Gebruik <> of </TD>
Waarschijnlijk een simpele vraag maar voor een amateur als ik kost dat waarschijnlijk veel tijd om zelf uit te vissen.
Ik heb 5 jaar geleden een site in PHP gebouwd... heel eenvoudig. Deze heeft het altijd prima gedaan totdat de server van mijn hoster is gecrashed en deze een nieuwe heeft opgetuigd met een nieuwere versie van PHP (5.5.21).
Nu wordt de PHP anders verwerkt en is het een rommel.
Ik heb zelf al ontdekt dat hij struikelt over het gebruik van <> om 'not equal' aan te geven. Heb ik overal veranderd in !=. Nu struikelt hij over het gebruik van </TD>. Dat is volgens mij lastiger te vervangen...
Ik denk dat er iets anders is dat ik moet doen om te zorgen dat de site gewoon weer gaat functioneren.
Wie o wie kan mij verklappen wat er hier is gebeurd?
Alvast dank,
Sander
Ligt je layout in puin? (HTML aangelegenheid)
Krijg je parse errors/notices/warnings? (PHP aangelegenheid)
Iets anders?
Mogelijk is je PHP-code achter geraakt ten opzichte van deze versie. (zet het melden en weergeven van fouten aan en sla aan het debuggen)
Mogelijk was je pagina-opbouw syntactisch niet correct (validator geprobeerd? of misschien tijd voor een opfrisbeurt van je layout?)
Mogelijk is broncode (deels) corrupt geraakt bij een reddingsactie na de crash? (informeer bij je host, heb je zelf nog een backup waarmee je e.e.a. kunt vergelijken?)
EDIT: dus meer in zijn algemeenheid, hoe uit zich je problematiek? Ik kan mij niet voorstellen dat PHP struikelt over HTML (dit heeft namelijk meestal geen (speciale) betekenis voor PHP)? misschien zit er een of andere tussenlaag vervelend te doen? Misschien draai je in een of andere compatibiliteitsmodus?
Geef eens een concreet voorbeeld van het ongewenste gedrag?
Gewijzigd op 18/03/2015 14:38:30 door Thomas van den Heuvel
Dank voor je snelle reactie. Je kunt het gedrag waarnemen door te gaan naar www.biancadekat.nl
De website heeft het dus jaren prima gedaan. Als ik dezelfde code plaats op de plek waar ik mijn eigen websites vaak host (Webreus) werkt het zonder enig probleem.
Er moet dus iets in de verschillende versies van PHP zitten verwacht ik.
Tx,
Sander
Ik kan je ook de complete PHP file sturen...
Short tags: ( i.p.v. ) dus kijk eens als je die vervangt naar gewone tags of het dan wel gaat.
Uit de broncode te lezen is het de short tags die je moet vervangen naar gewone. ;)
Gewijzigd op 18/03/2015 15:40:03 door Bart V B
(sorry, dat is de opmerking van een amateur - ik moet me ook met dingen bezig houden waar ik wel verstand van heb. Maar ja dat worden dan weer hele lege dagen :D).
IK ben er nog niet (zoals je kunt zien) want hij laat de content niet meer zien. Om de een of andere reden accepteert hij de variabelen niet meer die ik doorgeef. Wellicht hebben jullie ook daar een tip.
Als ik de errormeldingen weer aanzet dan krijg ik de volgende honderd keer:
Notice: Undefined variable: s in /home/bianca/domains/biancadekat.nl/public_html/webpage.php on line 31
Moeten variabelen tegenwoordig eerst ergens aangekondigd of geinitialiseerd worden ofzo?
Thanks again. De uitvinder van Internet en forums verdient de Nobelprijs...
Sander
Toevoeging op 18/03/2015 16:26:12:
Ok hebbes. Deze heb ik met wat zoeken zelf redelijkerwijs kunnen vinden.... PHP wordt strenger en strenger.
Straks gaat ie gewoon mijn code weigeren omdat ie ziet dat er een amateur aan het knutselen is.
Nogmaals dank (Bart en Thomas).
Sander
Daar zit nog ergens iets fout: Parse error: syntax error, unexpected '"', expecting ',' or ';' in /home/bianca/domains/biancadekat.nl/public_html/webpage.php on line 276