GD2

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Junior Front end developer

Functie Als Front end developer binnen onze organisatie ga jij je bezig houden met het bouwen van de user experience van de webapplicaties. Je bent verantwoordelijk voor het vertalen van concepten, briefings en designs naar werkende functionaliteit. Hierbij zorg je ervoor dat applicaties betrouwbaar, veilig en toekomstbestendig zijn en een goede architectuur hebben en behouden. Verder denk je actief na- en mee over nieuwe ontwikkelingen en functionaliteiten om zo elke dag de klantervaring weer te verbeteren. Dit doe je natuurlijk niet alleen maar in een development team. Het team bedraagt momenteel 4 man bestaande uit 2 devops engineers en 2

Bekijk vacature »

Full stack Python developer

Functie Samen met andere collega’s (een product owner, een software manager en een ervaren ontwikkelaar) ga jij onze producten verder ontwikkelen. Jouw verantwoordelijkheden zullen bestaan uit: – Verder wil gaan met de ontwikkeling van onze bestaande producten; nieuwe features! – Meedenkt over de roadmap van onze producten – Als sparringpartner kan optreden op het gebied van development – Zelf ook nieuwe ideeën op tafel durft te leggen en deze van scratch af aan wilt bouwen Hieronder ook een paar voorbeelden van projecten waar we momenteel mee bezig zijn of binnenkort aan willen beginnen: – Real-time interactie creëren in onze web

Bekijk vacature »

Traineeship Fullstack developer (WO, 0 tot 3 jaar

Functie Zoals beschreven ga je vanaf start aan de slag bij een passende opdrachtgever, hierbij kijken ze echt naar jouw wensen, kennis/ervaring maar ook de reisafstand. Momenteel hebben ze meerdere klanten waarbij ze groepen hebben opgezet wat maakt dat er diverse uitdagende kansen liggen. Naast het werken bij de opdrachtgever, en het volgen van de masterclasses, zul je regelmatig met de andere trainees in contact zijn. Niet alleen op professioneel vlak maar juist ook bij de borrels en kwartaaluitjes! Kortom; een jaar lang hard aan jezelf werken in combinatie met gezelligheid en plezier. Spreek dit jou aan? Dan komen we

Bekijk vacature »

Medior Front-end Developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als Medior Front-end Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Onze klantenkring is groot en divers, dat vraagt om flexibiliteit van jou. Tegelijkertijd betekent dit dagelijks nieuwe dingen leren én dat geen werkdag hetzelfde is. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling waarbij iedereen welkom is, zowel

Bekijk vacature »

Front-End Developer

As a Front-End Developer at Coolblue you improve the user-friendliness of our webshop for millions of customers. How do I become a Front-End Developer at Coolblue? As a Front-End Developer you work on the user-friendliness of our webshop for millions of customers. You enjoy working with the UX Designer to pick up stories. You get energy from coming up with creative solutions and are happy to present these within the team. You also take pride in your work and welcome any feedback. Would you like to become a Front-End Developer at Coolblue? Read below if the job suits you. You

Bekijk vacature »

Junior/medior Back end developer PHP, Laravel

Functie Jij als ontwikkelaar komt te werken in een team bestaande uit 4 back end programmeurs, 2 vormgevers/ Front end developers en een online marketeer. Qua persoonlijkheden is het team erg gevarieerd van sportfanaten tot gameliefhebbers en Golfers. Een ding heeft iedereen hier gemeen; Passie voor goede code. In jouw rol zul je voor veel van je tijd je bezig houden met het ontwikkelen van maatwerk features en applicaties. Daarnaast hebben wij op aanvraag ook wel eens een website of onderhoudsklusje, die opgepakt moet worden en hier ben jij ook niet vies van. Jij als full stack developer zult dus

Bekijk vacature »

C# Unity Developer

Functieomschrijving Ontwikkel jij mee door applicaties te bouwen die bijdragen aan het optimaliseren van processen? Voor een erkende werkgever in regio Tilburg zijn wij op zoek naar een Unity C# Developer die graag de uitdaging aangaat! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Je bent een luisterend oor naar klanten en vertaalt hun wensen door naar bruikbare software; Je werkt aan innovatieve softwareoplossingen voor het verbeteren en/of vernieuwen van processen; Je bent verantwoordelijk voor het uitvoeren van updates/aanpassingen aan de reeds draaiende applicaties. Bedrijfsprofiel Je komt te werken voor een internationale werkgever in regio Tilburg. Samen met een vooruitstrevend team

