Geen weergave

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Java Developer

Functieomschrijving Are you an experienced Java Developer who wants to be challenged? Then this is your job! As a Java Developer, you are co-responsible for building custom applications within our extensive IT landscape. Development takes place on both the back-end side (Spring/JEE). Together with the IT department, you are responsible for the daily adjustments and expansions of our IT systems. In addition, you will work in small scrum teams using the Agile methodologies. Besides the realization of our in-house systems, you are responsible for the roll-out of the application (version) as well as the operational support after going live. Team

Bekijk vacature »

Ervaren Software Developer

Functie omschrijving Ben jij een ervaren Software Developer, en heb je ervaring met technieken zoals C#, MS Access & SQL? Vind jij het leuk om maatwerk software te ontwikkelen voor klanten in een specifieke branche? Dan is dit de baan voor jou! Als ontwikkelaar ben jij samen met een team van 12 collega’s verantwoordelijk voor het bouwen van nieuwe functionaliteiten en het uitbreiden van de core applicatie. Belangrijk is dat je ervaring hebt met C# en MS Access. Je bent flexibel en klantvriendelijk ingesteld, omdat het belangrijk is om de klanten zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn. Thuiswerken

Bekijk vacature »

Front-End React Developer

As a Front-End React Developer you improve the user-experience of our web applications for your colleagues in Coolblue. How do I become a Front-End React Developer at Coolblue? As a Front-End React Developer you are responsible for developing user interface components and implementing them using React.js concepts and workflows. You work with the UX Designer and get energy from coming up with creative solutions and present these within the team. During the day you gather and welcome feedback on your technical and soft skills. Would you like to become a Front-End React Developer at Coolblue? Read below if the job

Bekijk vacature »

Front-end developer wanted! (Angular, React, Vue.j

Functie Under the guidance of 3 account managers, one of whom will be your point of contact within your expertise, you will start working for various clients. He or she will help you find a suitable and challenging assignment. Naturally, they will take your situation, experience and (technical) ambitions into account. The assignments last one to two years on average. This allows you to really commit to a project and make an impact as a consultant. Besides the assignment, you will regularly meet your colleagues from the IT department to share knowledge or discuss new trends, for example. Master classes

Bekijk vacature »

Productontwikkelaar Food

Wat ga je doen Als Productontwikkelaar Food ga je nieuwe producten ontwikkelen en bestaande producten verbeteren. Je bent hierbij betrokken bij het gehele proces: van productconcept naar proefreceptuur, het realiseren va het product (op kleine schaal) en het testen van producten in een productieomgeving. Verder: Bewaak je de status van verschillende fases van productontwikkeling en lever je tijdig de benodigde data aan Ben je bezig met de optimalisatie van oude en nieuwe recepturen Begeleid of organiseer je proefsessies (sensorisch onderzoek) in het team en/of bij klanten Onderhoud je contacten met de klanten, leveranciers van grondstoffen e.a. externe partijen Houd je

Bekijk vacature »

Java Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Eindhoven Vacature ID: 12946 Introductie We are looking for a Java Developer! Our client is one of the most innovation companies located within the Netherlands. We provide high quality software in a high-tech and challenging market. Functieomschrijving The department is specialized in creating and developing high quality software for manufacturing automation in a high tech environment. We strive to provide our clients with high quality software and deliver state of the art solutions in a variety of ways. Creating software infrastructure using Java SE / EE Create applications to fine tune manufacturing processes

Bekijk vacature »

Front-end developer Supply Chain Angular, ReactJS,

Functie Het development team bestaat momenteel uit 9 fullstack (Python en .NET) developers. Binnen het team ga jij je toespitsen op het creëren van de optimale toegankelijkheid en user experience. Om dit voor elkaar te krijgen zul je ontwerpen, programmeren, testen en implementeren. Het hele proces dus! Maar ook bijvoorbeeld meedenken over strategie en design. Hierin krijg je veel vrijheid om de functie naar eigen inzicht in te vullen en te pionieren. Alle data die wordt gebruikt is zichtbaar in een webapplicatie, geschreven in Angular en React. Momenteel zijn ze bezig om de dashboards anders vorm te geven en de

