Gegevens opvragen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

PHP Developer Symfony

Dit ga je doen Ontwikkelen van Product Informatie Management (PIM) systemen; Werken aan zowel grotere als kleine projecten voor toonaangevende klanten binnen o.a. de retail. Hier ga je werken Als PHP Developer kom je te werken binnen een vooruitstrevende organisatie die Product Informatie Management (PIM) systemen levert aan hun klanten. Hun klanten zijn toonaangevende bedrijven binnen o.a. de retail. De organisatie zit gevestigd in regio Zwolle en bestaat uit zo'n 35 medewerkers, waarvan 30 IT. Je komt te werken binnen één van de zelfsturende development teams welke ieder verantwoordelijk zijn voor hun 'eigen' klanten. Jouw team bestaat uit 6 backend

Bekijk vacature »

PHP Developer

Dit ga je doen Je werkt nauw samen met het websitebureau aan de ontwikkeling en optimalisering van het internationale platform; Je ziet nieuwe webshops op en voert optimalisaties door; Je bouwt aan technische, functioneel en commercial resultaat; Je vindt het leuk om zelfstandig binnen een internationale organisatie te werken, maar krijgt ook energie om samen met collega's te werken. Hier ga je werken Voor een bedrijf in de regio Rotterdam zijn wij opzoek naar een PHP Developer. Je wordt onderdeel van het communicatieteam en gaat je bezighouden met het optimaliseren van de website van dit internationale bedrijf. Je schakelt veel

Bekijk vacature »

Ervaren Full stack developer

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een uitdagende in-house functie bij een bedrijf met enorme groeipotentie? Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging vol afwisseling en gezelligheid? Dan ben je bij dit bedrijf aan het juiste adres! Wij zijn in omgeving Breda op zoek naar een ervaren full stack developer. Je gaat werken voor een zeer gewilde werkgever met goede arbeidsvoorwaarden. Je krijgt een plekje in het jonge IT team, work hard, play hard is hier duidelijk het motto! Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Jij bent verantwoordelijk voor het ontwerpen en bouwen van webapplicaties. Je bent

Bekijk vacature »

Medior Front-end Developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als Medior Front-end Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Onze klantenkring is groot en divers, dat vraagt om flexibiliteit van jou. Tegelijkertijd betekent dit dagelijks nieuwe dingen leren én dat geen werkdag hetzelfde is. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling waarbij iedereen welkom is, zowel

Bekijk vacature »

Als Lead PHP developer bijdragen aan het onderwijs

Functie Als Lead PHP developer zet je samen met het team en de andere lead developers de technische lijnen uit als het gaat om het ontwikkelen van de applicaties en bepaal je samen met de PO waar elke sprint aan gewerkt zal worden. Je kunt op basis van een user story een goede aanpak formuleren en een planning opstellen, en andere hierin meenemen. Wanneer je team code schrijft verwacht je degelijke oplossingen, bij voorkeur gebruik makend van Domain Driven Design. Je ziet toegevoegde waarde in het beoordelen van het werk van collega’s om zo samen te streven naar hoge kwaliteit

Bekijk vacature »

Intern - Junior PHP ontwikkelaar in fris en jong t

Bedrijfsomschrijving Werk jij graag een in fris, flexibel en jong team? Bij ons ben jij vrij om te bepalen waar jij het liefst werkt en op de vrijdag komen wij gezellig bij elkaar op kantoor. Flexibiliteit en vrijheid zijn bij ons de norm en dat geeft jou de ruimte en energie om het beste uit jezelf te halen! Ons team bestaat uit vijf enthousiaste collega's die jou graag ondersteunen in zowel je persoonlijke als professionele ontwikkeling. Met twee ervaren Senior Developers als mentoren ben jij in goede handen. Wij zien onszelf als een vriendengroep die gezamenlijk werken aan iets moois

Bekijk vacature »

C#.NET developer

Functieomschrijving Wij zijn op zoek naar een gepassioneerde Full Stack C#.NET Software Developer. Als Software Developer ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen van webapplicaties, apps en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Je werkt samen met andere ontwikkelaars en engineers om de sensoren in machines uit te lezen en deze data om te zetten in management informatie voor jullie klanten. Taken en verantwoordelijkheden: Testen en valideren van de ontwikkelde software. Ontwikkelen en onderhouden van webapplicaties, apps en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Je gaat aan de slag met diverse technologieën en frameworks. Denk hierbij aan C#, JS frameworks, HTML, CSS, TypeScript,

