/gebruikersnaam ipv /profile.php?blablabla

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Software Ontwikkelaar C# .NET

Functie omschrijving C# .NET Developer gezocht. Ben jij een full stack developer die op zoek is naar een nieuwe uitdaging binnen een leuk snel groeiend bedrijf? Lees dan snel verder! Wij zijn op zoek naar een Developer met ervaring op het gebied van .NET die een organisatie in de regio Amersfoort gaat versterken. Jij gaat je binnen dit bedrijf vooral bezighouden met het verbeteren van de functionaliteiten van hun dataplatform. Samen met andere ontwikkelaars denk je mee in oplossingsrichtingen, architectuur en nieuwe technologieën. Bedrijfsprofiel De organisatie waar je voor gaat werken heeft een onafhankelijk dataplatform ontwikkelt voor de agrarische sector.

Bekijk vacature »

Mendix Ontwikkelaar - Vernieuwen van het applicati

Bedrijfsomschrijving De ontwikkelingen in de transportsector gaan razendsnel. Bij ons kun je een belangrijke rol spelen in deze sector. We streven ernaar om onze klanten te ontzorgen op het gebied van continuïteit en veiligheid met innovatieve producten en diensten. We willen dat onze klanten de veiligste vervoerders van Europa worden. Ons team werkt hard om deze ambitieuze doelstellingen te bereiken en we bieden een motiverende werkomgeving aan. We zijn op zoek naar zelfstarters met een focus op resultaat en beslissingsbevoegdheid. Functieomschrijving Als Mendix ontwikkelaar bij deze organisatie heb je een gevarieerde baan. Het applicatielandschap wordt vernieuwd en de “schade en

Bekijk vacature »

Software developer

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een Software developer die, veelal fullstack, mee gaat werken aan de ontwikkeling van de producten en zo helpt aan de uitvoering van hun ontwikkelprojecten. Je komt te werken binnen hun development team bestaande uit 6 ontwikkelaars. Ze staan zowel open voor meer junior als medior/senior developers. Je kunt snel veel verantwoordelijkheid krijgen en doorgroeien binnen het bedrijf. Bovendien ben je betrokken bij het bepalen van de product roadmap en de inbreng van (nieuwe) technologieën. De applicaties waaraan je werk worden gebruikt op onderwijsinstellingen door heel Nederland. De tech-stack bestaat voornamelijk uit Laravel (PHP),

Bekijk vacature »

Front-end developer wanted! (Angular, React, Vue.j

Functie Under the guidance of 3 account managers, one of whom will be your point of contact within your expertise, you will start working for various clients. He or she will help you find a suitable and challenging assignment. Naturally, they will take your situation, experience and (technical) ambitions into account. The assignments last one to two years on average. This allows you to really commit to a project and make an impact as a consultant. Besides the assignment, you will regularly meet your colleagues from the IT department to share knowledge or discuss new trends, for example. Master classes

Bekijk vacature »

Ervaren Software Developer

Functie omschrijving Ben jij een ervaren Software Developer, en heb je ervaring met technieken zoals C#, MS Access & SQL? Vind jij het leuk om maatwerk software te ontwikkelen voor klanten in een specifieke branche? Dan is dit de baan voor jou! Als ontwikkelaar ben jij samen met een team van 12 collega’s verantwoordelijk voor het bouwen van nieuwe functionaliteiten en het uitbreiden van de core applicatie. Belangrijk is dat je ervaring hebt met C# en MS Access. Je bent flexibel en klantvriendelijk ingesteld, omdat het belangrijk is om de klanten zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn. Thuiswerken

Bekijk vacature »

Full Stack PHP Developer

Functieomschrijving Ervaren PHP Developer gezocht! Wij zijn op zoek naar een ervaren PHP Developer die het IT team van een organisatie in de regio Ermelo gaat versterken. Voor deze functie zijn we op zoek naar een enthousiaste en breed georiënteerde IT-er die deze innovatieve organisatie nog een stap verder gaat brengen. Wij zijn op zoek naar iemand die communicatief goed is en die zelfstandig problemen op kan lossen. Je bent verantwoordelijk voor het samenwerken met een externe partij het is hierbij jouw taak om deze partij uit te dagen op het geleverde werk. Het schrijven van concepten aan de AI

Bekijk vacature »

Belastingdienst - Freelance Senior Cobol Applicati

Startdatum: 01.06.2023 Richttarief: €65,00 - €75,00 Duur van de opdracht: 7 maanden Uren per week: 36 Taal: Nederlands vereist! Gelieve in het Nederlands te solliciteren. Functieomschrijving: In de applicatie ETM zijn nu de inningsvoorzieningen voor ongeveer 25 aangifte- en aanslagmiddelen opgenomen. ETM is een extern aangeschafte service en het huidige contract met leverancier Oracle loopt af op 31-12-2022. Het programma uitfaseren ETM heeft als doel om vervanging te realiseren waarmee alle nu in gebruik zijnde ETM ondersteuning wordt overgenomen in nieuwe Inningsvoorzieningen om de continuïteit van de inningsprocessen te waarborgen. Eén van de inningsvoorzieningen die voor het einde van 31-12-2022