Bekijk vacature »

Traineeship IT regio Amsterdam/Utrecht

Wat ga je doen? Het traineeship begint met een fulltime maand cursussen en praktijkdagen, waarin je de basis van het IT-vak leert op de Shared Servicedesk (SSD). Daarnaast ga je meteen aan de slag voor je eerste certificering! (ITILv4). Je start in een groep met 4 tot 10 deelnemers, waarmee jij gedurende die maand optrekt en je kennis kunt delen. Na het voltooien van de eerste maand ga je direct voor een langere periode aan de slag bij één van onze klanten of blijf je intern bij ons op de Shared Servicedesk. Je bent het eerste aanspreekpunt van de eindgebruikers

Bekijk vacature »

Full Stack Java ontwikkelaar

Functieomschrijving Voor de politie zijn wij op zoek naar een Full stack Java ontwikkelaar. Als ervaren full stack Java ontwikkelaar binnen de gewenste deadlines meewerken aan de totstandkoming van de gewenste werkzaamheden. Taken Upgraden van GeoServer, SOLR, Oracle Spatial database, Tomcat Migreren Oracle Spatial naar PostgreSQL/PostGIS Migreren SOLR naar ElasticSearch Geografische gegevens op het interne netwerk beschikbaar maken Doorontwikkelen en actualiseren van de geografische services Het up to date brengen van de CI/CD pipeline, samen met medewerkers die verantwoordelijk zijn voor de CI/CD tooling Aanspreekbaar op de solution architectuur en stemt die met collega's in het cluster Geo De opdracht

Bekijk vacature »

Software developer - C Sharp

Functie omschrijving Heb jij interesse in het programmeren en ontwikkelen van software? En heb jij enige ervaring met Oracle databases en PL/SQL? Wij zijn voor een leuke opdrachtgever in omgeving Naaldwijk op zoek naar een software ontwikkelaar die graag werkt met C#, JAVA of Oracle. Wij zoeken iemand die breed inzetbaar is en die aan veel verschillende applicaties wilt werken. Als software developer werk je met je collega's samen in een leuk en informeel team aan het (her)ontwerpen van bedrijfssystemen. Je houdt je bezig met het ontwikkelen van REST API's en je onderhoudt applicaties in Oracle PL/SQL en APEX. Vind

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Java developer (remote)

Functie Wat ga je doen als Java Developer? Jij als Java ontwikkelaar komt te werken in 1 van onze SCRUM teams. Momenteel werken er zo’n 30 ontwikkelaars binnen onze organisatie waarbij jij de brug slaat tussen het bouwen van verschillende functionaliteiten binnen onze applicaties en deze vervolgens te integreren in onze centrale hub. Je start je dag om 9 uur met een stand up en dan pak je jouw taken op voor de dag. Hieronder een aantal taken die jij zal uitvoeren: – Het bedenken en uitbouwen van features binnen de verschillende applicaties – Onderhouden van CI/CD pipelines – Bezighouden

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET Developer start jij in een team met 15 developers. In het team is er genoeg senioriteit om ervoor te zorgen dat jij de juiste begeleiding krijgt. Jij begint als eerst alle software pakketten en processen eigen te maken. Vervolgens ga jij deze software programmeren, onderhouden en testen. Ook ga jij research doen naar nieuwe mogelijkheden en zoek jij uit hoe je dit kan implementeren. Jullie werken intern op project basis en afhankelijk van het project werken jullie wel of niet iedere ochtend met een standup. Je gaat als Full stack developer aan de slag en gaat