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar C# .NET

Functie omschrijving C# .NET Developer gezocht. Ben jij een full stack developer die op zoek is naar een nieuwe uitdaging binnen een leuk snel groeiend bedrijf? Lees dan snel verder! Wij zijn op zoek naar een Developer met ervaring op het gebied van .NET die een organisatie in de regio Amersfoort gaat versterken. Jij gaat je binnen dit bedrijf vooral bezighouden met het verbeteren van de functionaliteiten van hun dataplatform. Samen met andere ontwikkelaars denk je mee in oplossingsrichtingen, architectuur en nieuwe technologieën. Bedrijfsprofiel De organisatie waar je voor gaat werken heeft een onafhankelijk dataplatform ontwikkelt voor de agrarische sector.

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als .NET developer start jij in een development team met één Senior .NET developer en één junior .NET developer. Als team zijn jullie verantwoordelijk voor het schrijven van software voor onze toonaangevende Automatiseringssystemen. Jij gaat aan de slag met de onderhoud van de kernsoftware, ondersteund de software van derden door het gebruik van onze webservices en als team zijn jullie verantwoordelijk voor het ontwikkelen van onze backend oplossingen. Wij maken op dit moment veel gebruik van .NET met ASP.NET. Komend kwartaal gaan wij wel gedeeltelijk overstappen naar .NET Core. Verder werken wij ook met SOAP, REST, JSON, HTML5, CSS3

Bekijk vacature »

Backend Developer Integraties API HBO REST

Samengevat: Deze werkgever is een IT-consultancy. Wil jij werken als Backend Developer Integraties? Heb jij kennis van gangbare berichtformaten? Vaste baan: Backend Developer Integraties API HBO €3.100 - €4.400 Zij bieden innovatieve oplossingen die bedrijven efficiënter en wendbaarder maken, waardoor onze klanten zich net zo snel kunnen ontwikkelen als de business van hen vraagt. Bij bij hun werk je aan onze eigen bedrijfsapplicaties. Je ontwikkelt met ons de meest nieuwe software. Wij blinken uit als het gaat om de inzet van technologie. Deze werkgever staat open voor elke nieuwe trend. Onze systemen zijn groot en ingewikkeld. Hou jij van diepgang

Bekijk vacature »

Ervaren PHP Software Developer

Functieomschrijving Voor een toffe opdrachtgever in regio Breda zijn wij op zoek naar een medior PHP Developer met affiniteit met Laravel. Je komt te werken bij een uitdagende opdrachtgever met supergave klanten in een specifieke branche. Als PHP ontwikkelaar ben je samen met een vooruitstrevende team van 6 collega’s verantwoordelijk voor de ontwikkeling, beheer en het vernieuwen van informatiesystemen voor een specifieke branche. Je ondersteunt complexe uitdagingen van klanten. Vervolgens breng je hun wensen in kaart en vertaalt deze door naar maatwerk software. Affiniteit met Laravel is een pré. Om de klanten zo goed mogelijk te ondersteunen en snel in

Bekijk vacature »

Software Developer

Dit ga je doen Je bent verantwoordelijk voor de warehouse applicatie die een integratie heeft met de PLC laag; Je ontwikkelt in C#/.Net; Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen van interfaces en het visualiseren van componenten; Je denkt mee over het design voor business oplossingen; Je bent verantwoordelijk voor het testen van de gebouwde oplossing. Hier ga je werken Voor een internationale organisatie in de transport zijn wij momenteel op zoek naar een Software Developer. Ze zijn wereldwijd de grootste speler en lopen voorop met het automatiseren van alle processen van de warehouses. Op dit moment wordt er nog gebruik

Bekijk vacature »

Web Application Developer

Dit ga je doen Samen met het team werk je aan de visualisatie functionaliteiten en hoe dit gebruikt kan worden in een operationele setting; Het ontwerpen, ontwikkelen, onderhouden en leveren van support betreft het Warehouse Management Systeem en de bijbehorende web visualisaties; Je gebruikt hierbijde tools WebGL en ASP.net; Het meewerken in implementatieprojecten; Het leveren van Go-Live Support; Sparren met jouw Amerikaanse collega's. Hier ga je werken Voor een internationale organisatie in de transport zijn wij momenteel op zoek naar een Web Application Developer. Ze zijn wereldwijd de grootste speler en lopen voorop met het automatiseren van alle processen van