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Senior Front end developer Automotive Angular

Functie Als Senior Front end developer kom je te werken in een team van 11 developers. 9 van de 11 focussen zich op back end, welke is geschreven in Java, en 2 op de front end waarbij er gebruik wordt gemaakt van Typescript en Angular. De focus in deze rol ligt op 2 aspecten; doorontwikkeling van de eigen tooling en gebruik van de tooling t.b.v. klantprojecten. Momenteel zijn ze in de afrondende fase van een project waarbij ze het gehele verkoopproces van nieuwe auto’s anders ingeregeld hebben voor een grote dealer in Nederland. Waarbij Auto’s normaliter pas verkocht werden in

Bekijk vacature »

Medior/senior Front-end developer (Vue.js)

Functie Als Front-end developer ben je uiteindelijk overkoepelend aan de slag voor de 3 ontwikkelteams die ieder aan een specifiek product werken. In samenwerking met de UX-designer en de huidige Front-end developer zorg je voor gebruiksvriendelijke software. Lijkt het jou interessant om complexe problemen op te lossen en feautures naar een hoger niveau te tillen? En vind je het niet erg om oudere delen van de applicaties te refactoren i.c.m. het toevoegen van nieuwe functionaliteiten? Dan komen wij graag met je in contact. Eisen • HBO werk- en denkniveau (ze kijken niet naar papieren, maar naar denkniveau, motivatie en zelfredzaamheid)

Bekijk vacature »

Integratie Developer / Architect

Dit ga je doen Als Integratie Developer / Architect binnen deze organisatie krijg je echt de kans om impact te maken. De organisatie is groeiende maar houdt een corporate cultuur buiten de deur. Heb je een goede business case: zorg voor goede argumentatie en ga ervoor! Geen stroperig beslissingsproces dat jouw ideeën in de weg staat! Enkele van jouw taken: Je ontwerpt en ontwikkelt nieuwe integraties met behulp van interne tools (Boomi) of externe partners; Je vertaalt functionele specificaties naar technische oplossingen; Je denkt mee over strategische ontwikkelingen op het gebied van applicatie integratie; Je voert regie op leveranciers en

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

C# Developer

Functie omschrijving Voor een softwarebedrijf in de omgeving van Veghel zijn we op zoek naar een C# developer. Word jij blij van ontwikkelen in C# en .NET? Lees dan snel verder! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uit gaan zien: Door middel van ASP.NET, MVC Framework en C# ga je webshops, websites en webapplicaties ontwikkelen. Je zorgt voor de optimalisatie van bestaande software en de automatisering van bedrijfsprocessen. Op basis van de wensen van de klant ga je samen met je collega's ga je op zoek naar de juiste oplossingen en je gaat dit uitwerken tot een mooi eindproduct. Bedrijfsprofiel

Bekijk vacature »

Belastingdienst - Freelance Senior Cobol Applicati

Startdatum: 01.06.2023 Richttarief: €65,00 - €75,00 Duur van de opdracht: 7 maanden Uren per week: 36 Taal: Nederlands vereist! Gelieve in het Nederlands te solliciteren. Functieomschrijving: In de applicatie ETM zijn nu de inningsvoorzieningen voor ongeveer 25 aangifte- en aanslagmiddelen opgenomen. ETM is een extern aangeschafte service en het huidige contract met leverancier Oracle loopt af op 31-12-2022. Het programma uitfaseren ETM heeft als doel om vervanging te realiseren waarmee alle nu in gebruik zijnde ETM ondersteuning wordt overgenomen in nieuwe Inningsvoorzieningen om de continuïteit van de inningsprocessen te waarborgen. Eén van de inningsvoorzieningen die voor het einde van 31-12-2022

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Dutchcamel

dutchcamel

03/09/2004 20:17:00
Quote Anchor link
Ik heb een vraag die misschien wel erg simpel is voor iemand die wat van Linux weet, maar dat weet ik dus niet :P Hoe kan ik de nieuwste GD installeren op mijn server? Versie 2.* dus.

PHP hulp

PHP hulp

23/11/2024 16:32:49

Joris van Rooij

Joris van Rooij

03/09/2004 20:21:00
Quote Anchor link
welke distro heb je? ik kan je waarschijnlijk wel helpen...