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als .NET ontwikkelaar start jij in een multidisciplinair team met 7 ontwikkelaars. Dit team is verdeeld onder Front-end ontwikkelaars en backend developers. De backend developers werken voornamelijk aan desktop applicaties in combinatie met backend systemen. Hier ga jij dus ook mee aan de slag! Hierbij wordt voornamelijk gebruik gemaakt van C# .NET, WPF, UWP, XAML en MVVM. WPF, UWP, .NET Core, Azure Devops en Entity Framework. WPF en UWP worden dan ook voornamelijk gebruikt voor de user interface van de desktop applicatie. Het development team is dan ook erg gedreven m.b.t. het ontwikkelen van vooruitstrevende en innovatieve horeca automatiseringsoplossingen.

Bekijk vacature »

Robot Programmeur

In het kort Drie redenen waarom deze vacature uniek is! Programmeren van zelflerende robots Werken op kantoor en testen in de bedrijfshal Je krijgt verantwoordelijkheid, vrijheid en je mag werken naar eigen inzicht De organisatie Hier ga je aan de slag Een bedrijf dat innovatieve robottoepassingen ontwerpt en bouwt voor onder andere de staal industrie, energie- bouw- en agrarische sector. De robots die vaak in combinatie met diverse randapparatuur geleverd worden vormen een totaaloplossing voor de klant. Dit zijn klanten over de hele wereld, van België en Duitsland tot China, India, maar ook in Nederland. Projecten waar momenteel aan wordt

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Bollie Zwollie

Bollie Zwollie

09/02/2017 22:30:49
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<?php
$sql
= "SELECT favorites.favo_user_id, favorites.favo_add_id_bot
FROM favorites
INNER JOIN user_profiles
  ON  user_profiles.profile_id = favorites.favo_add_id_bot
WHERE favorites.favo_user_id='"
.$_SESSION['user_id']."'";
$result = mysql_query($sql);

while($row=mysql_fetch_array($result))
{

echo $row['user_profiles.profile_id'];
  echo "<br>";
}

?>

Hij zou nu 2 records moeten weergeven. Enkel krijg ik geen foutmelding maar geeft hij ook niks weer.
Kan iemand mij de juiste richting inschoppen?

PHP hulp

PHP hulp

25/11/2024 11:54:56

Ben van Velzen

Ben van Velzen

09/02/2017 22:33:31
Quote Anchor link
Doe eens een print_r($row) binnen je while loop. 10 euro zegt dat de kolom die je vraagt niet bestaat in je resultset.

Bollie Zwollie

Bollie Zwollie

09/02/2017 22:51:13
Quote Anchor link
Krijg geen foutmeldingen

Ben van Velzen

Ben van Velzen

09/02/2017 22:53:20
Quote Anchor link
Dat vroeg ik niet. Nogmaals:
Quote:
Doe eens een print_r($row) binnen je while loop. 10 euro zegt dat de kolom die je vraagt niet bestaat in je resultset.

2 hints:
1. Je selecteert de kolom niet
2. Kolomnamen in resultsets zijn altijd alleen gevormd door de kolomnaam, de tabelnaam zit er niet aan vast.
Gewijzigd op 09/02/2017 23:01:30 door Ben van Velzen

Bart V B

Bart V B

09/02/2017 23:24:02
Quote Anchor link
Mocht je hem nog niet snappen :)

Zonder code alleen platte tekst:
SELECTEER X.a, X.b, X.c
VAN
iets
hussel bij elkaar
X = iets van Y = iets

ik doe een loop:
ik wil rij['poep'] zien... die ik niet heb geselecteerd... :)

Beter kan ik het denk ik niet uitleggen.
Gewijzigd op 09/02/2017 23:25:41 door Bart V B

Ben van Velzen

Ben van Velzen

09/02/2017 23:25:28
Quote Anchor link
Dus zal een ctrl+u (ofwel view source) een <br> geven als bron, meer niet.

Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

10/02/2017 09:03:09
Quote Anchor link
Zet bij ontwikkeling altijd het melden + weergeven van fouten aan door de volgende code voor te testen code te zetten:
Code (php)
1
2
3
4
<?php
error_reporting(E_ALL);
ini_set('display_errors', 'stdout');
?>

Je zult nu direct "undefined index" meldingen krijgen.

Fouten zoals die van de topicstarter vallen toch een beetje onder de rubriek "te weinig koffie" en kunnen door een nette werkhouding en een goed ingerichte ontwikkelomgeving eenvoudig zelf gedetecteerd + opgelost worden.

EDIT: ben je trouwens nieuwe code aan het schrijven met mysql_-functies? Ik zou je dringend willen verzoeken over te schakelen naar MySQLi of PDO want de MySQL-extensie is waarschijnlijk binnenkort definitief verdwenen. Mogelijk krijg je hier, met het inschakelen van melding + weergave van fouten, nu ook boodschappen over dat die extensie deprecated is. Of je moet een verouderde PHP-versie gebruiken.
Gewijzigd op 10/02/2017 09:08:49 door Thomas van den Heuvel

Bollie Zwollie

Bollie Zwollie

10/02/2017 22:13:08
Quote Anchor link
Bedankt allemaal voor de tips. Komend weekend verder mee stoeien

Toevoeging op 10/02/2017 23:10:07:

Toch gelijk maar even opgepakt :)

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<?php
$result
= mysqli_query($link,"SELECT favorites.favo_user_id, favorites.favo_add_id_bot
FROM favorites
INNER JOIN user_profiles
  ON  user_profiles.profile_id = favorites.favo_add_id_bot
WHERE favorites.favo_user_id='130'"
);

while($row = mysqli_fetch_array($result))
  {

echo $row['favorites.favo_user_id'] . " " . $row['favorites.favo_add_id_bot'];
  echo "<br>";
  }

?>

Maar nu krijg ik de volgende errors
Warning: mysqli_query(): Couldn't fetch mysqli in on line 23

Warning: mysqli_fetch_array() expects parameter 1 to be mysqli_result, null given in on line 25

Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

11/02/2017 10:16:27
Quote Anchor link
Ik zie in bovenstaand codefragment maar 14 regels. Welke van deze regels zouden dan regel 23 en 25 moeten zijn?

De foutmeldingen zijn redelijk to-the-point. Lees goed wat er staat, dit legt meestal direct de vinger op de zere plek.

Raadpleeg ook de documentatie, in vergelijking met de oorspronkelijke MySQL extensie zijn er mogelijk parameters verschoven en/of nu verplicht.

En als je verstandig bent leer je direct werken met de object-georiënteerde aanpak en vat je je mysqli-functionaliteit in een of meer wrapper classes zodat wanneer de MySQL implementatie de volgende keer verandert je niet heel je code door hoeft te ploeteren maar in het meest ideale geval enkel de implementatie van je wrappers hoeft aan te passen. In zekere zin ben je met directe aanroepen van mysqli-functies dingen aan het hardcoden en dat is mogelijk iets dat je zou moeten vermijden.

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

11/02/2017 10:47:53
Quote Anchor link
Een wrapper voor alles inbouwen vind ik een beetje onnodig. Er zijn voorlopig nog geen plannen dat MySQLi zal worden geruimd, of als deze wordt uitgebreid zal dit vaak wel 'backward compatibility' zijn. Ook heb ik weinig gezien dat mensen van MySQL-databases overstappen naar wat anders, waar een wrapper-class weer goed voor is. Het is een beetje kosten-baten verhaal in mijn ogen en ook vooral hoe getalenteerd je bent met programmeren. Voor een grote applicatie zou ik het doen, maar voor een simpele website vind ik het overdreven.

