Gebruiker automatisch redirecten na uitloggen...

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Senior, Medior and Junior SAP HANA Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Medior Werklocatie: Veldhoven Vacature ID: 12696 Introductie Our client is the world's leading provider of lithography systems for the semiconductor industry, manufacturing complex machines that are critical to the production of integrated circuits or chips. Our purpose is “unlocking the potential of people and society by pushing technology to new limits”. We do this guided by the principles “Challenge”, “Collaborate” and “Care”. Wat verwachten we van jou? SAP Certified Application Associate - SAP HANA Cloud Modeling (training and/or certification) Bachelor degree or higher Excellent understanding of SAP HANA (2.0 / Cloud), Data Modelling and writing

Bekijk vacature »

Pagina: « vorige 1 2

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

02/09/2022 17:10:58
Quote Anchor link
De JSON door PHP laten genereren. Maar een losse string met LOGGED_IN of LOGGED_OUT kan ook. Maar JSON is een mooi formaat als je structuur wilt aanbrengen in je data die je opvraagt.
Gewijzigd op 02/09/2022 17:12:44 door - Ariën -

PHP hulp

PHP hulp

22/11/2024 14:38:06

Ray Mond

Ray Mond

02/09/2022 17:12:03
Quote Anchor link
Oke... dit gaat me volgens mij nu 3 stappen te ver haha....

Dit gaat flink wat puzzelen worden geloof ik... Dacht dat het wel zo gedaan was?

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

02/09/2022 17:15:17
Quote Anchor link
De gebruiker pollt in dit voorbeeld steeds via AJAX naar een script wat JSON-data teruggeeft met of die online of offline is. Aan de hand van die status maak je een redirect.

Ray Mond

Ray Mond

02/09/2022 17:24:15
Quote Anchor link
Nou ik weet niet, probeer van alles maar zelfs de voorbeeld werkt niet eens... Doet niet wat het moet doen... Er komt geen enkele status in beeld, los daar van zal ik ook niet weten hoe ik het zo moet maken zodat het werkt op wat wij zouden willen... Jammer genoeg

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

02/09/2022 17:30:30
Quote Anchor link
Kwestie van debuggen.

Heb je wel de JSON-file?
Wordt die wel geladen volgens de netwerk-tab in je browser?
Gewijzigd op 02/09/2022 17:30:56 door - Ariën -

Ray Mond

Ray Mond

02/09/2022 17:34:03
Quote Anchor link
Yes, alles is aanwezig... denk wil dat eerst testen of het werkte haha :)

Volgens de browser pakt hij elke paar tellen de json, dus dat werkt wel maar de status verwerkt niet...

Maar dan nog zou ik mijn deel erin moeten kwijt moeten :P

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

02/09/2022 17:44:05
Quote Anchor link
Jep. De data ophalen met PHP, en de redirect.

Toevoeging op 02/09/2022 19:08:43:

Ik vraag me af of het wel gewenst is om de gebruiker direct door te sturen? Stel je voor dat die bezig is met wat administratief werk, of een heel verslag aan het schrijven is.

**poef**
Opeens ben je dan al je werk kwijt voordat je de tijd had om het op te slaan.
Misschien is het verstandiger om een pop-up in beeld te tonen dat je na een refresh uitgelogd bent. Zo kan iemand die uitgelogd wordt nog even zijn werk tussentijds ergens backuppen.

En eventueel kan je ook een countdown in beeld laten tonen als je iemand op een specifieke tijd wil laten uitloggen.
Gewijzigd op 02/09/2022 19:09:20 door - Ariën -

Ray Mond

Ray Mond

02/09/2022 19:39:25
Quote Anchor link
Ze weten dat als er iets verkeerd gaat dat ze uitgelogd worden, hier hebben ze geen waarschuwing voor nodig en er zijn geen zaken waarbij ze dingen moeten opslaan...

Steker nog op het moment als ze zelf iets verkeerds doen moeten ze juist per direct weg zijn haha..

Blijkbaar is het nogal lastig zoiets in elkaar te zetten, ik kom er in ieder geval niet echt uit zo

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

02/09/2022 19:54:07
Quote Anchor link
Waar loop je dan op vast?

90 procent heb je al.
De overige twee vijf procenten is de data ophalen met PHP, en tot een JSON-string verwerken, hoewel je ook een losse string kan gebruiken zonder JSON-format. En natuurlijk het doorsturen.

En dan zou je moeten hebben wat je zocht: Een polling doe elke 2 seconden wordt uitgevoerd en controleert of iemand uitgelogd is, en in dat geval diegene naar de uitlog-pagina stuurt.
Gewijzigd op 02/09/2022 19:54:22 door - Ariën -

Ray Mond

Ray Mond

02/09/2022 20:04:31
Quote Anchor link
Ten eerste weet ik niet wat ik moet doen met die JSON en om het om te zetten naar PHP???

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

02/09/2022 20:14:16
Quote Anchor link
De JSON is als volgt:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
{
  "live": false,
  "info": "Online!"
}

Deze is eenvoudig op te bouwen met PHP:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
<?php
$status
= [];
$status['live'] = false;
$status['info'] = "Online!";
echo json_encode($status);
?>

Nu is de data nog hardcoded waar je niks aan hebt. Maar je moet de vaste teksten dus vervangen met wat je uit de database ophaalt.
Code (php)
1
SELECT status FROM loginsessions WHERE username = .......

Nanno Koerts

Nanno Koerts

07/09/2022 17:13:19
Quote Anchor link
Ray Mond op 02/09/2022 15:01:25:
Goedemiddag allen,

We hebben een systeem met collega's waarbij de administratoren een gebruiker kunnen uitloggen, dit werkt ook prima, enkel werkt het uitloggen pas nadat een collega dan weer op een link klikt..

Hoe kunnen we dit doormiddel van (polling?) of iets het zo maken dat wanneer een administrator klikt op uitloggen dat de gebruiker per direct doorgestuurd gaat worden richting login pagina?

Op dit moment halen we de online status van gebruiker op, wanneer deze op nee staat gaat gebruiker naar login pagina, dit is echter alleen wanneer gebruiker klikt naar iets anders, we zouden dit dus graag willen dat op moment wij klikken op uitloggen dat gebruiker ook echt een tel later bijvoorbeeld weg is?

Alvast bedankt!

Ik lees 2 dingen die ik als tegenstrijdig lees.

Quote:
enkel werkt het uitloggen pas nadat een collega dan weer op een link klikt..

Quote:
dat wanneer een administrator klikt op uitloggen dat de gebruiker per direct doorgestuurd gaat worden richting login pagina?

Ik hanteer al jarenlang een heel klein simpel stukje php code die bovenaan de login pagina staat. Op elke andere pagina heb ik dan een stukje code staan of er is ingelogd en welke rechten die persoon heeft.
Als de gebruiker op de knop uitloggen klikt, dan verwijs ik die dus weer naar de loginpagina waarmee deze dus ook gelijk uitlogt. Dit alles werkt enkel onder een Session().

Is dit wat je bedoeld?

Pagina: « vorige 1 2

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.