[GD] Variabele uit afbeelding halen?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Traineeship Full Stack Java developer

Dit ga je doen Start jij op 7 augustus bij de Experis Academy dan kickstart jij jouw IT-carrière! We leiden je op tot een gewilde Full Stack Java Developer met alle kennis en vaardigheden die nodig zijn om de arbeidsmarkt te betreden. Wat kun je verwachten, hoe zit een dag in het leven van een Trainee eruit? Periode 1 Als Full Stack Java Developer Trainee volg je vanuit huis een op maat gemaakte onlinetraining die in het Engels wordt gegeven. De tijd die je kwijt bent aan het volgen van de training kun je vergelijken met een fulltime werkweek. In

Bekijk vacature »

Junior Front end developer Onderwijssoftware

Functie Als Junior front end developer kom jij terecht in een klein, maar hecht team bestaande uit 5 andere developers (waarvan 2 senioren, 2 medior en 1 junior). Met de gezamenlijke missie om “ieder kind te helpen met onze software” wordt er dagelijks gepassioneerd en hard gewerkt aan ons in-house ontwikkeld platform. Deze software is gebaseerd is op AI, machine Learning en wetenschappelijke inzichten. Dagelijks zul jij werken met onze high traffic webapplicatie. We hebben ruim 300.00 gebruikers en meer dan 2 miljard records waar je te maken mee krijgt! Verder zul jij je bezighouden met: – Het ontwikkelen van

Bekijk vacature »

(Junior) Back-end Ontwikkelaar

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Altijd al willen werken bij een organisatie, die maatwerk applicaties bouwt, die echt impact hebben in de maatschappij? Dit is je kans. Voor een kleine organisatie in de regio van Eindhoven ben ik op zoek naar een C# Ontwikkelaar. Jij gaat aan de slag met de ontwikkeling van maatwerk software en applicaties. Deze organisatie werkt voor grote organisaties in Nederland, maar ook voor het MKB. De projecten waar je aan gaat werken zijn erg divers, waardoor je werk uitdagend blijft en je erg veel kan leren. Verder ga je aan

Bekijk vacature »

Java Developer / Sociaal domein

Dit ga je doen Nieuwbouw en doorontwikkeling; Beheer en wanneer nodig onderhoud; Bijdrage leveren in het functioneel- en technisch ontwerptraject; Analyseren van productie verstoringen; Meedenken over vernieuwingen en verbeteringen. Hier ga je werken De organisatie waar jij komt te werken focust zich op software development met een maatschappelijk tintje. De afdeling software ontwikkeling bestaat uit vijf verschillende scrum teams, met allen hun eigen focus gebied. Zo zijn er een aantal teams die zich focussen op specifieke applicaties, maar is er ook een team gericht op projecten. Binnen de organisatie staat innovatie en kwaliteit voorop. Een aantal applicaties draait nog op

Bekijk vacature »

Back end developer Digital Agency

Functie Wij zijn van origine een wordpress bureau, maar sinds 2006 zijn wij dit wel redelijk ontgroeid. Naar mate de jaren verstreken zijn we gegroeid in omvang, maar ook in de complexiteit van opdrachten waarin wij onze klanten kunnen bedienen. Momenteel bestaat onze organisatie uit 4 front end developers, 12 back end developer 3 projectmanagers en een 2 koppig management. Wij zijn een hele informele, bijna familiaire organisatie. Geen strak pak of overhemd, nee gewoon dragen waar jij je prettig bij voelt. De gemiddelde leeftijd ligt tussen de 25 en 30 en wij doen er veel aan om onze hechte

Bekijk vacature »

Lead javascript developer Node.js React

Functie Als fullstack JavaScript developer vind jij het uitdagend om op basis van concrete klantvragen nieuwe functionaliteiten te ontwikkelen. Bij voorkeur worden deze functionaliteiten op een bepaalde manier geprogrammeerd, zodat ze door meerdere klanten te gebruiken zijn. Je hebt dus vaak te maken met abstracte vraagstukken. Om dit te kunnen realiseren sta je nauw in contact met de product owner en/of klant. Je bent niet alleen onderdeel van het development team, maar hebt ook vaak contact met de product-owner en/of klanten om daardoor inzichten te verzamelen die leiden tot productverbeteringen. • Inzichten verzamelen bij de klant en/of product owner •

Bekijk vacature »

C# Developer

Dit ga je doen Je gaat aan de slag in het websites team of portals team waarin je je bezighoudt met concept & design, implementatie en ook een stukje bugfixing en onderhoud; Je werkt met je team volgens de Scrum werkwijze; Zo adviseer je ook de PO & Scrum Master over de technische architectuur, koppelingen en integratie met externe systemen en API’s; Je blijft op de hoogte van de laatste ontwikkelingen en trends op het gebied van C# / .NET en deelt deze kennis binnen de organisatie. Hier ga je werken Onze klant is een internationale organisatie gevestigd in de

Bekijk vacature »