Bekijk vacature »

Software Developer Java

Java/Kotlin Developer Ben jij een ervaren Java/Kotlin developer met een passie voor het automatiseren van bedrijfsprocessen? Wil je graag deelnemen aan uitdagende projecten bij aansprekende klanten? En ben je op zoek naar een professioneel, ambitieus en dynamisch bedrijf om je carrière verder te ontwikkelen? Kom dan ons team bij Ritense in Amsterdam versterken! Zo ziet de functie eruit: Als Java/Kotlin developer bij Ritense ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van applicaties die bedrijfsprocessen automatiseren, zodat onze klanten slimmer, efficiënter en klantgerichter kunnen werken. Als developer ben je in de lead en zorg je voor de correcte oplevering van

Bekijk vacature »

Ambitieuze medior developer

Wat je gaat doen: Heb jij al een paar jaar ervaring als developer maar wil jij naar the next level? In ons NextLevelDev Programma helpen wij jou om de volgende stap te zetten: een mooi programma aan trainingen op het gebied van Java, hippe frameworks, Agile/Scrum, OCP-certificering en optioneel: andere JVM-talen als Kotlin en Scala; Cloud (AWS, Azure, GCP) Soc Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun

Bekijk vacature »
Tim

Tim

01/01/2007 20:46:00
Quote Anchor link
Beste Helper,

Ik haal als eerste de gegevens uit een db, deze zet ik in een bestand (php) netjes in een tabeltje. Dit tabeletje sla ik op als bestand "ranks.php". Deze ranks update elk kwartier een nieuw bestand. Dit gaat allemaal helemaal goed geen vragen over werkt ook helemaal.

Nu is mijn vraag, ik wil 1 gegeven opvragen in die tabel. Hoe moet ik dat doen? Ik kan e.v.t.w ik heb al geprobeer array te gebruiken maar dit werkt maar 1x. Iemadn een idee hoe ik het kan doen?

PHP hulp

PHP hulp

25/12/2024 18:21:09

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

01/01/2007 21:02:00
Quote Anchor link
Als je maar één record uit een tabel wilt, moet je voorwaarden stellen in je query. Bijvoorbeeld

SELECT veldnaam1, veldnaam2
FROM tabelnaam
WHERE id = 3

Tim

Tim

01/01/2007 21:04:00
Quote Anchor link
In die tabel moeten ze allemaal blijven staan :), ik moet dus eigelijk uit die tabel die gemaakt is de gegevens halen. Ik gebruik het volgende script. Ik denk dat ik hieronder iets bij moet zetten:).

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
function cacheranks() {
     ob_start(); // laat output buffer toe (activeren)
     setlocale(LC_TIME, "dutch"); // nederlands tijdsformaat instellen
     $result = mysql_query("SELECT * FROM level ORDER BY id ASC LIMIT 0,10");
?>

<table width="200" border="1">
<tr>
<th scope="col">ID</th>
<th scope="col">NAAM</th>
</tr>

Code (php)
1
2
3
4
<?
     while($script = mysql_fetch_object($result)) {

?>

<tr>
<td>
Code (php)
1
<? echo("$script->id");?>
</td>
<td>
Code (php)
1
<? echo("$script->naam");?>
</td>
</tr>
Code (php)
1
2
3
<?
}
?>

</table>

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<?
$tijd
= time();
$tijdtoen = tijd($tijd);
 // einde lus
     $uitvoer = ob_get_contents(); // steekt gans de buffer in variabele $uitvoer
     ob_end_clean(); // maakt output buffer leeg en de-activeert het

// Nu kunnen we kiezen: ofwel steken we gans de uitvoer in een bestand op de server (in folder), ofwel schrijven we het netjes weg naar een configuratie rij in je mysql tabellen.
     // Maar aangezien snelheid primeert in dit geval: steek het maar in een bestandje: cache.inc.php

$cache = fopen("include/gegevens/cacheranks.php","w");
              fputs($cache, $uitvoer); // wegschrijven in bestand
              fclose($cache); // sluit bestandsverbinding
}
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Tim

Maarten de Boer

Maarten de Boer

02/01/2007 01:12:00
Quote Anchor link
Gebruik gewoon mysql_fetch_array() ...