Dutchcamel

dutchcamel

03/09/2004 20:22:00
Quote Anchor link
Das snel na mn oproep in gmail topic :D

Clarkconnect, gebasseerd op Redhat:

http://dutchcamel.pointclark.net/phpinfo.php

Joris van Rooij

Joris van Rooij

03/09/2004 20:26:00
Quote Anchor link
ja, draai ik ook, 2.2?

Joris van Rooij

Joris van Rooij

03/09/2004 20:28:00
Quote Anchor link
het zou zo moeten werken:

cd ~
wget http://www.boutell.com/gd/http/gd-2.0.28.tar.gz
gzip -d gd-2.0.28.tar.gz
tar -xf gd-2.0.28.tar
cd gd-2.0.28
./configure
make
make install

en klaar!

Dutchcamel

dutchcamel

03/09/2004 20:35:00
Quote Anchor link
2.2 ja :)

Het gaat trouwens goed t/m "./configure", dan krijg ik dit:

Quote:
checking for a BSD-compatible install... /usr/bin/install -c
checking whether build environment is sane... yes
checking for gawk... gawk
checking whether make sets $(MAKE)... yes
checking for gcc... no
checking for cc... no
checking for cc... no
checking for cl... no
configure: error: no acceptable C compiler found in $PATH
See `config.log' for more details.

Joris van Rooij

Joris van Rooij

03/09/2004 20:37:00
Quote Anchor link
damn, ik wist dat cc stripped was, maar geen c-compiler? dan moet je die nog even installeren ;)

Dutchcamel

dutchcamel

03/09/2004 20:38:00
Quote Anchor link
Hehe, nice :) Je raadt denk ik wel wat m'n volgende vraag nu is? :D

Joris van Rooij

Joris van Rooij

03/09/2004 20:39:00
Quote Anchor link
ja: apt-get install gcc

Dutchcamel

dutchcamel

03/09/2004 20:44:00
Quote Anchor link
Couldn't find package gcc

Na apt-get update kan ie um wel vinden, hij is nu bezig. Hierna moet ik denk ik zo doen niet? :

cd ~
cd gd-2.0.28
./configure
make
make install

Joris van Rooij

Joris van Rooij

03/09/2004 20:46:00
Quote Anchor link
jeppie - helemaal goed, en als ie errors geeft na make, moet je make install niet doen he?

Joris van Rooij

Joris van Rooij

03/09/2004 21:01:00
Quote Anchor link
/root/gd/gd-2.0.28/gdparttopng.c:42: undefined reference to `gdImageCreateFromGd2Part'
collect2: ld returned 1 exit status
make[2]: *** [gdparttopng] Fout 1
make[2]: Weggaan uit map `/root/gd/gd-2.0.28'
make[1]: *** [all-recursive] Fout 1
make[1]: Weggaan uit map `/root/gd/gd-2.0.28'
make: *** [all] Fout 2
[root@eurovisiononline gd-2.0.28]#

ah damn, k*tlib. heeft ie weer problemen in zn eigen c script. Is zeker niet compatible of zo? ik zal dit eens voorleggen aan wat linux-wizards, want dit weet ik ook niet

Dutchcamel

dutchcamel

03/09/2004 21:02:00
Quote Anchor link
Support for PNG library, JPEG library, Freetype 2.x library, Xpm library staat allemaal op 'no' nadat ik ./configure gedaan heb. Komt dat daarna nog aan te staan of moet ik dat nog appart doen?

Dutchcamel

dutchcamel

03/09/2004 21:06:00
Quote Anchor link
Hmm ik heb net make gedaan, hele hoop tekst in beeld. Op het laatst ongeveer dit:

Quote:
collect2: ld returned 1 exit status
make[2]: *** [gdparttopng] Fout 1
make[2]: Weggaan uit map `/root/gd-2.0.28'
make[1]: *** [all-recursive] Fout 1
make[1]: Weggaan uit map `/root/gd-2.0.28'
make: *** [all] Fout 2

Lijkt me niet goed... Maar ik wacht wel even op antwoord van de opperguru :)

-edit-
Hmm is precies hetzelfde als wat je al zei, zal dus wel zeker niet goed zijn :) Tnx tot nu toe iig, ik hoor wel hoe ik het op te lossen is :)

-edit 2-
f*ck mij kutn00b dat ik ben, je kunt die tekst kopieren vanuit Putty :@ ik heb het iedere keer over zitten typen klojo dat ik ben. niet lachen :(
Gewijzigd op 03/09/2004 21:10:00 door dutchcamel

Rick

Rick

03/09/2004 21:47:00
Quote Anchor link
ROFL :P
sorrie, daar moest ik even om lachen

eventjes zlib installen en het is opgelost, dan zou het weer gewoon moeten werken :)

Dutchcamel

dutchcamel

03/09/2004 22:47:00
Quote Anchor link
:) En hoe installeer ik zlib onder linux?