Wel maak ik een kleinere wrapper in de vorm van een extend. Hiermee extend ik de MySQLi class en kloon de de query-method alwaar ik daar directe foutafhandeling in bouw. Uiteraard zou ik in de exceptionhandler wel controleren of men de technische foutmeldingen mag zien. Want je wilt bezoekers niet voorzien van lastige niet-relevante foutmeldingen of zelfs hackers meer wijsmaken over de bouw van je applicatie.

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<?php
// Een child (extend) van de standaard mysqli klasse aanmaken.
class mysqli_extend extends mysqli
{
    function
query($query)
    {

$result = parent::query($query)
        if($this->error)
        {

throw new Exception(mysqli_error($this), mysqli_errno($this));
        }

return $result;
    }
}

?>

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
<?php
$mysqli
= new mysqli_extend('host', 'user', 'pass', 'database');

// voorbeeld query
$sql = "SELECT email FROM tabel WHERE naam = 'Kees'";

try {
    $result = $mysqli->query($sql);
    $data = $result->fetch_assoc());
    print_r($data);
}

catch(Exception $e)
{

echo $e->getMessage();
}

?>

Overgenomen uit deze tutorial.
Gewijzigd op 11/02/2017 11:44:47 door - Ariën -

Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

11/02/2017 12:13:34
Quote Anchor link
Wrappers zijn goed en wel wanneer ze een zekere meerwaarde hebben. Dat gezegd hebbende, het bovenstaande is een goed begin maar heeft wel erg weinig vlees aan de botten. Daarnaast kun je met behulp van ingebouwde functies/methoden het gedrag van (het uitvoeren van) queries al zo instellen dat er automatisch exceptions gethrowd worden bij fouten, deze code hoef je dus in principe niet zelf te schrijven.

Een wrapper zou je ook werk uit handen moeten nemen. Zo zou je dus een eigen constructor kunnen schrijven die allerlei instellingen automatisch voorziet van een standaard waarde. Zoals: de host (gebruik bij voorkeur een IP en niet "localhost" of een andere hostname), de poort (standaard 3306) en niet te vergeten (héél belangrijk, maar ontbreekt in het bovenstaande voorbeeld) een expliciete character encoding (mogelijke default: utf8). Je hoeft dan enkel afwijkende instellingswaarden op te geven bij connectie wat in de praktijk neerkomt op enkel een gebruikersnaam, wachtwoord en database-naam.

Ook kun je in een wrapper een heleboel (micro-)optimalisaties doorvoeren en functies/methoden bundelen.

Dit komt niet helemaal uit de verf in het bovenstaande (en enigszins triviale) voorbeeld.

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

11/02/2017 12:26:50
Quote Anchor link
De huidige extended-class kan je prima uitbreiden met anderen gekloonde functies. Het ligt er verder net aan hoe uitgebreid je het wilt hebben. Ik ben eigenlijk best wel benieuwd hoe jouw wrapper er uit ziet in jouw applicaties. Je vertelt er wel veel over, maar dat is niet alles ;-).

Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

11/02/2017 13:03:38
Quote Anchor link
Dan heb je toch echt niet goed opgelet want ik link regelmatig naar een concrete implementatie die hier al meer dan een jaar op staat.

pro tip: stop deze in een bookmark, heb ik ook gedaan, want met de zoekfunctionaliteit van deze site kan ik mijn eigen topics niet eens terugvinden.

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

11/02/2017 13:16:44
Quote Anchor link
Ik spreek ook namens de anderen mensen die niet zo'n pro zijn als jou, dus linken ernaar is gelukkig niet verboden. Zoals ik al eerder heb gezegd zou je dit in een tutorial op de site kunnen zetten, zodat het centraal staat. Het forum is niet de plek waar men zoekt voor een tutorial, hoewel er soms wel eens posts worden aangedragen die zeker een '+1' waardig zouden zijn.
Gewijzigd op 11/02/2017 13:20:49 door - Ariën -

Bollie Zwollie

Bollie Zwollie

12/02/2017 16:38:40
Quote Anchor link
Wow wat een boel richtingen die mogelijk zijn. Nu ben ik best overdonderd en geen idee welke nu de juiste is.
Iemand die mij de juiste kan wijzen.