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
<?php

$sqlQuery
= mysql_query("SELECT * FROM tabel_blaat WHERE id='3' LIMIT 1"); // Query uitvoeren

if(mysql_num_rows($sqlQuery) == 1) // Kijken of de query resultaat opgelevert heeft.
{
    $sqlResult = mysql_fetch_array($sqlQuery); // Opslaan in Array

// Hier de data verwerken !!

}
else
{
    echo('Geen data gevonden die voldeet aan uw query<br />');
    echo(mysql_error());
}

?>

Tim

Tim

02/01/2007 09:10:00
Quote Anchor link
@Maarten de Boer dit is niet wat ik wil. Nu vraag ik de gegevens op die NU in de db staan. Dat is niet mijn bedoeling. Ik wil mijn gegevens opvragen met een kwartier vertaring (om minder serverload te krijgen later). Ik vraag dus d.m.v dit script gegevens op uit de db en zet dit netjes in een tabeletje die ik later dus uitlees.

Als ik nu gegevens opvraag door bovenstaande manier heb ik er nog niks aan:).

Jelmer -

Jelmer -

02/01/2007 10:24:00
Quote Anchor link
Ik zou gewoon een functie maken die kijkt wat de aanmaaktijd van het cache-bestand is (filemtime) Is die ouder dan een bepaald moment dan haalt hij de gegevens uit de database en slaat ze (via serialize, of meteen direct, kan ook) op in het bestand en returnt/echo't ze.

Bestaat het bestand wel al, dan kan je het met file_get_contents teruggeven, of sneller, met fopen & fpassthru meteen naar de output(buffer) doorsturen.

Achteraf wel even testen of het daadwerkelijk sneller is en minder schijfactiviteit oplevert natuurlijk.

Tim

Tim

02/01/2007 10:30:00
Quote Anchor link
@jelmer dat gebeurt allemaal al:).

Ik wil dus nu UIT de cahce bestand de gegevens opvragen van ID 1 hoe doe ik dat:).

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

02/01/2007 10:43:00
Quote Anchor link
Ik snap het. Je wilt om het kwartier je bestand vernieuwen vanuit je DB, maar de bezoeker van je pagina moet de gegevens uit je cachebestand krijgen.

Dan zou ik het nooit als HTML tabel in een bestand opslaan, maar eerder op een CSV achtige manier. Zelf gebruik ik dan als veldscheidingsteken meestal een | (pipe), die komt in normale tekst nooit voor. Als recordscheidingsteken gebruik je een harde return.

Je bestand ziet er dan zo uit:
1|Jan
2|Piet
3|Klass

Nu kun je het openen met:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php
    $lines
= file ('cacheranks.csv');
    $ranks = array ();
    foreach ($lines as $value) {
        list ($id, $naam) = explode ('|', $value);
        $ranks[$id] = $naam;
    }

?>

Als je nu de gegevens van ID=1 wilt hebben doe je eenvoudig $ranks[1]
Edit:
Edit:
overigens vraag ik me af of je op deze manier werkelijk minder serverload krijgt. Of je nu de gegevens uit een DB leest, of uit een CSV-bestand. Een DB is er speciaal voor ontworpen en werkt met indexen en dergelijk om het opvragen van data te versnellen.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jan Koehoorn

Jelmer -

Jelmer -

02/01/2007 10:50:00
Quote Anchor link
Selecteren van gegevens is inderdaad typisch voor de database. Ik zou dat zeker niet zo gaan optimaliseren. Ga dan kijken naar het cachen van het eindresultaat, vooral de juiste headers meesturen om zo gebruik te maken van de cache van de browser. Dat zal vele malen meer resultaat opleveren.

Daarna je queries verbeteren (geen * gebruiken, alleen selecteren wat je nodig hebt, werken met LIMIT enz. enz.)

Daarbij, een beetje database heeft zelf ook al allemaal vormen van cachen en bufferen. Maak je daar maar geen zorgen om.

Tim

Tim

02/01/2007 11:07:00
Quote Anchor link
Ik vermoed als de website klaar is dat bepaalde gegevens (die ik dus nu cache). snel al tot 1.000 keer per kwartier worden opgevraagt:). Dan lijkt mij dat het iets sneller gaat d.m.v een cache bestand met een kleine vertraging:). zodat mensen niet 1.000x gaan klikken zodat de gegevens veranderen.

Maar ik ga hier aan werken. Bedankt:).

Edit:
Gelukt, Bedankt :)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Tim

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.