GD Bold?
Tim
09/01/2007 17:44:00Ik ben bezig met tekst in een plaatje te zetten maar hoe maak je dit bold:)
Mijn Code?:)
$im = imagecreatefromjpeg($imagepath);
$tc = imagecolorclosest ($im, 10, 0 ,0);
imagettftext ($im, 10, 0, 1, 17, $tc, "verdana.ttf", "$tekst1" );
Mijn Code?:)
$im = imagecreatefromjpeg($imagepath);
$tc = imagecolorclosest ($im, 10, 0 ,0);
imagettftext ($im, 10, 0, 1, 17, $tc, "verdana.ttf", "$tekst1" );
PHP hulp
05/11/2024 12:37:14Joren de Wit
09/01/2007 17:49:00Een ander .ttf bestandje nemen. Van elk lettertype is er voor een verschillende decoratie (bold, italic) een verschillend .ttf bestand.
Tim
09/01/2007 18:27:00Joren de Wit
09/01/2007 18:37:00Het woord 'centreren' is hier niet helemaal op zijn plaats. Met imagettftext() plaats je namelijk een stuk tekst op een reeds bestaande afbeelding. Je kunt met de x en y coordinaat precies aangeven waar je wilt dat je tekst begint.
Maar bij centreren is de lengte van de tekst ook nog eens van belang. Met behulp van imagettfbox() zou je de totale breedte van je tekst kunnen bepalen. Vervolgens kun je met die waarde en de totale breedte van je afbeelding bepalen op welke x-coordinaat je tekst moet beginnen. Ditzelfde kun je voor de y-coordinaat doen.
Kortom, er is geen 'center' functie...
Maar bij centreren is de lengte van de tekst ook nog eens van belang. Met behulp van imagettfbox() zou je de totale breedte van je tekst kunnen bepalen. Vervolgens kun je met die waarde en de totale breedte van je afbeelding bepalen op welke x-coordinaat je tekst moet beginnen. Ditzelfde kun je voor de y-coordinaat doen.
Kortom, er is geen 'center' functie...