gegevens uit database in tabel zetten en kleuren
Het probleem is als volgt.
Ik heb een database met daarin de tabel toets. Deze moet ik opvragen want ik wil namelijk per vak de klassen zien(uit database), het aantal leerlingen (dit is een combinatie van hoeveelheid A t/m E) het gemiddelde van de klas(uit database), de inspectie norm(uit database), dan de hoeveelheid A t/m de hoeveelheid E(uit database) en hoeveel procent de score A heeft gehaald t/m hoeveelheid E.
Nu moet de cel met het gemiddelde van de klas rood kleuren als de klas onder de inspectienorm heeft gescoord. En moeten de A en de procentuele A (t/m E) rood kleuren als deze onder de norm is (deze komt uit de tabel norm).
Dit moet dan te zien zijn van het jaar wat op de voorgaande pagina is ingevuld.
Nu zat ik zelf te denken aan een Foreach voor elke klas maar ik kom niet verder omdat het niet lukt om gegevens uit mijn database te halen.
Zou iemand misschien een stukje voor kunnen doen dat ik een begin heb? Dit had ik tot zover maar volgens mij klopt het niet...
[html]
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
<?php
include( 'lib/config.php' );
$user = new uFlex();
$logged_in = $user->signed;
$datum = date ( 'd/m/Y' );
$jaar = $POST['jaar'];
$querty = 'SELECT vak, inspectienorm, gemiddelde_klas, hoeveelheid_a, hoeveelheid_b, hoeveelheid_c, hoeveelheid_d, hoeveelheid_e FROM toets WHERE jaar = "'.$jaar.'"';
$resultaat = mysql_query( $query ) or die ('aargh');
$querty = 'SELECT procenten_a, procenten_b, procenten_c, procenten_d, procenten_e, FROM norm ';
?>
include( 'lib/config.php' );
$user = new uFlex();
$logged_in = $user->signed;
$datum = date ( 'd/m/Y' );
$jaar = $POST['jaar'];
$querty = 'SELECT vak, inspectienorm, gemiddelde_klas, hoeveelheid_a, hoeveelheid_b, hoeveelheid_c, hoeveelheid_d, hoeveelheid_e FROM toets WHERE jaar = "'.$jaar.'"';
$querty = 'SELECT procenten_a, procenten_b, procenten_c, procenten_d, procenten_e, FROM norm ';
?>
[/html]
Het is niet heel veel maar ik kom er gewoon echt niet verder mee. Hopelijk wil iemand een stukje voordoen
gr. Ylona
Gewijzigd op 21/02/2011 16:43:52 door Ylona Meeuwenberg
or die() niet gebruiken -> bouw een nette foutafhandeling in.
Let op sql-injectie, je script is lek!
Je weet echter niet wat je met een return van mysql_query() moet doen.
Probeer eens dit. Werkt dit (je zou moeten een lijst krijgen met de vakken)?
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
2
3
4
5
6
7
<?php
$sql = "SELECT vak, inspectienorm FROM toets";
$res = mysql_query( $sql );
while ($row = mysql_fetch_assoc($res)) {
echo '<br/>vak: '. $row['vak'];
}
?>
$sql = "SELECT vak, inspectienorm FROM toets";
$res = mysql_query( $sql );
while ($row = mysql_fetch_assoc($res)) {
echo '<br/>vak: '. $row['vak'];
}
?>
Heb je eigenlijk door dat je ergens $querty zet in plaats van $query?
Gewijzigd op 21/02/2011 16:47:36 door Kris Peeters
AVG() voor.
Een gemiddelde kan je ook met sql uitrekenen, daar heb je Gewijzigd op 21/02/2011 17:13:42 door Vincent Huisman