Gegevens opvragen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Software Ontwikkelaar .NET te Zaandam

Bedrijfsomschrijving Je komt hier terecht bij een door-en-door softwarebedrijf, waarbinnen meerdere SaaS pakketten worden ontwikkelt voor diverse sectoren. Hierbij kun je denken aan bijvoorbeeld de logistieke en medische branche. Deze organisatie kenmerkt zich door de hoge mate van complexiteit in de applicaties, wat betekent dat jij je hier niet zal gaan vervelen. Integendeel: Jij gaat hier elke dag ontzettend veel leren en je in razend tempo ontwikkelen als C# .Net Developer met focus op back-end. Het team bestaat uit ongeveer 20 personen personen, waarvan het grootste deel zich richt op software development. De sfeer is informeel en professioneel. De producten

Bekijk vacature »

Front end developer

Functie Jij als ervaren Front end developer bent een expert het gebied van Javascript en React. Je wordt onderdeel van een multidisciplinair team bestaande uit een PO, twee Front end developers, een DevOps/Back end developer, een UX/UI designer en een projectmanager. Verder is er iemand verantwoordelijk voor de HR en is de algemeen directeur nauw betrokken bij alle projecten. Dagelijks hou jij je bezig met de verschillende projecten die zijn opgenomen in de sprint. Daarnaast denk je mee over mogelijke oplossingen om de behoefte van de klant op de beste manier in te vullen. Verder spar jij intern met collega’s

Bekijk vacature »

Database Developer

Functieomschrijving Heb jij ongeveer 3 jaar ervaring als Database Developer met MS SQL of een vergelijkbare database? Wil jij werken voor een ambitieuze werkgever in regio Tilburg waar jij volledig de mogelijkheid krijgt jezelf te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Hoe ziet jouw takenpakket eruit? Je gaat projecten gedurende het hele proces begeleiden. Je sluit aan bij afspraken met klanten om hun processen helder te krijgen. Vervolgens voer jij het project uit en zorgt dat dit zo goed mogelijk verloopt; Je werkt aan nieuwe softwareoplossingen die de logistieke processen verbeteren of vernieuwen; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van

Bekijk vacature »

Full stack Developer / .NET / Angular / Azure

Dit ga je doen Jij gaat je als Full Stack .NET Developer voornamelijk bezighouden met: Het vertalen van concepten naar passende innovatieve en duurzame oplossingen; Het ontwikkelen van bedrijf kritische en gebruiksvriendelijke applicaties voor de internationale markt en intern gebruik; Bouwen aan software om het Internet of Things netwerk te ondersteunen; Het maken en onderhouden van interfaces tussen systemen aan de hand van API's; Het onderhouden en blijven verbeteren van de ontwikkelde software. Hier ga je werken Binnen deze organisatie zal jij als Full Stack .NET Developer een belangrijke rol krijgen en ga je dagelijks de uitdaging aan om maatwerk

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Medior/senior Back-end developer gezocht!

Functie Vanwege de groei binnen het bedrijf zijn we op zoek naar versterking in het devlopmenttean. Als back-end developer bouw je aan de bedrijfssoftware die ons helpt bij de primaire processen. Een leuk (intern) project dus waarbij je de software continu doorontwikkeld! Je werkt in een klein team, we hebben dagelijks stand-ups en iedere twee weken een scrum-sessie, begeleid door onze Scrum Master. Hierin krijg je uitgebreid de kans om je ideeën te presenteren, en te overleggen met je mede-ontwikkelaars en de Product Owner. Binnen de ontwikkelteams gebruiken we Trello, Gitlab, Jiira, Confluence en Boockstack. Hiernaast werken ze met de

Bekijk vacature »

PHP ontwikkelaar

Functie Met een complex en uitgebreid e-commerce platform, een eigen PIM-systeem en eigen scan applicatie – krijg jij dagelijks te zien hoe jouw werk gebruikt wordt door miljoenen gebruikers. En we staan qua development pas in de startblokken, aangezien er nog meerdere projecten op de plank liggen te wachten! Ons huidige development team bestaat uit 8 programmeurs. Er wordt dagelijks gereflecteerd op geschreven code, Scrum taken en kennisdelen onderling is een must. Onze voertaal binnen ons team is Engels, dit omdat wij twee internationale collega’s hebben. Ons huidige “IT Landschap” bestaat voornamelijk uit allerlei losse onderdelen die individueel, maar ook

