GD Hulp...

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ilja

Ilja

09/01/2007 20:22:00
Quote Anchor link
Hallo allemaal,
Ik heb een probleem ik gebruik een script van phphulp.nl een automatisch fotoalbum. Aleen als ik een plaatje in de map stop waar het script thumbs van moet maken ik een error krijg :S en dat is deze:

Warning: imagecreatetruecolor() [function.imagecreatetruecolor]: Invalid image dimensions in G:\htdocs\Sheep\screenshot\index.php on line 49

Warning: imagecopyresampled(): supplied argument is not a valid Image resource in G:\htdocs\Sheep\screenshot\index.php on line 52

Warning: imagejpeg(): supplied argument is not a valid Image resource in G:\htdocs\Sheep\screenshot\index.php on line 55

Ik gebruik een programma dat WAMP5 heet ik denk dat het GD is maar welk bestanden moet ik dan ook alweer laden om het aan te zetten?
avb!
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Ilja

PHP hulp

PHP hulp

05/11/2024 16:23:36

Joren de Wit

Joren de Wit

09/01/2007 20:27:00
Quote Anchor link
Nee het gaat fout omdat je in je imagecreatetruecolor() geen geldige afmetingen opgeeft. Vervolgens gaan de andere functies dan ook de fout in...

Je zult dus daar de fout moeten zoeken.

Ilja

Ilja

09/01/2007 20:51:00
Quote Anchor link
Ik heb niets in het script veranderd en hiervoor deeed hij het nog wel... ik heb het script zelfs opnieuw van de site gehaald.

Joren de Wit

Joren de Wit

09/01/2007 20:55:00
Quote Anchor link
Laat eens een stukje van je script zien. Met name het gedeelte waar de imagecreatetruecolor() staat en hoe je aan de afmetingen binnen die functie komt...

Ilja

Ilja

09/01/2007 21:17:00
Quote Anchor link
een stukje... hier is het hele script: http://www.phphulp.nl/php/scripts/9/632/

Joren de Wit

Joren de Wit

09/01/2007 21:27:00
Quote Anchor link
Weet je zeker dat je de functie thumbnail() met de juiste parameters aanroept? Volgt er wel een juist resultaat uit getimagesize()?

Zoals het script daar staat zal het misschien best kloppen, maar het gaat erom wat je er zelf mee doet...

Ilja

Ilja

09/01/2007 21:35:00
Quote Anchor link
ik heb er zelf helemaal NIETS mee gedaan het engiste wat ik heb veranderd is de map waar de fotos in staan...

Joren de Wit

Joren de Wit

09/01/2007 21:42:00
Quote Anchor link
Ok, maar blijkbaar gaat het toch ergens fout. Nu is het aan jou de taak om uit te zoeken waarom het fout gaat. En in principe vertelt zo'n php foutmelding je al veel.

De parameters die aan de imagecreatetruecolor functie meegegeven worden, kloppen niet. Van daaruit zul je dus uit moeten zoeken waarom ze dan niet kloppen...

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.