Frontend Developer - Leeuwarden

Frontend Developer – Leeuwarden Als Frontend Developer bouw jij mee aan het onderwijs van de toekomst! In een scrum team werken met jonge en enthousiaste collega’s, moderne technieken, ruimte voor eigen ontwikkeling en op een proactieve wijze kunnen meewerken aan innovatie binnen het onderwijs. Magister is het state-of-the-art softwarepakket dat scholen in het voortgezet onderwijs op alle fronten ontzorgt. Van leerlingenadministratie tot het ondersteunen van individuele leerlijnen, van toegang tot digitaal lesmateriaal tot het plannen van het lesrooster. In de Magister app bedient Magister ruim 2,5 miljoen gebruikers waarvan, dagelijks meer dan 600.000 unieke. Hiermee is Magister de absolute marktleider

Bekijk vacature »

SAP ABAP Developer

Dit ga je doen Software ontwikkeling met behulp van o.a. ABAP, Sapscript en Smartforms Maatwerk development op SAP ECC 6.0, in de toekomst S/4 HANA Samenwerken met Business Analisten die functioneel en technisch ontwerpen aanleveren Testen van opgeleverde software Bugfixing Ondersteuning van eindgebruikers Hier ga je werken Onze klant, een internationaal gevestigd productiebedrijf dat mensen blij maakt, is ter versterking op zoek naar een ABAP Developer voor hun SAP team. Het team van 4 mensen verzorgt de ontwikkeling van maatwerk voor de SAP omgeving waar wordt gewerkt met modules SD, FI/CO, PM en MM. Momenteel draait het bedrijf op SAP

Bekijk vacature »

Software developer - C Sharp

Functie omschrijving Heb jij interesse in het programmeren en ontwikkelen van software? En heb jij enige ervaring met Oracle databases en PL/SQL? Wij zijn voor een leuke opdrachtgever in omgeving Naaldwijk op zoek naar een software ontwikkelaar die graag werkt met C#, JAVA of Oracle. Wij zoeken iemand die breed inzetbaar is en die aan veel verschillende applicaties wilt werken. Als software developer werk je met je collega's samen in een leuk en informeel team aan het (her)ontwerpen van bedrijfssystemen. Je houdt je bezig met het ontwikkelen van REST API's en je onderhoudt applicaties in Oracle PL/SQL en APEX. Vind

Bekijk vacature »

SQL Developer

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Jij gaat in deze functie aan de slag met uitdagende projecten en het creëren van maatwerk software, vooral middels SQL. Iedere klant/project is weer anders, maar dat maakt dit bedrijf en de functie erg uniek & uitdagend. Verder heb je de volgende taken: Ontwikkelen en ontwerpen van SQL databases. T-SQL wordt hierbij gebruikt als programmeer laag; Optimalisatie van query's, voor een verbeterde efficiency; Begeleiden van junior developers, mits je dit leuk vindt; Heb je meer interesse in een rol als consultant, dan is dit ook mogelijk. Je heb hier meer

Bekijk vacature »

Database Developer

Functieomschrijving Wat ga je doen? Als developer ben jij samen met een gemotiveerd team van 10 collega’s verantwoordelijk voor het creëren van aangemeten software voor klanten. Je bent klantvriendelijk en oplossingsgericht ingesteld, omdat het essentieel is om de klanten zo goed mogelijk te helpen met hun uitdagingen. Het is mogelijk om vanuit huis je werkzaamheden uit te voeren, maar het is ook prettig als je in de omgeving van Tilburg woont om naar het kantoor te kunnen komen. Vind jij het leuk om jouw creatieve vaardigheden te benutten om complexe systemen te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Bedrijfsprofiel Voor wie

Bekijk vacature »

Ervaren PHP Developer

Functie omschrijving Jelling IT zoekt ervaren PHP developer! Voor een organisatie in de regio Rhenen zijn wij op zoek naar een ervaren PHP developer die gaat functioneren als een verlengstuk van de klant. Jij bent iemand die technisch complexe zaken met enthousiasme aanvliegt. Je bent in staat om aan meerdere projecten te werken en werkt graag met de nieuwste technieken. In deze functie werk je veel samen met front-end developers en stel je alles in het werk om grote verschillen voor de klanten teweeg te brengen. Verder ben jij iemand die graag zichzelf uitdaagt en die altijd de beste wilt

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar PHP

Functie omschrijving Software Ontwikkelaar PHP gezocht! Wij zijn op zoek naar een ervaren PHP Software Ontwikkelaar om het team van onze opdrachtgever te versterken! De ideale kandidaat zal fungeren als verlengstuk van klanten en complexe technische vraagstukken met enthousiasme benaderen. Naast het werken met de nieuwste technologieën, ben je in staat om aan meerdere projecten tegelijkertijd te werken. Als je deze uitdaging aangaat, werk je nauw samen met front-end developers en draag je bij aan het realiseren van grote veranderingen bij klanten. Het bedrijf zoekt iemand die zichzelf graag uitdaagt en altijd streeft naar het leveren van de beste resultaten.