Bekijk vacature »

Back-End Web Developer

Als Back-End Web Developer bij Coolblue zorg je ervoor dat onze webshops elke dag een beetje beter zijn. Wat doe je als Back-End Web Developer bij Coolblue? Als Back-End Web Developer werk je met andere development teams samen om onze webshop zo optimaal mogelijk te laten werken en onze klanten blij te maken. Als backend developer weet je de weg in PHP, kan je in Typescript een microservice op zetten of ben je bereid om dit te leren. Ook Web Backend Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te doen PHP

Bekijk vacature »

Software Programmeur

Functie omschrijving Voor onze opdrachtgever in omgeving Rotterdam zijn wij opzoek naar een software programmeur die goed kan schrijven in de talen C of C++ en die het leuk vind om te werken met Linux! Werkzaamheden Programmeur Je bent bezig met het ontwikkelen van software en webapplicaties. Je kunt technische klussen uitvoeren op locatie. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een project goed verloopt. Je zult klanten ondersteunen. Verder zul je technische ontwerpen en gebruikersdocumentaties schrijven en deze onderhouden. Bedrijfsprofiel Dit bedrijf wil de klanten een volledige oplossing kunnen bieden, waarbij ze een

Bekijk vacature »

C# developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als C# Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling. Mede hierdoor zij wij dit jaar Microsoft Partner of the Year geworden. Sogetisten staan klaar voor elkaar, hebben lol met elkaar en daarmee behalen we de mooiste resultaten! Werken bij Sogeti

Bekijk vacature »

Trainee pega developer

Wil jij een mooie stap maken in jouw carrière? Mooi! Bij De Mandemakers Groep haal je binnen 6 maanden je CSA- en CSSA-certificaten, waarna jij aan de slag kan als Pega-developer in ons IT-team. Achter de schermen zorg jij ervoor dat collega’s efficiënt werken en klanten iedere dag beter geholpen worden. Wil jij daaraan bijdragen? En jouw ICT-skills ontwikkelen? Lees dan snel verder en solliciteer vandaag nog als trainee Pega-developer. Wat ga je doen? Als trainee Pega developer leiden wij je op tot gecertificeerd software developer voor het low-code platform PegaSystems. In de training ben je verantwoordelijk voor een te

Bekijk vacature »

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »

Database Developer

Functieomschrijving Heb jij ongeveer 3 jaar ervaring als Database Developer met MS SQL of een vergelijkbare database? Wil jij werken voor een gewaardeerde werkgever in regio Tilburg waar jij de tijd en ruimte krijgt jezelf te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Hoe ziet jouw takenpakket eruit? Je houdt je bezig met het creëren en bouwen van MS SQL server databases; Je gaat projecten vanaf het begin tot het eind begeleiden. Je sluit aan bij meetings met klanten om hun processen in kaart te brengen. Vervolgens voer jij het project uit en zorgt dat dit zo goed mogelijk verloopt; Je werkt

Bekijk vacature »

Oracle APEX Ontwikkelaar (3.500-6.000 euro)

Bedrijfsomschrijving Ben jij een getalenteerde Oracle APEX ontwikkelaar met minimaal één jaar ervaring in het ontwikkelen van Oracle APEX-applicaties? Ben je gepassioneerd over het ontwikkelen van bedrijfskritische oplossingen en wil je werken bij een toonaangevend consultancybedrijf? Dan zijn wij op zoek naar jou! Deze organisatie beschikt over zowel inhouse als externe projecten, maar bovenal over een sterk team en netwerk van opdrachten waardoor jij jezelf verder kunt ontwikkelen. Het team bestaat uit een aantal junior en medior developers, maar vooral uit senioren. De business unit managers binnen het team zijn mensen die hun vak verstaan en zelf als Oracle APEX

Bekijk vacature »

