Gegevens invoeren in database fout?
Code (php)
1
2
3
4
5
2
3
4
5
<?php
$sql = "INSERT INTO aanvraag(12, 13, 14) VALUES('".$_POST["12"]."', '".$_POST["13"]."', '".$_POST["14"]."')";
mysql_query($sql)or die(mysql_error());
?>
$sql = "INSERT INTO aanvraag(12, 13, 14) VALUES('".$_POST["12"]."', '".$_POST["13"]."', '".$_POST["14"]."')";
mysql_query($sql)or die(mysql_error());
?>
krijg onderstaande melding:
You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '12, 13, 14) VALUES('ja', 'ja', 'ja')' at line 1
in de database staan de velden 12, 13, 14 op varchar(50)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Massimo W
je velden namen geven, geen nummers
Misschien moet je proberen geen nummers te gebruiken maar bijv. 12 -->twaalf, 13 -->dertien etc. Het kan zijn dat mysql zelf al die variablen gebruikt.
ja dat zou kunnen, maar nummers moet ook gaan, kheb het nu gevonden. je moet de veldnamen insluiten met `12`, `13`, etc... Had het eerst geprobeerd met '12' en ´12´. maar alleen de `` doen het.
ik weet dat het geen goede code is, maar het is een tijdelijke oplossing omdat het nogal veel velden zijn en ik geen zin heb om een, twee, drie, vier, etc te gaan typen tot 150 :)
WTF!!! Je datamodel lijkt niet helemaal te kloppen. Is dit een enquete ofzo? Dit is gewoon abnormaal debiel als ik eerlijk mag zijn.
Waarom niet? dit is toch eenvoudig zo?
Nee, een database is met een heel andere bedoeling gemaakt dan dat jij hem gebruikt. Net als een fiets kopen en ermee in je hand gaan lopen.
Maar wel huge harry :p
Wat is een simpelere manier om dit op te lossen dan?
tabel
id int primary key
nummer int (1 - 150)
antwoord int (0 voor nee en 1 voor ja)
Ok, dat is opzicht wel een prima plan! ik voeg er nog een extra veld aan toe voor de open vragen ;) Danku!
Geen dank!