Bekijk vacature »

Outsystems Developer Junior

Dit ga je doen Bouwen aan nieuwe en innovatieve applicaties; Maken van koppelingen tussen Outsystems en het bestaande applicatielandschap; Troubleshooting op bestaande software. Hier ga je werken De organisatie is internationale speler binnen de bouwbranche en richt zich op de infrastructuur, zowel boven als onder de grond. Ze zijn ruim 1100 man groot en maken op IT vlak een mooie groei door. Als junior Outsystems Developer kom je te werken op een IT-afdeling van zo'n 25 man groot. Een aantal jaar geleden hebben ze de keuze gemaakt om zich meer te gaan richten op ontwikkeling en door de groei van

Bekijk vacature »

Belastingdienst - Freelance Senior Applicatie ontw

Startdatum: 01.06.2023 Richttarief: €65,00 - €75,00 Duur van de opdracht: 6 maanden Uren per week: 36 Taal: Nederlands vereist! Gelieve in het Nederlands te solliciteren. Functieomschrijving: We verwachten van je, dat je: Brede ervaring hebt als JAVA-ontwikkelaar; Ervaring hebt met Agile/Scrum-werken en je thuis voelt in een Agile omgeving; Een aandeel levert aan het scrumproces en in de SAFe-releasetrain; Zelfstandig werkt in een scrumteam en intensief de samenwerking op zoekt met je directe collega’s en je omgeving; Ervaring meebrengt met het schattten en inplannen van taken tot en met het testen en demonstreren van de opgeleverde functionaliteit; Collega’s in je

Bekijk vacature »

C# developer

Functie Als ervaren Software Engineer wordt jij verantwoordelijk voor het bedenken en ontwikkelen van technische (maatwerk) oplossingen voor onze klanten en dit samen met de klant af te stemmen. Jij wordt o.a. verantwoordelijk voor de doorontwikkeling het software pakket welke voor ons enorm belangrijk is. Dit pakket zorgt er namelijk voor dat wij complete productielijnen kunnen aansturen en monitoren. Daarnaast heb jij actief contact met onze hoofdvestiging om het software achter een van onze systemen te verbeteren en te herschrijven. Momenteel zijn onze C# applicaties geschreven met o.a. Winforms. Echter hebben wij de actieve ambitie om dit te gaan herschrijven

Bekijk vacature »

Freelance JAVA / C# Developer

Functieomschrijving Voor een opdrachtgever in omgeving Zoetermeer zijn wij op zoek naar ervaren JAVA of C# Developers die graag op projectbasis willen werken. Je komt terecht bij een informele developers club die mooie projecten uitvoeren voor grote klanten. Ben je een ervaren freelancer of werk je in loondienst en ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Lees dan snel verder want wie weet is dit een leuke vacature voor jou! Het fijne van deze werkgever is dat je zelf mag beslissen hoe je te werk wilt gaan. Wil je als freelancer werken dan is dat OK. Wil je de zekerheid

Bekijk vacature »

.NET Developer Senior

Dit ga je doen Het ontwikkelen van backend applicaties in C#; Het maken van vele koppelingen met andere ERP-applicaties zoals JD Edwards en SAP; Je bent (mede) verantwoordelijk voor het opstellen van technisch ontwerpen voor de te ontwikkelen software oplossingen; Je bent gemiddeld 90% van je tijd inhouse oplossingen aan het ontwikkelen en testen. De overige 10% van je tijd ben je bij klanten op locatie om oplossingen te implementeren, klanten te begeleiden en de software verder te innoveren; Naast het zelfstandig ontwikkelen van software oplossingen ben je ook bezig met het waarborgen van je contacten bij de klant, het

Bekijk vacature »

.Net Front-end Ontwikkelaar

Wij zoeken een .Net Front-end Ontwikkelaar! Omschrijving Kun jij snel schakelen en ben je stressbestendig? Dan zoeken wij jou! Als .Net Front-end Ontwikkelaar help je mee aan de webapplicatie die over de hele wereld door allerlei bedrijven wordt gebruikt. Je werkt daarnaast mee aan nieuwe en verbeterde functionaliteiten en helpt met het oplossen van bugs. Over de opdrachtgever Je komt te werken in een ambitieus team dat zich blijft ontwikkelen. Dit is alle informatie die we nu kunnen delen over de werkplek. Als jij de .Net Front-end Ontwikkelaar bent voor deze job, vertellen we je snel nóg meer. Eisen Heb

