Gebruikersnaam en wachtwoord opslaan
Ik heb een vraagje, ik heb een login script het werkt perfect maar nu wil ik het volgende,
ik wil graag dat je via de browser het wachtwoord kan opslaan en als je dan een volgende keer de pagina bezoekt dat er dan gebruikersnaam:voorbeeld wachtwoord:****** komt zo dat je op login kan drukken en door kan gaan.
Hieronder volgt mijn script.
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
<?php
require_once("config.php");
echo "<div id=\"login_error\"><div class=\"error\" id=\"login_error_inside\"></div></div>
<form class=\"login_form\" autocomplete=\"on\">
<input style=\"display:none\">
<input type=\"password\" style=\"display:none\">
<p class=\"login_label\">$lang_username</p>
<input id=\"user_username\" class=\"input_data background_box\" type=\"text\" maxlength=\"{$setting['max_username']}\" name=\"username\">
<p class=\"login_label\">$lang_password</p>
<input id=\"user_password\" class=\"input_data background_box\" maxlength=\"30\" type=\"password\" name=\"password\"><br />
<p class=\"login_label sub_color forgot_password\">$lang_forgot</p>
<div id=\"login_button\" class=\"sub_button hover_element\"><p>$lang_login</p></div>";
if($setting['registration'] == 1)
{
echo "<div id=\"login_register\"><p>$lang_register</p></div>";
}
echo "<div class=\"clear\"></div>";
if($setting['allow_guest'] == 1){
echo "<div class=\"sub_button hover_element\" id=\"guest_button\"><p>$guest_button</p></div>";
}
echo "</form>";
?>
require_once("config.php");
echo "<div id=\"login_error\"><div class=\"error\" id=\"login_error_inside\"></div></div>
<form class=\"login_form\" autocomplete=\"on\">
<input style=\"display:none\">
<input type=\"password\" style=\"display:none\">
<p class=\"login_label\">$lang_username</p>
<input id=\"user_username\" class=\"input_data background_box\" type=\"text\" maxlength=\"{$setting['max_username']}\" name=\"username\">
<p class=\"login_label\">$lang_password</p>
<input id=\"user_password\" class=\"input_data background_box\" maxlength=\"30\" type=\"password\" name=\"password\"><br />
<p class=\"login_label sub_color forgot_password\">$lang_forgot</p>
<div id=\"login_button\" class=\"sub_button hover_element\"><p>$lang_login</p></div>";
if($setting['registration'] == 1)
{
echo "<div id=\"login_register\"><p>$lang_register</p></div>";
}
echo "<div class=\"clear\"></div>";
if($setting['allow_guest'] == 1){
echo "<div class=\"sub_button hover_element\" id=\"guest_button\"><p>$guest_button</p></div>";
}
echo "</form>";
?>
Tenzij de gebruiker dat heeft uitgezet.
maar hoe kan het dan het niet werkt ?
Het klinkt alsof je een soort registratieformulier wilt bouwen?
Misschien loont het de moeite om dan ook nog even wat verder te denken aan wat voor functionaliteit je mogelijk nog meer wilt aanbieden:
- activatie via e-mail?
- wachtwoord-vergeten via e-mail?
- mogelijkheden om je profielgegevens (na activatie) te wijzigen/aan te vullen?
- een administratiepaneel om alle registraties in te zien?
Daarbij helpt het denk ik ook als je ons meer inzage verschaft in de toepassing van deze functionaliteit? Waar ga je het voor gebruiken? Mogelijk stuurt meer informatie ons wellicht in een compleet andere oplossingsrichting...