Bekijk vacature »

Senior Airport Developer ( System engineer)

De functie Nice to know (you) De nieuwe A-pier wordt de duurzaamste van Schiphol. Als deze af is ligt er 4000 vierkante meter zonnepanelen op het dak. En de toiletten? Die spoelen door met regenwater. we gaan ervoor: het creëren van de meest duurzame en hoogwaardige luchthavens ter wereld. een toekomstbestendig en duurzaam Schiphol. Daar werken we elke dag hard aan in team Development & Sustainability. Jij bent regisseur, expert én aanjager van de ontwikkeling van Schiphol. Connecting your world Hoe maak je de ambities en doelstellingen van Schiphol concreet in een project? De waarde voor Schiphol naar eisen die

Bekijk vacature »
Mark

Mark

23/01/2007 17:05:00
Quote Anchor link
Hey,

Ik zit met veel spam op een website. Ik moet de boel even gaan beveiligen. Heb het al eerder willen doen maar kom er steeds maar niet uit. Dus hoop ik dat jullie een oplossing hebben.

Ik heb het bestand van de afbeelding
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
<?php
session_start();
function
randstr($length, $hash = "abcdefghijklmnopqrstuvwxyz0123456789") {
    $strlength = strlen($hash);

$string = "";
    for($i = 0; $i < $length; $i++) {
                $random = rand(0, $strlength) - 1;

$string .= substr($hash, $random, 1);
    }

return $string;
}

$string = randstr(5);
$hash = md5($string);
session_register("hash");

$width = 80;  
$height = 20;

$imgTXT = $string;
$hTXT = rand(11,13);
$wTXT = rand(5,30);
$angleTXT = rand(-3, 3);
$sizeTXT = 10; /

$imgCreate = ImageCreate($width, $height);
$imgBg = ImageColorAllocate($imgCreate, 51, 51, 51);
$imgFg = ImageColorAllocate($imgCreate, 255, 255, 255);

ImageFill($imgCreate, 1, 1, $imgBg);

Imagettftext($imgCreate,$sizeTXT,$angleTXT,$wTXT,$hTXT,$imgFg,'Vera.ttf',$string) or die ("Please refresh");

header('Content-type: image/png');
ImagePNG($imgCreate);
ImageDestroy($imgCreate);

?>

daar heb ik een session in staan. En ik wil die gaan checken in een formulier. Dat heb ik als volgt gedaan:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
    If (isset($_POST['answer']) AND $_POST['answer'] != ""){
        $answer = $_POST['answer']; // Ophalen
          $answer = trim($answer); // Eventuele spaties weghalen
          $answer = strtolower($answer); // Er lowercase van maken
         $answer = md5($answer); // md5 encrypten

if(!isset($_SESSION["hash"])){
               $real = $_SESSION['hash'];
        }else{ die("Er is iets fout"); }

if($answer != $real){
        echo "<font color=\"red\">De code is niet juist.</font><br/>";
        } elseif ($answer == $real){

na dit laatste stukje code wordt de boel de database in gepropt. Let niet op de chaos. Ben al lang aan het proberen maar kom er maar niet uit. Weet iemand hoe ik dit wel kan doen? (ohja boven in het bestand waar ik check staat wel session_start())

Edit:ik krijg dus de sessie niet in het 'check' bestand.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Mark

PHP hulp

PHP hulp

22/11/2024 05:49:59

- wes  -

- wes -

23/01/2007 17:06:00
Quote Anchor link
Madame Zelma zegt.....

Waaaaaaaaat is je fouuuuuuuuuuuuuuuuuuuut

Mark

Mark

23/01/2007 17:11:00
Quote Anchor link
ik heb geen foooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooout melding.
Ik krijg alleen de tekst op de afbeelding niet echt als tekst zodat ik hem kan checken.

- wes  -

- wes -

23/01/2007 17:22:00
Quote Anchor link
session_register("hash");

is vooroorlogs

gebruik

$_SESSION['hash']

Mark

Mark

23/01/2007 17:33:00
Quote Anchor link
dat had ik ook al geprobeerd

Code (php)
1
$_SESSION['hash'] = $hash;

maar dan krijg ik als nog: 'er is iets fout'
de session echo'n werkt ook niet want session = 0.

Mark

Mark

23/01/2007 18:29:00
Quote Anchor link
Of is er een andere manier? Dit heb ik uit een script. Daar deden ze het met een cookie maar ook dat werkte niet. En mijn browser accepteert wel cookies.

Thijs X

Thijs X

23/01/2007 18:58:00
Quote Anchor link
Probeer mijn CAPTCHA eens:

http://php.ferket.net/captcha.txt
voorbeeldje: http://www.inekespork.nl/img.php
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Thijs X

Mark

Mark

23/01/2007 23:20:00
Quote Anchor link
ok bedankt, ga het morgen is proberen.

Mark

Mark

24/01/2007 17:41:00
Quote Anchor link
aaah super ;-) hij werkt. Eindelijk. Super bedankt!

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.