Bekijk vacature »

Back-end Developer

Functieomschrijving Heb jij kort geleden je HBO ICT Informatica diploma in ontvangst mogen nemen? Of heb je een aantal jaar ervaring als Software Developer en ben je klaar voor een nieuw hoofdstuk in jouw carrière? Voor een gewaardeerde werkgever in de regio van Goirle zijn wij op zoek naar een junior/medior Back-end Developer met affiniteit met MS Acess. Samen met een vooruitstrevend team ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen van maatwerk software voor hun klanten. Je hebt kennis of ervaring van SQL en affiniteit met MS Acess. Je bent klantvriendelijk en flexibel ingesteld en vindt het leuk om klanten te

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functieomschrijving Vanuit het hoofdkantoor in omgeving Breda ben je als PHP/Symfony Developer niet alleen gefocust op het ontwikkelen van software. Daarnaast ben je voortdurend bezig met het zoeken naar nieuwe trends en ontwikkelingen die van waarde kunnen zijn voor de efficiëntie van software ontwikkeling. Hieronder een kort overzicht van jouw takenpakket: Het ontwerpen en implementeren van webapplicaties met het Symfony Framework; Het schrijven van een schone en efficiënte codes; Het testen van ontwikkelde applicaties om te zorgen dat ze goed functioneren en voldoen aan de eisen van de klant; Onderhouden en updaten van bestaande applicaties die zijn gebouwd met het

Bekijk vacature »

Pagina: « vorige 1 2

Frank -

Frank -

06/03/2008 22:06:00
Quote Anchor link
Quote:
link is /profile.php?act=view&user_id=1
En dat wil je toch juist niet? Jij wilt de link tonen in de browserbalk als profile/view/1/ , dan zul je dit in je PHP-code ook zo moeten aanmaken. Doe je dat niet, moet je niet zeuren dat het niet zo wordt getoond.

Dat was stap 1.

Nu stap 2, Apache moet de link profile/view/1/ lezen als profile.php?act=view&user_id=1. Oh, dat heb je al klaar...

PHP hulp

PHP hulp

28/11/2024 21:06:15

- SanThe -

- SanThe -

06/03/2008 22:07:00
Quote Anchor link
Kruidnootje.nl schreef op 06.03.2008 22:03:
je moet ook nog httpd.conf in je index zetten ;-)

Dit ontgaat mij.

- -

- -

06/03/2008 22:08:00
Quote Anchor link
Mja en? Je kan via ftp gewoon een httpd.conf erin zetten .... *-)

Stephan Sterrenberg

Stephan Sterrenberg

06/03/2008 22:08:00
Quote Anchor link
wat ik ook niet snap
als ik dat htaccess bestand upload
en ik druk op F5 is het meteen weer weg
en wat ik alleen wil tonen is /mapnaam/
meer niet
(echt je kan me alles wijsmaken, ik heb hier echt geen verstand van)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Stephan Sterrenberg

- -

- -

06/03/2008 22:09:00
Quote Anchor link
wat ik bedoel is in de root map (www) httpd.conf plaatsen

Stephan Sterrenberg

Stephan Sterrenberg

06/03/2008 22:11:00
Quote Anchor link
ja en wat moet erin ?

Frank -

Frank -

06/03/2008 22:13:00
Quote Anchor link
Kruidnootje.nl schreef op 06.03.2008 22:09:
Ja, en dan? Ik mag toch hopen dat Apache daar helemaal niks mee doet, het zou niet best zijn als Jan-en-alleman zomaar de configuratie van de webserver kan aanpassen.

Ga met .htaccess aan de slag, als dat is geactiveerd/toegestaan, dan kun je daar prima mee uit de voeten. httpd.conf is voor de beheerder van de server, niet voor de gebruikers.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Frank -

Stephan Sterrenberg

Stephan Sterrenberg

06/03/2008 22:14:00
Quote Anchor link
ik heb nu httpd.conf toegevoegt
nu blijf htaccess bestand wel staan en als dat httpd.conf weg is is htaccess ook weg. echt vaag.
maar enige wat ik eigenlijk nodig heb ik gewoon iets waarmee ik de user id kan krijgen
bijvoorbeeld bij het registeren een bestandje maken waar de user id instaat en dat include in het profiel bestand en vervolgens daarmee het profiel uit de database halen. of zit ik nu iets te zegge wat niet mogelijk is?

- SanThe -

- SanThe -

06/03/2008 22:24:00
Quote Anchor link
Kruidnootje.nl schreef op 06.03.2008 22:09:

En waar slaat dit op?
Dit is duidelijk het begin van het einde.
Welkom hacker.

