moet je wel onderhandelen met mede spelers die wel in dat gebied zitten om een bepaalde product te krijgen.
en dan heb je nog de verschillende kwaliteien van de producten die de speler onderzoekt in de lab.

Om je bedrijf goed te laten groeien heb je andere spelers nodig.
Ook voor mensen die alleen willen werken is het mogelijk
voor de speler die 100 % uit de game willen halen is er een vip account

Nog een leuk extra in de game is:
De overheid de overheid zet een opdracht uit de spelers kunnen zich daarop inschrijven en moeten daarna als zij zijn uitgekozen de opdracht uitvoeren.
Somige opdrachten moet je met medere spelers uitvoeren wanneer de opdracht goed zijn uitgevoerd krijgen de deelnemende spelers een punt deze punt helpt de verkoop en productie om meer te maken en te verkopen

En er is meer :
De game is realtime dat houdt onderandere in zoals nu de krediet probleem dat dan de leen rente omhoog gaan en spaarrente omlaag.
of de overstroming in azie betekend dat de productie omlaag gaat net als de verkoop.
dus de game reageert op de wereld en door samen te werken met elkaar door te handelen zowel in producten en aandelen komt de speler goed of matig uit de situatie waarin hij zit.

Hoe hoger de speler komt met zijn hoofdkantoor hoe realistiser de spel voor de speler wordt

Timen kut

Timen kut

13/03/2009 10:31:00
Quote Anchor link
pas je wel op dat niemand er nu met jouw idee vandoor gaat.... leuk om het concept te lezen, en ook tof bedacht... maar niet iedereen op het internet is even eerlijk

Alexander

alexander

14/03/2009 09:51:00
Quote Anchor link
Hallo Timen.

Daar heb je wel gelijk in maar ben wel zeer voorzichtig met het laten zien van de powerpoint uitleg en de story bord deze kunnen alleen worden gezien met bijzijn van mij.
Maar soms moet je met de billen bloot om helpers te krijgen hellaas.

Willem Jan Z

Willem Jan Z

14/03/2009 10:03:00
Quote Anchor link
Als het echt zo uitgebreid wilt zoals hier boven, dan kom je er niet met 10.000 euro.

Alexander

alexander

14/03/2009 10:04:00
Quote Anchor link
Hallo allemaal alweer

Welke of wat kan ik het beste gebruiken als server voor de game een webruimte kopen ? of een server kopen en daar de game op laten draaien.

dit is nodig om bepaalde onderdelen van de game te testen voor de bouwers zodat zij kunnen zien of hun werk daadwerkelijk ook werkt.
Als jullie een idee hebben of oplossingen hiervoor graag of als een van jullie een server ruimte te huur hebben mag natuurlijk ook

P.s Ik zit bij medere clubs als ik het zo mag zeggen voor de php maar deze is het beste ik krijg reactie`s waar ik aan heb en jullie denken ook mee.
en heb 2 mensen die willen helpen
zodra wij een sript hebben gemaakt en die is geschikt voor hier dan plaats ik die bij jullie mischien hebben jullie er ook wat aan. ( niet de gehele game natuurlijk )

En bij de pagina medemogelijk gemaakt door deze site

met vriendelijke groeten

alexander

Alexander

alexander

14/03/2009 10:09:00
Quote Anchor link
Hoi willemJan Z

Dat is mogelijk, dat wij daarboven uitkomen maar dat vind ik niet zo erg want kwaliteit en hoge grafische en speelbaarheid en de snelheid is belangrijker dan de kosten, wat bij een goede game verdient het zich zelf terug.

Dit is vooraf onderzocht.

bedankt voor je reactie

14/03/2009 10:12:00
Quote Anchor link
Je kunt gewoon op het Afbeelding (edit) knopje drukken voor als je wat wilt toevoegen.
Moet je voordat servers e.d. gaat huren niet bedenken hoe en wat je het helemaal precies wilt enzo? Dus als je toevallig een of andere rare obscure php module nodig hebt, dat je dan ook kan krijgen.
Of als je besluit om het niet meer in php te doen maar in bijvoorbeeld coldfusion?

Willem Jan Z

Willem Jan Z

14/03/2009 10:16:00
Quote Anchor link
Karl, dat zou raar zijn, opeens een andere taal te kiezen :P

Maar hij moet er wel op letten dat hij wat kan op de server. Als hij denkt dat het echt goed gaat lopen, is dedicated hosting nog niet zo gek.

Alexander

alexander

14/03/2009 10:30:00
Quote Anchor link
Hoi Karl

Kijk daarvoor heb ik dus mensen nodig die mij hierbij willen helpen en zo zijn we weer rond :).
Nu je met teksten gaat gooien Coldfusion nooit van gehoord. maar dat geef niks.
Wij zijn ook in gesprek met een bedrijf inventis om te kijken wat zij kunnen doen voor ons .
Sorry ik zal invervolg het knoppie gebruiken

WillemJan Z : een dedicatend hosting is inderdaad waar wij naar zitten te kijken,
het tweede waar wij naar zitten te kijken is een complete server te bouwen bij mijn bedrijf voor de game Wij hebben 3 testen gedaan daarmee het enige nadeel van een eigen server is de profider dus bleek niet de juiste snelheid te halen die ik voor ogen. Een goede oplossing hiervoor kan ik niet echt vinden. Daatnaast is het nu een nederlandse versie maar daarna moet er een Engelse versie komen de Nederlandse is voor mij zelf ik kan geen goed engels kan dus tja daarna wordt de Game omgezet in het engels- en weer later Duits en frans

Bedankt voor jullie reactie
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door alexander

Willem Jan Z

Willem Jan Z

14/03/2009 10:45:00
Quote Anchor link
Je kan ook je eigen server bij een datacentrum in het rek hangen. Kost je misschien 50,- per maand (verschilt uiteraard met datacentrum). Meestal ben je dan wel zelf verantwoordelijk voor het onderhoud. Maar je hebt dan wel meer zekerheid van uptime (mits de server zelf niet stuk gaat :P)

Jens V

Jens V

14/03/2009 10:48:00
Quote Anchor link
Ga je naar Inventis gaan? Zou je dan niet beter het spel door hun laten ontwikkelen? ALs je toch zegt dat je tegen de 10.000 euro budget hebt, kan je het evengoed door echte professionals laten doen? Inventis is namelijk op gebied van webdesign en coding een van de vooraanstaande bedrijven van Europa...

Maar ja, da's gewoon mijn gedacht ;)

Jens

Willem Jan Z

Willem Jan Z

14/03/2009 10:56:00
Quote Anchor link
Jens, 10.000 voor zo'n spel is niet veel, er zit heel veel geld en tijd in om zoiets te ontwikkelen. Als Inventis zo vooraanstaand is als jij zegt (wat ik betwijfel, maar dat terzijde), zullen ze het niet voor dat geld doen.

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.