geforceerde update naar windows 10?!

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

11/03/2016 00:16:59
Quote Anchor link
Mijn laptop was een tijdje idle, en ineens herstart dat ding zichzelf en wordt doodleuk meegedeeld "now installing windows 10". What the f@#!? Dit apparaat is al redelijk op leeftijd en liep nog wel aardig met Windows 7 in combinatie met een SSD. Maar nu wordt deze software mij door mijn strot geduwd? CPU gebruik zwiebert bijna permanent rond de 50%... Hoop dat dat de afrondende perikelen van de upgrade zijn.

Iemand anders deze onzin meegemaakt? Ik heb er namelijk bewust voor gekozen om NIET te upgraden naar Windows 10. En nu sta ik voor een voldongen feit... Het is mij niet eens gevraagd... Terug naar Windows 7 kan zeker niet? Ik ben echt klaar met deze schijtzooi eerlijk gezegd.
Gewijzigd op 11/03/2016 00:18:06 door Thomas van den Heuvel

PHP hulp

PHP hulp

27/11/2024 21:26:24

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

11/03/2016 00:31:02

Yoop Overmaat

Yoop Overmaat

11/03/2016 01:02:59
Quote Anchor link
Het is me ook overkomen,had nog een originele win7 cd liggen & heb het verhaal opnieuw geinstalleerd.
Ben gewoon ontzettend lui in dat soort dingen.
Heb om het geheel in de toekomst opnieuw tegen te gaan opgelost zoals in link hieronder beschreven.

Link: https://www.security.nl/posting/430638/Windows+10+Upgrade+%22Icoon%22+spam+verwijderen
Gewijzigd op 11/03/2016 01:09:01 door Yoop Overmaat

Ozzie PHP

Ozzie PHP

11/03/2016 02:22:07
Quote Anchor link
Mijn Windows 7 draait perfect en ik heb veel zaken 'gecustomized'. Ik wil helemaal (nog) niet overstappen naar Windows 10, maar het wordt je door je strot geduwd. Je moet voortaan heel goed opletten als je Windows update uitvoert, want sommige van die "onschuldige" updates zijn voorbereidingen om Windows 10 te installeren. Vroeger deed ik dat vrijwel nooit, maar tegenwoordig lees ik van iedere update met een te vage/algemene omschrijving de toelichting op internet. Soms kom je dan ineens een vage update tegen die 'je systeem voorbereidt op het makkelijk installeren van een nieuwere versie' of iets van die strekking. Nou dan weet je dus al hoe laat het is. Ik heb ook al diverse keren meegemaakt dat ik zo'n update op verborgen heb gezet zodat ik 'm nooit meer te zien zou moeten krijgen, maar dan wordt ie ineens na een paar maanden alsnog aangeboden. Als je niet oplet ben je de sigaar. Erg slecht (in mijn optiek) hoe agressief Microsoft Windows 10 aan de man probeert te brengen. Daar scoren ze geen punten mee.

Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

11/03/2016 10:11:34
Quote Anchor link
Een dergelijke ongevraagde push van een major update is natuurlijk niet goed te praten. Alleen: juist van developers zou je mogen verwachten dat ze begrijpen dat het niet zo heel verstandig is om tot in lengte der dagen een besturingssysteem te blijven gebruiken dat niet meer wordt ondersteund…

De algemene ondersteuning van Windows 7 eindigde op 13 januari 2015. Stap dan op zijn minst over op Windows 8, want dan kun je nog een paar jaar vooruit tot januari 2018.

Waar ik zelf niet zo vrolijk van word… Ik stond laatst voor een gecrashte pinautomaat. Die bleek nog steeds op Windows XP te draaien.
Gewijzigd op 11/03/2016 10:13:06 door Ward van der Put

Ozzie PHP

Ozzie PHP

11/03/2016 13:05:36
Quote Anchor link
@Ward:

De uitgebreide ondersteuning eindigt pas op 14 januari 2020. Tegen die tijd ben ik al wel overgestapt hoor ;-)
Gewijzigd op 11/03/2016 13:55:47 door Ozzie PHP

Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

11/03/2016 15:08:12
Quote Anchor link
Ward van der Put op 11/03/2016 10:11:34:
Alleen: juist van developers zou je mogen verwachten dat ze begrijpen dat het niet zo heel verstandig is om tot in lengte der dagen een besturingssysteem te blijven gebruiken dat niet meer wordt ondersteund

Klopt, ben op mijn hoofd PC al over (voorzichtig het water testen) maar op mijn laptop nog niet, omdat dat mijn ontwikkelbak is.

Zoals @Ozzie aangeeft wordt er nog wel even ondersteuning aangeboden aan Win7.

Alles lijkt wel goed te zijn gegaan en werkt nog, maar dit is toch een beetje equivalent aan een hostingpartij die overnacht besluit een upgrade uit te voeren op de server waar jij je website(s) hebt staan. Mogelijk wil je dan vantevoren wat dingen testen en/of veiligstellen.

Er had best het een en ander fout kunnen gaan, maar dat kun je after-the-fact niet rechtvaardigen door erop te wijzen dat alles goed is gegaan.

Wat mij nog het meeste irriteert is dat dit echt volautomatisch ging. Er kwam geen muisklik of toetsaanslag aan te pas. Als Microsoft zich dit denkt te kunnen permitteren vraag ik mij af wat de volgende stap is.

/tinfoilhat

14/03/2016 15:28:11
Quote Anchor link
Ik blijf juist op Windows 8.1 vanwege privacy en leuke dingen die niet in het Nederlands beschikbaar zijn op Windows 10. En wie weet hoe lang Windows 10 gratis blijft?
Windows 7 was perfect voor een desktop, 8.1 ietsje minder maar gaat ook prima.

Ik kan me voorstellen dat iemand die Windows heeft ingesteld op "alle updates automatisch installeren" gek opkijkt als Windows 10 daarbij behoort, want dat is niet correct.

Er zijn altijd alternatieven met OSX of Linux. Voor mijn thuiswerk-PC-tje werkt Linux eigenlijk wel lekker, voor mij is er bijna geen reden meer om niet over te gaan op Linu.x Ik zit likkebaardend te kijken naar een VirtualBox hoe snel Debian 8.2 met KDE vooruit is gegaan de afgelopen jaren. Drivers voor oude hardware als een OKI kleurenlaser, en voor de nieuwste pro-audio als de RME HDSP. Waarom zou ik nog Windows gebruiken? Voor support voor internet exploder of edge hoeft het goddank niet meer, je kan zo een image downloaden van modern.ie.
Dusja, wat dan nog wel... alleen voor een paar games?

Eschwin Moerkerken

Eschwin Moerkerken

15/03/2016 11:09:58
Quote Anchor link
Mijn laptop sloot automatisch af, terwijl ik bezig was in Photoshop, en ging automatisch updaten naar Windows 10 (vanaf Windows 7).

Ozzie PHP

Ozzie PHP

15/03/2016 11:24:08
Quote Anchor link
@Eschwin

Serieus? Da's wel heel erg kansloos en brutaal!!!

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.