Nooit je httpd.conf op een plek zetten waar iedereen bij kan.

Stephan Sterrenberg

Stephan Sterrenberg

06/03/2008 22:27:00
Quote Anchor link
wesley schreef op 06.03.2008 19:11:
hoi
ik ben bezig met het vernieuwen van een profielensite
Maar nu loop ik tegen een probleem aan
Me opdracht geven wil www.sitenaam.nl/gebruikersnaam ipv www.sitenaam.nl/profile.php?blablabla
Maar de site haalt met GET de user id uit de URL (voorbeeld: profile.php?user_id=23). als ik /gebruikersnaam ga gebruiken dan heb ik de user id niet meer om het profiel uit de database te selecteren.
Nu is mijn vraag, weet iemand een manier om toch de user id te krijgen en daarmee het profiel uit de database te selecteren?

groetjes wesley

is er geen andere manier ipv htaccess

Frank -

Frank -

06/03/2008 22:30:00
Quote Anchor link
Nee, die is er niet. Duik er gewoon even in, zo moeilijk is het niet.

1) Jij maakt een link aan, bv. : profile/view/1/
2) htaccess gaat dit herschrijven naar: profile.php?act=view&user_id=1
3) Jouw php-script gaat met $_GET['act'] en $_GET['user_id'] aan de slag

Dat is toch geen rocket science? Of wel dan?

Stephan Sterrenberg

Stephan Sterrenberg

06/03/2008 22:38:00
Quote Anchor link
oke dat werkt
en als ik nu alleen de gebruikersnaam wil zien en niet profile/view/1/
hoe moet me htaccess er dan uit zien
hij is nu zo:

RewriteEngine On
RewriteBase /

RewriteRule ^/(.*)/(.*)/$ profile.php?act=$1&user_id=$2 [L]
RewriteRule ^/(.*)/$ profile.php?act=$1 [L]

Frank -

Frank -

06/03/2008 22:42:00
Quote Anchor link
Alleen de gebruikersnaam? Waar staat deze in de url?

ik verwacht zoiets: /profielen/klaas23/
dan krijg je de rewrite:
RewriteRule ^/(.*)/(.*)/$ profile.php?act=$1&user_name=$2 [L]

Stephan Sterrenberg

Stephan Sterrenberg

06/03/2008 22:45:00
Quote Anchor link
liefste ook nog profielen weg
dus alleen de username
ik bedoel dus echt:
www.site.nl/username

Frank -

Frank -

06/03/2008 22:54:00
Quote Anchor link
En hoe ga je dan onderscheid maken met andere urls? Dat zul je vantevoren wel moeten bedenken!

RewriteRule ^/(.*)/$ profile.php?user_name=$1 [L]

nu worden álle urls /blablabla/ gezien als username's. Dat kan, maar dan moet je wel heel zeker weten dat je hier nooit mee in de problemen komt. Persoonlijk zou ik bv. voor een username al minimaal 4 karakters en uitsluitend letters en cijfers accepteren. Dan krijg je zoiets:
RewriteRule ^/([a-z0-9]{4,})/$ profile.php?user_name=$1 [NC,L]

kortere content of met andere karakters kun je dan voor andere pagina's gaan gebruiken.

Edit: Bedenk van te voren hoe je urls eruit moeten komen te zien en welke varianten er allemaal zijn. Schrijf vervolgens een functie die de juiste urls aanmaakt en gebruik voortaan overal deze functie om de boel aan te maken. Dan weet je honderd procent zeker dat alle urls op dezelfde (evt. foute) wijze worden aangemaakt. Mocht je dan een fout tegenkomen, dan zit die in de functie en nergens anders.

Vervolgens ga je de benodigde .htaccess schrijven en testen met eenvoudige hardcoded content. Wanneer dan alles goed is, ga je de applicatie bouwen en de boel voorzien van dynamische content.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Frank -

Stephan Sterrenberg

Stephan Sterrenberg

06/03/2008 23:01:00
Quote Anchor link
nu gebeurt er iets heel vaags
htaccess bestand is ineens weg van de server :S

Frank -

Frank -

06/03/2008 23:02:00
Quote Anchor link
Neem eens contact op met je hostingprovider (welke?) en vraag hoe dit zit. Wij kunnen je daar niet mee helpen.

Stephan Sterrenberg

Stephan Sterrenberg

06/03/2008 23:04:00
Quote Anchor link
www.mijndomein.nl is mijn hosting
en die ondersteunen htaccess
dus waarom die ineens weg is :S

nouja ieder geval bedankt. ik heb gemailt naar ze.
ben benieuwt naar hun reactie
vind het wel vaag dat elke keer het bestand weg is

Pagina: « vorige 1 2

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.