Ja idd, ik snap geen hol van Linux of Unix of iets in die richting :P

Rick

Rick

03/09/2004 23:20:00
Quote Anchor link
apt-get install zlib
Dat lijkt mij iig het makkelijkst :)
En anders gewoon een tarretje downloaden en die met ./configure make make install installeren :)

Dutchcamel

dutchcamel

03/09/2004 23:37:00
Quote Anchor link
Hmm, zlib geinstallerd, krijg nog altijd hetzelfde.

Joris van Rooij

Joris van Rooij

04/09/2004 08:55:00
Quote Anchor link
ja, alsof zlib niet standaard op cc draait? volgens de wizards is het de nadeligheid van cc. Je moet al die libs en hun dependencies ook nog installeren. dat ga ik nu proberen, ik post wel de resultaten. (de dependecy-tabellen op de apt-servers van pointclark zijn niet zo denderend)

Joris van Rooij

Joris van Rooij

04/09/2004 09:03:00
Quote Anchor link
aaargh! volgens de clark-servers zijn libpng en libjpeg al "the newest version" die versies zijn al meer als een jaar oud! - dat wordt dus tarren en configgen

Edit: zlib is ook al verouderd. Alles in cc 2.2 is oeroud! Dit is niet fijn werken, ik denk dat ik mn eigen distro ga maken onderhand. Alle distro's doen k*t tegenwoordig.
Gewijzigd op 04/09/2004 09:05:00 door Joris van Rooij

Joris van Rooij

Joris van Rooij

04/09/2004 10:39:00
Quote Anchor link
cd ~
wget http://www.gzip.org/zlib/zlib-1.2.1.tar.gz
gzip -d zlib-1.2.1.tar.gz
tar -xf zlib-1.2.1.tar
cd zlib-1.2.1
make
make install
echo "dat ging wel goed"
cd ~
wget ftp://swrinde.nde.swri.edu/pub/png/src/libpng-1.2.6.tar.gz
gzip -d libpng-1.2.6.tar.gz
tar -xf libpng-1.2.6.tar
cd libpng-1.2.6
cd scripts
cp makefile.linux ../makefile
cd ..
make
make install
echo "ok dan die is ook gelukt"
cd ~
wget http://freeware.sgi.com/source/libjpeg/libjpeg-6b.tar.gz
gzip -d libjpeg-6b.tar.gz
tar -xf libjpeg-6b.tar
cd libjpeg-6b
./configure
make
make install
echo "GVD"
cd /usr/local/man
mkdir man1
cd ~/libjpeg-6b
make install
echo "nu duggiet wel"
cd ~
wget http://sunsite.cnlab-switch.ch/ftp/mirror/freetype/freetype2/freetype-2.1.9.tar.gz
gzip -d freetype-2.1.9.tar.gz
tar -xf freetype-2.1.9.tar
cd freetype-2.1.9
./configure
echo "hij zegt unix maar hij bedoelt linux en is eigenlijk ook het zelfde voor hem"
make
make install
echo "dat was leuk"
cd ~
wget http://koala.ilog.fr/ftp/pub/xpm/xpm-3.4k.tar.gz
gzip -d xpm-3.4k.tar.gz
tar -xf xpm-3.4k.tar
cd xpm-3.4k
echo "vuk een Imakefile"
echo "hebben we xmkmf nodig - dus X"
echo "dan maar zonder X image support"
echo "who needs X anyway"
cd ~
wget http://www.boutell.com/gd/http/gd-2.0.28.tar.gz
gzip -d gd-2.0.28.tar.gz
tar -xf gd-2.0.28.tar
cd gd-2.0.28
./configure
make
make install

en klaar!

volgens mij heeft hij nog steeds geen jpeg support, maar de jpeg-library staat er wel op.
ik hoop dat dit een fout is in de ./configure, want make gaf geen errors.

GD Succesvol Geinstalleerd...

groeten Joris ;)

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.