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

12/02/2017 17:01:55
Quote Anchor link
Ik beveel mijn manier aan, met de extend.

Willem vp

Willem vp

12/02/2017 18:45:17
Quote Anchor link
Thomas van den Heuvel op 11/02/2017 12:13:34:
Zoals: de host (gebruik bij voorkeur een IP en niet "localhost" of een andere hostname)

En hier zou ik dus juist weer het tegengestelde advies geven: gebruik als het enigszins mogelijk is géén IP-adres. In mijn ervaring zijn IP-adressen veranderlijker dan hostnames en het heeft me al menig uur gekost om allerlei configfiles door te akkeren waarin IP-adressen werden gebruikt om te verwijzen naar de een of andere server.
Gewijzigd op 12/02/2017 18:45:56 door Willem vp

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

12/02/2017 20:01:49
Quote Anchor link
Als het Thomas om het resolven gaat, lijkt mij dat het resolven van localhost sneller gaat dan www.mijnwebsite.nl. Maar dan gaat het nog om verwaarloosbare tijd.
Lokaal is altijd sneller ;-)
Gewijzigd op 12/02/2017 20:02:39 door - Ariën -

Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

13/02/2017 16:22:58
Quote Anchor link
Willem vp op 12/02/2017 18:45:17:
En hier zou ik dus juist weer het tegengestelde advies geven: gebruik als het enigszins mogelijk is géén IP-adres. In mijn ervaring zijn IP-adressen veranderlijker dan hostnames en het heeft me al menig uur gekost om allerlei configfiles door te akkeren waarin IP-adressen werden gebruikt om te verwijzen naar de een of andere server.

Okay, maar dat is een praktische (ontwerp)beslissing waarbij je performanceverlies pakt (geen resolving lijkt mij altijd sneller?) omdat je er blijkbaar niet van uit kunt gaan dat de partijen waarmee je zaken doet te pas en te onpas schuiven met servers. Tis maar net hoe netjes zij werken en hoe alert / klantvriendelijk / meedenkend zij te werk gaan bij aanpassingen / migraties nietwaar.

Dit doet dus ook niet af aan mijn variant waarbij mijn voornaamste argument performance was, maar als dat om praktische redenen niet kan gebruik je een hostname uiteraard.

Maar daar gaan trouwens ook af en toe dingen mis als er iets spaak loopt in de resolving zelf. Dat kost dan ook tijd om uit te zoeken.

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

13/02/2017 16:31:53
Quote Anchor link
En als er wat mis gaat in de resolving, dan is dat met monitorings-software zo ontdekt. Het probleem oplossen moet ook geen groot karwei zijn als je een server-farm onderhoudt.

Zelf heb ik overigens wel eens een enkele keer gehad dat ik niet kon connecten met MySQL op 'localhost', maar wel weer op '127.0.0.1'. Maar dat was gewoon een slecht geconfigureerde server. Vanaf installatie af aan moet dit gewoon al goed werken.

Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

13/02/2017 16:50:32
Quote Anchor link
- Ariën - op 13/02/2017 16:31:53:
Zelf heb ik overigens wel eens een enkele keer gehad dat ik niet kon connecten met MySQL op 'localhost', maar wel weer op '127.0.0.1'. Maar dat was gewoon een slecht geconfigureerde server. Vanaf installatie af aan moet dit gewoon al goed werken.

Euh, dat kwam dan toch alleen omdat je een aanname deed over wat jij dacht dat het had moeten zijn. Alles wat daar van afwijkt = slecht? Je had natuurlijk ook kunnen informeren naar hun beweegredenen voor hun aanpak in plaats van het op voorhand afschrijven van een andere insteek.

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.