PHP Developer - medior functie

Functieomschrijving Ben jij innovatief en wil jij je kennis graag delen met jouw nieuwe collega's? Lees dan snel verder! Voor een leuke opdrachtgever in de omgeving van Roosendaal zoeken wij een Symfony developer. Of je nou junior, medior of senior bent, je krijgt hier alle vrijheid en verantwoordelijkheid om jouw eigen loopbaan te ontwikkelen. Je gaat je hier bezig houden met en inspelen op de actualiteiten van jouw vakgebied. Techstack: Symfony, PHP, mySQL. Kennis van Svelte is helemaal mooi meegenomen. Bedrijfsprofiel Al sinds '99 is dit webbureau actief. De kernwaarden binnen het bedrijf zijn integer, dienstbaar en deskundig. Je komt

Bekijk vacature »
Tim

Tim

01/01/2007 20:46:00
Quote Anchor link
Beste Helper,

Ik haal als eerste de gegevens uit een db, deze zet ik in een bestand (php) netjes in een tabeltje. Dit tabeletje sla ik op als bestand "ranks.php". Deze ranks update elk kwartier een nieuw bestand. Dit gaat allemaal helemaal goed geen vragen over werkt ook helemaal.

Nu is mijn vraag, ik wil 1 gegeven opvragen in die tabel. Hoe moet ik dat doen? Ik kan e.v.t.w ik heb al geprobeer array te gebruiken maar dit werkt maar 1x. Iemadn een idee hoe ik het kan doen?

PHP hulp

PHP hulp

05/11/2024 12:43:19

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

01/01/2007 21:02:00
Quote Anchor link
Als je maar één record uit een tabel wilt, moet je voorwaarden stellen in je query. Bijvoorbeeld

SELECT veldnaam1, veldnaam2
FROM tabelnaam
WHERE id = 3

Tim

Tim

01/01/2007 21:04:00
Quote Anchor link
In die tabel moeten ze allemaal blijven staan :), ik moet dus eigelijk uit die tabel die gemaakt is de gegevens halen. Ik gebruik het volgende script. Ik denk dat ik hieronder iets bij moet zetten:).

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
function cacheranks() {
     ob_start(); // laat output buffer toe (activeren)
     setlocale(LC_TIME, "dutch"); // nederlands tijdsformaat instellen
     $result = mysql_query("SELECT * FROM level ORDER BY id ASC LIMIT 0,10");
?>

<table width="200" border="1">
<tr>
<th scope="col">ID</th>
<th scope="col">NAAM</th>
</tr>

Code (php)
1
2
3
4
<?
     while($script = mysql_fetch_object($result)) {

?>

<tr>
<td>
Code (php)
1
<? echo("$script->id");?>
</td>
<td>
Code (php)
1
<? echo("$script->naam");?>
</td>
</tr>
Code (php)
1
2
3
<?
}
?>

</table>

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<?
$tijd
= time();
$tijdtoen = tijd($tijd);
 // einde lus
     $uitvoer = ob_get_contents(); // steekt gans de buffer in variabele $uitvoer
     ob_end_clean(); // maakt output buffer leeg en de-activeert het

// Nu kunnen we kiezen: ofwel steken we gans de uitvoer in een bestand op de server (in folder), ofwel schrijven we het netjes weg naar een configuratie rij in je mysql tabellen.
     // Maar aangezien snelheid primeert in dit geval: steek het maar in een bestandje: cache.inc.php

$cache = fopen("include/gegevens/cacheranks.php","w");
              fputs($cache, $uitvoer); // wegschrijven in bestand
              fclose($cache); // sluit bestandsverbinding
}
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Tim

Maarten de Boer

Maarten de Boer

02/01/2007 01:12:00
Quote Anchor link
Gebruik gewoon mysql_fetch_array() ...

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
<?php

$sqlQuery
= mysql_query("SELECT * FROM tabel_blaat WHERE id='3' LIMIT 1"); // Query uitvoeren

if(mysql_num_rows($sqlQuery) == 1) // Kijken of de query resultaat opgelevert heeft.
{
    $sqlResult = mysql_fetch_array($sqlQuery); // Opslaan in Array

// Hier de data verwerken !!

