Gebruiker subdomein aan laten maken
Ik ben al een tijdje bezig met een website waarbij een gebruiker zich kan registeren en daarna zelf een subdomein krijgt op mijn server. Echter lukt mij dit niet en met Google ben ik ook niet ver gekomen.
Ik wil dus zoiets: www.mijnwebsite.nl/gebruiker
Hoe doe ik dat?
Met vriendelijke groet,
Bram
je maakt een folder aan in je root en je hebt een subdomain?
Het gaat erom dat een gebruiker na het registeren dat automatisch heeft. Dus iemand registreert en dan komt er automatisch een mapje op mijn server.
Dan snap ik de vraag niet helemaal :/
dat zou ook behoorlijk onwerkbaar zijn, als je straks 100 mappen van gebruikers hebt.
Ja, inderdaad. Maar ik wil dus dat een bezoeker zich kan registreren en dan automatisch een subdomein krijgt. Hoe kan ik na de registratie er voor zorgen dat de bezoeker een subdomein krijgt? Daar loop ik tegen aan.
Dan kan je het vanaf een GET-parameter herschrijven naar je subdomein.
Let ook op dat je een Wildcard Domain hebt, en dat je een * als A-Record in je DNS hebt.
Je kan dit uittesten door naar een willekeurige onbestaande subdomein te gaan. Als je dan op je index.php uitkomt, dan heb je een wildcard domain, en een A-record in je DNS.
Gewijzigd op 18/04/2014 16:55:29 door - Ariën -
Ik heb niet zoveel ervaring met PHP..
Wat doet je site als je ipv www. abc. gebruikt?
Heb je een controlpanel bij je hoster?
Nee maar omdat Aar begon over GET. En ik heb geen DirectAdmin of iets. Gebruik gewoon Filezilla.
controlpanel kan je alles beheren, domeinen, mysql, email,...
in filezilla alleen bestanden (ftp)
Oh, dan heb ik wel een controlpanel.
-Een pagina voor elke gebruiker
-Een website voor elke gebruiker
-Een profielpagina ofzo
...
Een website voor elke gebruiker ja.
- Aar - op 18/04/2014 16:53:04:
Let ook op dat je een Wildcard Domain hebt, en dat je een * als A-Record in je DNS hebt.
Je kan dit uittesten door naar een willekeurige onbestaande subdomein te gaan. Als je dan op je index.php uitkomt, dan heb je een wildcard domain, en een A-record in je DNS.
The requested URL / was not found on this server.
Dan zul je in ieder geval ervoor moeten zorgen dat je mappen aanmaakt, en dat deze in je vhost-confugratie van Apache naar de juiste directories gestuurd worden.
Verder moet je ook de FTP-gegevens automatisch instellen per gebruikers.
Gewijzigd op 18/04/2014 17:19:07 door - Ariën -
Gewijzigd op 18/04/2014 17:22:39 door Jasper De Moor
Toevoeging op 18/04/2014 17:23:46:
Jasper, ja dat bram.nl/dewebsite vind ik geen probleem en is eigenlijk ook de bedoeling, maar wat komt er in dat php bestand te staan?
http://httpd.apache.org/docs/current/vhosts/examples.html
Je komt globaal gezien uit op:
Code (php)
1
2
3
4
2
3
4
<VirtualHost 172.20.30.50>
DocumentRoot /www/piet
ServerName piet.mijnwebsite.nl
</VirtualHost>
DocumentRoot /www/piet
ServerName piet.mijnwebsite.nl
</VirtualHost>
Je moet met PHP dan nog wel iets bouwen om automatisch deze vhost uit te breiden na elke nieuwe registratie. (plus Apache te reloaden)