Gegevens ophalen van pagina waar je vandaan komt.

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Rik Engelen

Rik Engelen

28/11/2013 13:22:49
Quote Anchor link
Beste lezer,

Ik wil iets maken waarmee ik de gegevens kan op halen van de vorige pagina waar je vandaan komt.
Dit is dan vanaf een andere website.
Nu dacht ik dat ik via $_SERVER['HTTP_REFERER'] dit wel kon doen maar de url die ik mee krijg van de pagina's zijn dan anders.

Eigenlijk het idee wat de terug knop van je browser doet alleen dan op de achtergrond van de website maar dat de website doorgaat en ik wat uit de vorige pagina kan halen.

Het mag een script zijn maar met wat tips ben ik ook al blij dan ga ik het zelf proberen te bouwen.
 
PHP hulp

PHP hulp

08/09/2024 02:57:34
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

28/11/2013 13:28:10
Quote Anchor link
Kun je wat duidelijker uitleggen wat je bedoelt met "de gegevens kan op halen van de vorige pagina waar je vandaan komt".

Wat voor gegevens wil je ophalen? Geef eens een voorbeeld.
 
Rik Engelen

Rik Engelen

28/11/2013 13:29:51
Quote Anchor link
Stel ik kom van website a op b, dan wil ik de broncode van a hebben en die dan strippen en opslaan in de db.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

28/11/2013 13:35:24
Quote Anchor link
Ten eerste mag dat niet, en ten tweede, waarom wil je van een willekeurige website code gaan rippen?:-s
 
Margreet Keijzer

Margreet Keijzer

28/11/2013 13:44:09
Quote Anchor link
@Ozzie PHP
Waarom mag je de broncode niet opslaan? Elke browser doet dat toch ook?
Gewijzigd op 28/11/2013 13:44:24 door Margreet Keijzer
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

28/11/2013 14:10:07
Quote Anchor link
Je mag niet zomaar andersmans werk opslaan. Dat valt onder het copyright.
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

28/11/2013 14:36:05
Quote Anchor link
Dus de gebruiker komt van website A op B, klikt vervolgens op Vorige, waarna B snel de webpagina van A reproduceert om te doen als B nu A is? Bijvoorbeeld iemand die van Facebook komt, schotel je een namaak-Facebook-pagina voor?

Afgezien van het feit dat het niet heel fris klinkt wat copyright en beveiliging betreft, kan het ook niet: de referrer wordt vaak niet doorgegeven tussen sites en browsers keren daadwerkelijk terug naar de vorige URL, niet de pagina die jij in gedachten had. Dat is maar goed ook.
 
Rik Engelen

Rik Engelen

28/11/2013 14:46:19
Quote Anchor link
Ik ga niks na maken of tonen.
Ik wil voor ons statistieken programma weten welke meta titel de vorige pagina had waar ze vandaan komen.
Met deze gegevens kan ik dan berekenen wat vaak voor komt als ze naar ons gaan via het affiliate netwerk.
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

28/11/2013 14:50:26
Quote Anchor link
Rik Engelen op 28/11/2013 14:46:19:
Ik ga niks na maken of tonen.
Ik wil voor ons statistieken programma weten welke meta titel de vorige pagina had waar ze vandaan komen.
Met deze gegevens kan ik dan berekenen wat vaak voor komt als ze naar ons gaan via het affiliate netwerk.

Dan controleer je inderdaad de HTTP-referer (als die er is), haal je de pagina op via cURL en haal je er tot slot de metadata uit met een HTML-parser.
 
Rik Engelen

Rik Engelen

28/11/2013 15:01:06
Quote Anchor link
Klopt zover was ik al maar, ik loop soms tegen een probleem aan dat de HTTP-referer niet klopt, omdat daar dan wel eens onse link instaat naar ons toe.

Doe ik de browser back knop gaat het wel goed maar als ik dan de HTTP-referer pak en die plak in de browser kom ik op mijn eigen site. Dus ik vraag me af hoe de browser zoals IE/FF wel weteten waar ze naartoe terug moeten.
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

28/11/2013 15:17:25
Quote Anchor link
Dat kan gebeuren wanneer de outbound link geen echte link is, maar een voorbehandeling krijgt door de referer. De referer wil daarmee bijvoorbeeld meten hoe vaak outbound links worden gebruikt. Vervolgens krijgt de client een redirect naar de eindbestemming voorgeschoteld.

Daarmee krijg je het effect dat je nu observeert: de referer is de URL die de redirect uitvoert naar je eigen site, niet de pagina waar de bezoeker vandaan komt.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.