gegevens database aanpassen dmv form

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Gidi Strik

Gidi Strik

12/11/2012 16:24:34
Quote Anchor link
Na een aardige zoektocht op het internet te hebben gehouden waar ik niks vond uiteindelijk toch een vraag. Mischien heb ik wel de verkeerde zoekterm gebruikt maar ik kwam er niet achter.

Ik wil namelijk een formulier maken waar je gegevens mee kan aanpassen uit de database dmv een hmtl form.
De database wordt dmv een aanmeldformulier gevuld waar het dan wordt opgeslagen, echter wilde ik weten of het mogelijk was om die gegevens vanuit de database op te vragen in een html form waar je vervolgens een paar factoren aan kan passen en op kan slaan.

Weet iemand hoe dit moet?

Gidi

PHP hulp

PHP hulp

22/11/2024 21:44:02

Reshad F

Reshad F

12/11/2012 16:27:16
Quote Anchor link
Je kan een Select query uitvoeren en de waarden hiervan in een form zetten. vervolgens kan je op de submit button een query linken die de waardes update.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php

SELECT name FROM ...;

?>

en de update

Code (php)
1
2
3
<?php
UPDATE tabel SET ... etc
?>

je form elementen zien er dan ongeveer zo uit

Code (php)
1
<input type="text" name="name" value="<?php echo $row['name'] ?>" placeholder="Vul uw naam in" >
Gewijzigd op 12/11/2012 16:29:45 door Reshad F

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.