}
else
{
    echo('Geen data gevonden die voldeet aan uw query<br />');
    echo(mysql_error());
}

?>

Tim

Tim

02/01/2007 09:10:00
Quote Anchor link
@Maarten de Boer dit is niet wat ik wil. Nu vraag ik de gegevens op die NU in de db staan. Dat is niet mijn bedoeling. Ik wil mijn gegevens opvragen met een kwartier vertaring (om minder serverload te krijgen later). Ik vraag dus d.m.v dit script gegevens op uit de db en zet dit netjes in een tabeletje die ik later dus uitlees.

Als ik nu gegevens opvraag door bovenstaande manier heb ik er nog niks aan:).

Jelmer -

Jelmer -

02/01/2007 10:24:00
Quote Anchor link
Ik zou gewoon een functie maken die kijkt wat de aanmaaktijd van het cache-bestand is (filemtime) Is die ouder dan een bepaald moment dan haalt hij de gegevens uit de database en slaat ze (via serialize, of meteen direct, kan ook) op in het bestand en returnt/echo't ze.

Bestaat het bestand wel al, dan kan je het met file_get_contents teruggeven, of sneller, met fopen & fpassthru meteen naar de output(buffer) doorsturen.

Achteraf wel even testen of het daadwerkelijk sneller is en minder schijfactiviteit oplevert natuurlijk.

Tim

Tim

02/01/2007 10:30:00
Quote Anchor link
@jelmer dat gebeurt allemaal al:).

Ik wil dus nu UIT de cahce bestand de gegevens opvragen van ID 1 hoe doe ik dat:).

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

02/01/2007 10:43:00
Quote Anchor link
Ik snap het. Je wilt om het kwartier je bestand vernieuwen vanuit je DB, maar de bezoeker van je pagina moet de gegevens uit je cachebestand krijgen.

Dan zou ik het nooit als HTML tabel in een bestand opslaan, maar eerder op een CSV achtige manier. Zelf gebruik ik dan als veldscheidingsteken meestal een | (pipe), die komt in normale tekst nooit voor. Als recordscheidingsteken gebruik je een harde return.

Je bestand ziet er dan zo uit:
1|Jan
2|Piet
3|Klass

Nu kun je het openen met:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php
    $lines
= file ('cacheranks.csv');
    $ranks = array ();
    foreach ($lines as $value) {
        list ($id, $naam) = explode ('|', $value);
        $ranks[$id] = $naam;
    }

?>

Als je nu de gegevens van ID=1 wilt hebben doe je eenvoudig $ranks[1]
Edit:
Edit:
overigens vraag ik me af of je op deze manier werkelijk minder serverload krijgt. Of je nu de gegevens uit een DB leest, of uit een CSV-bestand. Een DB is er speciaal voor ontworpen en werkt met indexen en dergelijk om het opvragen van data te versnellen.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jan Koehoorn

Jelmer -

Jelmer -

02/01/2007 10:50:00
Quote Anchor link
Selecteren van gegevens is inderdaad typisch voor de database. Ik zou dat zeker niet zo gaan optimaliseren. Ga dan kijken naar het cachen van het eindresultaat, vooral de juiste headers meesturen om zo gebruik te maken van de cache van de browser. Dat zal vele malen meer resultaat opleveren.

Daarna je queries verbeteren (geen * gebruiken, alleen selecteren wat je nodig hebt, werken met LIMIT enz. enz.)

Daarbij, een beetje database heeft zelf ook al allemaal vormen van cachen en bufferen. Maak je daar maar geen zorgen om.

Tim

Tim

02/01/2007 11:07:00
Quote Anchor link
Ik vermoed als de website klaar is dat bepaalde gegevens (die ik dus nu cache). snel al tot 1.000 keer per kwartier worden opgevraagt:). Dan lijkt mij dat het iets sneller gaat d.m.v een cache bestand met een kleine vertraging:). zodat mensen niet 1.000x gaan klikken zodat de gegevens veranderen.

Maar ik ga hier aan werken. Bedankt:).

Edit:
Gelukt, Bedankt :)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Tim

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.