Gegevens uit een while met 2 tabelen
Adriaan Biesheuvel
12/08/2013 18:22:22Ik heb een probleem met gegevens uit een while halen met 2 sql tabellen.
Een tabel daar staat de klant gegevens onder en de andere tabel wat er besteld is.
Dit heb ik gedacht maar gooit het door elkaar.
Ik krijg meerdere keren de klant met de besteling te zien.
Ook wil ik dat als er niets besteld is de klant niet getoond wordt.
Hoe kan ik dit formuleren.
Bij voorbaat dank,
Adriaan
Een tabel daar staat de klant gegevens onder en de andere tabel wat er besteld is.
Dit heb ik gedacht maar gooit het door elkaar.
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?
$query = "SELECT accound_klant.voor_naam, accound_klant.achter_naam, accound_klant.id, besteling_totaal.subtotaal, besteling_totaal.datum FROM accound_klant,besteling_totaal";
$result = mysql_query($query) or die ("Couldn't execute query. pages");
print '<hr>';
while($text_page = mysql_fetch_array($result)) {
print '<form action="'.$_SERVER['PHP_SELF'].'?id_page='.$text_page['id'].'" method="POST">';
print ''.$text_page['voor_naam'].' '.$text_page['achter_naam'].', € '.$text_page['subtotaal'].', Datum bestelling '.$text_page['datum'].'<br><br>';
print '<center><input type="submit" name="edit" value="Edit"></form></center><br><hr>';
}
?>
$query = "SELECT accound_klant.voor_naam, accound_klant.achter_naam, accound_klant.id, besteling_totaal.subtotaal, besteling_totaal.datum FROM accound_klant,besteling_totaal";
$result = mysql_query($query) or die ("Couldn't execute query. pages");
print '<hr>';
while($text_page = mysql_fetch_array($result)) {
print '<form action="'.$_SERVER['PHP_SELF'].'?id_page='.$text_page['id'].'" method="POST">';
print ''.$text_page['voor_naam'].' '.$text_page['achter_naam'].', € '.$text_page['subtotaal'].', Datum bestelling '.$text_page['datum'].'<br><br>';
print '<center><input type="submit" name="edit" value="Edit"></form></center><br><hr>';
}
?>
Ik krijg meerdere keren de klant met de besteling te zien.
Ook wil ik dat als er niets besteld is de klant niet getoond wordt.
Hoe kan ik dit formuleren.
Bij voorbaat dank,
Adriaan
Gewijzigd op 12/08/2013 18:23:54 door Adriaan Biesheuvel
PHP hulp
07/11/2024 16:48:18Sterker, je krijgt bij elke klant alle bestellingen van de andere klanten en de klant zelf te zien.
Vertaald naar JOIN in de FROM:
Met andere woorden voeg een WHERE toe aan je query:
PS besteling_totaal ????
Firma List en Bedrog?
Vertaald naar JOIN in de FROM:
Met andere woorden voeg een WHERE toe aan je query:
PS besteling_totaal ????
Firma List en Bedrog?