Gegevens uit een XML-file halen en weergeven
Beetje vage titel wellicht, maar ik hoop dat ik het duidelijk uit kan leggen.
Ik heb een statuspagina van een applicatie. Daarop worden gegevens weergegeven in tabellen die gewoon te bekijken zijn in een browser. Nu had ik een script wat bepaalde data uit die tabellen kon halen en gewoon kon weergeven (met echo). Echter, na een update van de applicatie (nieuwere versie) is de tabelstructuur gewijzigd en werkt het script niet meer. Een voordeel is wellicht wél dat de nieuwe site ook een XML-pagina genereerd. Toch stuit ik op een probleem met het volgende scriptje:
Quote:
</span>
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<?php
$content = file_get_contents('http://server.pd2rld.nl:14501/detail.xml');
preg_match('#<callssid verified="true">(.*)</callssid>#', $content, $match);
echo '<span style="font-family: Arial; font-size: 11px; color: #000000;"><b>Connected stations:</b></span><br />';
<span style="font-family: Arial; font-size: 11px; color: #FF0000;">
echo $match[1];
?>
$content = file_get_contents('http://server.pd2rld.nl:14501/detail.xml');
preg_match('#<callssid verified="true">(.*)</callssid>#', $content, $match);
echo '<span style="font-family: Arial; font-size: 11px; color: #000000;"><b>Connected stations:</b></span><br />';
<span style="font-family: Arial; font-size: 11px; color: #FF0000;">
echo $match[1];
?>
</span>
Doormiddel van Preg_match wordt een XML-file gelezen.
Alleen de regel [<callssid verified="true">(.*)</callssid>] komt meerdere keren voor in de XML-file, terwijl met bovenstaand scriptje slechts één callsign getoond wordt.
Hoe krijg ik het voor elkaar dat ALLE gevonde matches met echo weergegeven kunnen worden, rekening houdend met het feit dat het aantal gevonden matches kan variëren.
Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen.
Roland.
Gewijzigd op 05/05/2013 12:42:46 door Roland Janzzen
Zo heel bekend ben ik niet met scripts e.d., maar wellicht dat ik iets kan met de voorbeelden.
Dank voor de suggestie!
Toevoeging op 08/05/2013 17:03:02:
Ik heb nu dti script in gebruik en dat werkt:
Quote:
Ik heb alleen nog een probleempje. In dit script worden alle 'callssid' waardes geregistreerd en weergegeven. Is het mogelijk om hier een filter op te zetten? Er zitten een paar waardes bij die altijd vast zijn, en ik wil deze graag NIET tonen.
Heeft iemand een idee of dit kan en zoja hoe?
Ik kom er niet uit met m'n beperkte kennis...
Roland.
Gewijzigd op 08/05/2013 17:02:42 door Roland Janzzen